Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera

    Hallo

    Ik zou graag een nieuwe camera gaan kopen. Na enige tijd wat rondzoeken en reviews te lezen kom ik tot de conclusie dat voor instapmodellen veel dezelfde terug komen. Zoals de nikon d3000, nikon d60, canon eos 1000d en ook de iets oudere modellen zoals de canon eos 350d. Nu heb ik deze ook qua prijs opgezocht en zag ik dat dat de nikon d3000+ 18-55 vr lens 2dehands rond de 350 euro kost. De rest zit 2dehands ook ongeveer voor deze prijs met standaardlens. De modellen van sony ben ik ook tegengekomen, en deze vallen qua prijs ook goed mee. Nu was mijn vraag wat van deze het beste model is om mee te gaan beginnen. De bedoeling is om natuurfotografie te doen, zoals dieren, planten en landschappen. Iemand ook suggesties welke lenzen dat hier geschikt voor zijn?

    met vriendelijke groeten

    Stef

  • #2
    Re: Welke camera

    gebruik eens ZOEKEN; er gaat een wereld voor je open.
    die wereld is zelfs zo groot dat je door de bomen het bos niet meer zult zien.
    maar er worden geen echt slechte camera,s meer gemaakt hoor.
    ga naar de winkel en neem eens verschillende camera,s in je hand.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera

      Ik heb de functie zoeken gebruikt hoor, anders zou ik niet tot de modellen gekomen zijn. Mijn vraag was gewoon wat jullie denken dat het beste model zou zijn. En vrijdag ga ik al naar de winkel om een paar camera's te gaan bekijken.

      mvg Stef

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera

        Oorspronkelijk geplaatst door houben stef Bekijk bericht
        ....... Mijn vraag was gewoon wat jullie denken dat het beste model zou zijn.
        jij gaat er mee werken en wij weten niet hoe groot je handen zijn.
        geloof me, het is heeel belangrijk hoe een toestel in je handen ligt.
        nogmaals er zijn geen echte slechte camera,s meer.
        succes.
        grt,bouk.
        Last edited by bouk; 3 mei 2011, 09:23. Reden: ';,./.,
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera

          Ok bedankt voor de reactie, dan zal ik vrijdag al meer weten.

          mvg Stef

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera

            Inderdaad wat vasthouden in de winkel. Ga overigens niet direct alleen op wat de verkoper zegt af. Heel vaak hebben zij een merkvoorkeur en zullen ze dus snel een ander merk 'afkraken'.

            Wees zo eigenwijs en houd allerlei verschillende modellen in de hand. Zowel Canon, Nikon als Sony. Ga vervolgens na wat je belangrijk vind (in body stabilisation bijv. bij Sony?) en zoek wat extra info op over de soorten die je wel fijn vond.
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera

              Een ideaal model om mee te beginnen is een Nikon D70s met de 18-70mm kit lens erop. Waarom? Om de volgende redenen.

              -Je kunt hem voor een appel en een ei op de kop tikken.
              -Als beginner loop je niet snel tegen de grenzen van de capaciteiten van deze camera aan.
              -Qua handling en on-body controls (twee instelwieltjes!) is hij te vergelijken met een D80 of D90, waardoor tegen de tijd dat je wel tegen de grenzen van zijn kunnen aanloopt, de camera je precies biedt wat je nodig hebt om hier met behulp van je inmiddels opgedane cameravaardigheid mee om te gaan. Een hele lange zin om te zeggen dat hij veel ruimte voor groei biedt. :-) Hierin is hij beter dan de huidige instappers.
              -De camera heeft een interne scherpstelmotor, waardoor je allerhande ouder glas kunt uitproberen met behoud van AF. (Als dit glas dat ondersteunt.)
              -De kit lens heeft precies een mooi bereik dat loopt van landschappen tot portretten. De 70mm is in mijn ogen voor portretten net een tikje fijner dan 55mm. Macro filter erop voor de plantjes en Bob is je oom.
              -Zie het eerste punt. Er zijn op een bepaald moment heus wel redenen om weer een stapje hogerop/nieuwer/groter/sneller etc. te gaan, maar tegen die tijd weet je precies wat je in je volgende camera zoekt, en weet je dat je het minimale hebt geïnvesteerd om hier achter te komen.

              Succes!
              Mijn Project 365

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                Bob is je oom.
                wat? ik wil helemaal geen Bob als oom! dan maar een andere camera zeker?
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera

                  Bedankt voor de reacties, hier kan ik alweer wat verder mee!

                  mvg Stef

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    wat? ik wil helemaal geen Bob als oom! dan maar een andere camera zeker?
                    Dat hangt er wel vanaf welke. Met veel camera's is Bob tegenwoordig je oom.
                    Mijn Project 365

                    Comment

                    Working...
                    X