Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex

    Hellow allemaal,

    Ik heb onlangs kennis gemaakt met het "urbex" fenomeen.

    Ben al een keertje hier in de buurt gaan "testen" maar ik zou graag eens een stapje verder gaan.

    Kent er iemand mooie urbex locaties in de buurt van Limburg ?
    Mag anders ook regio Brussel/Leuven/Luik zijn ...

    Thx !
    Have no fear of perfection, you'll never reach it! -Salvador Dali

  • #2
    Re: Urbex

    Dit is je eerste bericht op dit forum zie ik, als je nou eens eerst de "zoekfunctie" gebruikt kom je al een heel stuk verder.
    Over het algemeen ziijn de mooiste urbanlocatie's niet op een openbaar forum te vinden.
    Misschien dat je hier wat kunt vinden: http://www.bart-thurlings.nl/site/in...id=10&Itemid=7
    Last edited by jan.brouwers; 4 mei 2011, 05:37.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Urbex

      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
      Over het algemeen ziijn de mooiste urbanlocatie's niet op een openbaar forum te vinden.
      Dat heeft ook zijn redenen, he. Urbex-fotografen houden zich over het algemeen wel aan de regel 'Take nothing but photo's, leave nothing but footprints', maar er zijn nog mensen met minder goede bedoelingen die graag naar zulke locaties trekken. Waarvan grafittispuiters nog de meest onschuldige zijn
      Ik vind urbex ook geweldig boeiend, maar het is idd niet simpel om goeie locaties te vinden. Tips zijn altijd welkom, maar stuur me die dan maar privé
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

      Comment


      • #4
        Re: Urbex

        Zeer terecht staan de Urbex-discussies op afgeschermde fora want ook de koperdieven luisteren mee.
        Op die fora kan je dan nog eens bepaalde statuten krijgen, die bepalen hoeveel je kan inzien.
        Het is vrij moeilijk tot onmogelijk om als pure nieuweling op die fora binnen te geraken want over het algemeen moet je adhv foto's het bewijs leveren dat het je gaat om de foto's en hup : een viscieuze cirkel.
        Bepaalde fora zijn zodanig paranoia dat ze je gewoon buitengooien als het uitkomt dat je op een ander forum hoogste status hebt, ik heb het zelf ondervonden echt flauw en kinderachtig.

        Bepaalde fotografen weigeren om ook maar één locatie te delen, dat wordt dan ondersteund met redenen in termen van veiligheid enzo, soms is dat terecht soms is dat complete quatch. Zo paranoia ben ik zelf niet maar dat betekent nu echt niet dat ik locaties ga te grabbel gooien, meestal is dat een zaak die "moet klikken" en meestal is dat na een paar mails, een paar telefoontjes, of een bezoek. Tenslotte is een urbexuitstap met twee een winwin situatie : omwille van de verplaatsingskosten maar ook omwille van de veiligheid en tenslotte omwille van de fotografie. 2 zien immers 3 keer meer dan 1
        Ik heb een paar keer (3,4,5,6 ?) een -zeer gekende, die valt van niet zo hoog- locatie doorgegeven en in ieder van die gevallen niks meer gehoord, dus ik heb in dit verband mijn les wel geleerd.
        Sinds enige tijd ben ik regelmatig eens op pad met Dama van BD, fraaie kerel en een goede fotograaf.

        Ik zou willen aanraden om eerst eens wat op internet te zoeken en dan, eenmaal je wat reportages hebt, contact op te nemen met een forum. Sommige locaties zijn er nog en zijn bovendien erg makkelijk te vinden.
        Eenmaal je bent gestart ben je vertrokken

        Maar om eens een schot voor de boeg te lossen : UEF is NIET wat je zoekt.
        Flauweriken

        Ik heb gezegd, ugh !

        Comment


        • #5
          Re: Urbex

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Zeer terecht staan de Urbex-discussies op afgeschermde fora want ook de koperdieven luisteren mee.
          Op die fora kan je dan nog eens bepaalde statuten krijgen, die bepalen hoeveel je kan inzien.
          Het is vrij moeilijk tot onmogelijk om als pure nieuweling op die fora binnen te geraken want over het algemeen moet je adhv foto's het bewijs leveren dat het je gaat om de foto's en hup : een viscieuze cirkel.
          Bepaalde fora zijn zodanig paranoia dat ze je gewoon buitengooien als het uitkomt dat je op een ander forum hoogste status hebt, ik heb het zelf ondervonden echt flauw en kinderachtig.

          Bepaalde fotografen weigeren om ook maar één locatie te delen, dat wordt dan ondersteund met redenen in termen van veiligheid enzo, soms is dat terecht soms is dat complete quatch. Zo paranoia ben ik zelf niet maar dat betekent nu echt niet dat ik locaties ga te grabbel gooien, meestal is dat een zaak die "moet klikken" en meestal is dat na een paar mails, een paar telefoontjes, of een bezoek. Tenslotte is een urbexuitstap met twee een winwin situatie : omwille van de verplaatsingskosten maar ook omwille van de veiligheid en tenslotte omwille van de fotografie. 2 zien immers 3 keer meer dan 1
          Ik heb een paar keer (3,4,5,6 ?) een -zeer gekende, die valt van niet zo hoog- locatie doorgegeven en in ieder van die gevallen niks meer gehoord, dus ik heb in dit verband mijn les wel geleerd.
          Sinds enige tijd ben ik regelmatig eens op pad met Dama van BD, fraaie kerel en een goede fotograaf.

          Ik zou willen aanraden om eerst eens wat op internet te zoeken en dan, eenmaal je wat reportages hebt, contact op te nemen met een forum. Sommige locaties zijn er nog en zijn bovendien erg makkelijk te vinden.
          Eenmaal je bent gestart ben je vertrokken

          Maar om eens een schot voor de boeg te lossen : UEF is NIET wat je zoekt.
          Flauweriken

          Ik heb gezegd, ugh !

          Hier kan'k niets op aanvullen.
          Goe gezegd Isomo.

          Comment


          • #6
            Re: Urbex

            Ik merk dat je me herkend hebt

            Comment


            • #7
              Re: Urbex

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Sinds enige tijd ben ik regelmatig eens op pad met Dama van BD, fraaie kerel en een goede fotograaf.
              En jullie resultaten mogen er wezen!

              Op die manier wil ik ook graag aan de slag gaan, met iemand mee kunnen gaan om toch een licht op te steken van de do's & don'ts (daarmee bedoel ik dan qua veiligheid ).
              Andy Lemaire

              andylemaire.be

              Comment


              • #8
                Re: Urbex

                Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                En jullie resultaten mogen er wezen!

                Op die manier wil ik ook graag aan de slag gaan, met iemand mee kunnen gaan om toch een licht op te steken van de do's & don'ts (daarmee bedoel ik dan qua veiligheid ).

                He Andy,

                We zullen een uitwisseling doen.
                Ik leid je in, in urbex. En jij brengt me alles bij van je portret/modellen werk. ;-)

                greetz

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex

                  Oorspronkelijk geplaatst door videe Bekijk bericht
                  He Andy,

                  We zullen een uitwisseling doen.
                  Ik leid je in, in urbex. En jij brengt me alles bij van je portret/modellen werk. ;-)

                  greetz
                  Goh mijn portret/modellen werk is ook maar vrij standaard hoor..
                  En zo verbluffend vind ik mijn eigen resultaten niet eens dat ik al direkt opleidingen zou kunnen geven?
                  Andy Lemaire

                  andylemaire.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex

                    Jeps ... heb me ondertussen enkele dagen(weken) zoet gehouden met het urbex-fenomeen.
                    Het uitstippelen en uitpluizen van de locaties is al de halve fun waarschijnlijk.
                    Maar ik vind het als beginneling toch idd ook een beetje flauw dat ze er zo "mysterieus" over doen.
                    Vandalisme, airsofters, koperdieven, krakers .... kan ik allemaal begrijpen.
                    Maar veel van die mensen hebben waarschijnlijk toch ook hun eigen bronnen (graffitispuiters en airsofters ) ... achja ... ik ben uiteindelijk toch lekker slim genoeg om zelf een 20tal locaties te vinden (lang leve Google Earth) dus na een testje vorige maand, gaan we nu zaterdag aan het echte werk beginnen


                    Als dat maar goed gaat lol ....

                    toch bedankt voor alle tips
                    Have no fear of perfection, you'll never reach it! -Salvador Dali

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex

                      Goed zo.

                      Wees wel zo vriendelijk om niet door het plafond van een mijn in Beringen te vallen (Fransman > ziekenhuis), niet in de citernes van een verlaten baksteenfabriek (verleden jaar op 1 april vrouw > +) en niet door de zolder van een verlaten universiteitsgebouw in Leuven (2 studenten > ziekenhuis). Schotte wordt momenteel erg afgeraden na een brand, Mesen is afgebroken, RTT in Oostduinkerke ook.
                      Kan zo nog even doorgaan...

                      Ga ook niet alleen (ik spreek nu wel tegen mijn eigen winkel) want per slot van rekening loop je voor een bepaald soort mensen met een fortuin rond je nek. Op een bekende locatie rond het Gentse heb ik mij niet zolang geleden zeer discreet (en vlug) verwijderd bij het horen van dingen die me niet echt bevielen.

                      Enfin, ik zou zeggen : verstand gebruiken

                      Veel succes en laat zeker iets zien hier

                      P.
                      Last edited by Guest2; 5 mei 2011, 19:04.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Bepaalde fotografen weigeren om ook maar één locatie te delen, dat wordt dan ondersteund met redenen in termen van veiligheid enzo, soms is dat terecht soms is dat complete quatch.
                        Vind ik ook. De populaire locaties zijn bovendien zo veel bezocht dat er nog weinig fotografisch te rapen valt imho.

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik heb een paar keer (3,4,5,6 ?) een -zeer gekende, die valt van niet zo hoog- locatie doorgegeven en in ieder van die gevallen niks meer gehoord, dus ik heb in dit verband mijn les wel geleerd.
                        Zelfde ervaring hier. Ik gaf vroeger ook al eens een locatie door maar dan hoor je niets meer van die "wanhopig locatie zoekende fotografen".
                        Ik geef ook niets meer vrij, ik moet evenzeer zoeken als ieder ander. En dat zoeken is best leuk, 't is een deel van het urbexgebeuren.


                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik zou willen aanraden om eerst eens wat op internet te zoeken en dan, eenmaal je wat reportages hebt, contact op te nemen met een forum. Sommige locaties zijn er nog en zijn bovendien erg makkelijk te vinden.
                        Eenmaal je bent gestart ben je vertrokken
                        En op internet zoeken betekent niet op andere fora om adressen vragen
                        Je moet echt wel wat moeite doen maar het is best doenbaar als je gericht zoekt. Google en Google Earth kunnen daar bij helpen maar zijn ook maar hulpmiddelen. Een beetje gezond nadenken en je vindt de weg wel.
                        Daarnaast is goed kijken een must. Maar als fotografen mag dat al geen probleem zijn
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex

                          @Kartix

                          Zelden ben ik het zo eens geweest met iemand .

                          Eenmaal een locatie voldoende is bekend wordt ze oa in recordtempo in scene gezet en dat begrijp ik voor geen meter.
                          Decor (je weet waar ik het over heb) werd het laatste jaar gevandaliseerd door de plaatselijke hangjeugd maar daar kunnen we niks aan doen.
                          Echter : bepaalde toestanden kunnen alleen maar worden verklaard door Urbexfotografen die de dingen naar hun hand hebben gezet om het fotografisch "nog de moeite waard te maken"

                          Urbex is natuurlijk een tweespaltgevoel : zonder vandalisering/verloedering/vernieling/graffiti geen Urbex maar imho blijft het een heilig principe om er zelf niks aan bij te dragen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex

                            Inderdaad ... ik moet jullie toch oo kgelijk gaan geven.
                            Na daaaagen te zoeken en speuren, heb ik dan redelijk wat adressen gevonden (eens je doorhebt hoe, is het niet zo moeilijk meer) ... en uiteraard ga je die dan niet zomaar prijs geven na al dat harde labeur

                            Wat niet wil zeggen dat bepaalde forums idd wel een beetje TE fanatiek ermee omgaan.

                            @ PaulM : Mijn survivalkit staat al klaar hahaha
                            Have no fear of perfection, you'll never reach it! -Salvador Dali

                            Comment

                            Working...
                            X