Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Goedkope' telelens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Goedkope' telelens.

    Heb me vorige maand een Canon Eos 550d aangeschaft. Zeer tevreden over, met de standaard 18-55 lens.
    Ben wat aan het rondkijken geweest voor een sterkere telelens, en ben aan het twijfelen gegaan.
    Ofwel koop ik een Tamron, 75-300, zal zo'n 150euro kosten of een tweedehands canon lens.
    Is bv een tweedehands Canon zoom lens EF 75-300mm (zonder de USM motor) een goede lens en wat kan daarvoor gevraagd worden.

  • #2
    Re: 'Goedkope' telelens.

    je kan ook kiezen voor de canon telezoom kitlens, de 55-250 IS, die sluit mooi aan op je huidige kitlens

    die zal mss wel iets duurder zijn dan de tamron vermoed ik

    het hangt er allemaal ook vanaf van wat je wenst te fotograferen, binnen/ buiten / welk doeleind van fotografie / hoe is het met belichting / ...
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 'Goedkope' telelens.

      Een lens zoals de canon 55-250 IS kan je tweedehand kopen aan 150€ of minder. De Tamron 70-300 is nog geen jaar uit en ga je nog niet tweedehands vinden, nieuwprijs is 399€ (konijn).
      IS is een must (langere sluitertijd mogelijk zonder bewegingsonscherpte), USM is nice to have (sneller scherpstellen en klink beter). Het verschil tussen 250 en 300 ga je niet echt merken.
      Als beginnend fotograaf (net als ik een jaartje geleden), is trouwens de meest beperkende factor de fotograaf zelf en de lichtsterkte van de lens. Echte kwaliteitsverschillen ga je pas merken wanneer je moeilijke situaties opzoekt of de perfectie nastreeft.
      Zelf heb ik de Tamron (voor Nikon) en ben daar zeer tevreden van (zeer goeie IS). Voordien had ik een Nikon kitlens 55-200 zonder beeldstabilisatie. Ik durf niet te zeggen dat de kwaliteit van mijn foto's nu beter is, alleen, dankzij de beeldstabilisatie kan ik nu langere sluitertijden gebruiken (en het verschiltussen 200 en 300 is wel merkbaar). Ik heb er trouwens nog een 1.4 extender bijgekocht.
      Persoonlijk denk ik dat je met de Canon zeker veel lol gaat beleven en goeie foto's ga kunnen maken. De meesten die die lens wegdoen gaan resoluut voor lichtsterke 2.8 lenzen en die zitten echt wel in een andere prijscategorie. Je kan nu alvast 250€ uitsparen om later extra uit te geven ;-)

      Comment


      • #4
        Re: 'Goedkope' telelens.

        Easy Vince 55-250 IS, superscherp, compact, cheap, licht en 50mm extra tele ga je niet missen.

        Comment


        • #5
          Re: 'Goedkope' telelens.

          Dus de Canon IS 55-250 kost zo'n 100 euro duurder dan de sterkere Tamron, die tot 300mm gaat.
          Is de kwaliteit van de Canon dan merkelijk beter ? Moet zeggen dat m'n voorkeur dan ook eerder naar de Canon lens gaat.

          Comment


          • #6
            Re: 'Goedkope' telelens.

            Nop, omgekeerd. De Tamron is duurder (399€) dan de Canon 55-250 IS (239€ nieuw, <150 € tweedehands). Je hebt ook de Canon 70-300 IS USM (469€) maar dan denk ik dat de Tamron zowel een beter prijs als kwaliteit heeft.
            De Canon 55-250 IS is niet geschikt voor full frame camera's. Daardoor zit er minder glas in en weegt hij minder. Dit en het feit dat hij geen USM heeft maken dat hij goedkoper is dan de twee anderen.
            Last edited by JSW; 5 mei 2011, 22:01.

            Comment


            • #7
              Re: 'Goedkope' telelens.

              Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
              Dus de Canon IS 55-250 kost zo'n 100 euro duurder dan de sterkere Tamron, die tot 300mm gaat.
              Neem nou maar aan dat een "sterkere"telelens 2x zoveel brandpunt moet hebben om echt significant "sterker "te zijn.

              Comment


              • #8
                Re: 'Goedkope' telelens.

                Voor de Tamron die je in de eerste post aanhaalt, ja!
                @ jsw: poster heeft het over deze zonder stabilisatie die verkocht wordt voor die prijs,
                deze die jij aanhaalt heeft wel stabilisatie..
                Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

                Comment


                • #9
                  Re: 'Goedkope' telelens.

                  Nop, omgekeerd. De Tamron is duurder (399€) dan de Canon 55-250 IS (239€ nieuw, <150 € tweedehands). Je hebt ook de Canon 70-300 IS USM (469€) maar dan denk ik dat de Tamron zowel een beter prijs als kwaliteit heeft.
                  Tamron 70 - 300 mm 129 euro
                  Canon 55 - 250 mm 249 euro
                  Canon 75 - 300 mm 222 euro

                  Canon 75 -300 een goede keuze ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Goedkope' telelens.

                    Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                    Tamron 70 - 300 mm 129 euro
                    Canon 55 - 250 mm 249 euro
                    Canon 75 - 300 mm 222 euro

                    Canon 75 -300 een goede keuze ?
                    Ik heb de Tamron op mijn Sony alpha 200 en eerlijk gezegd is het alleeen leuk speelgoed bij heel helder weer, ook de semi-macro is bruikbaar. Een Sony heeft beeldstabilisatie in de body dus die mis ik niet. Erg scherp kan je de lens niet noemen zeker niet vol open. Binnen is ze eigenlijk niet bruikbaar tenzij je je ISO oppompt met bijkomend kwalilteitsverlies.
                    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Goedkope' telelens.

                      Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                      Heb me vorige maand een Canon Eos 550d aangeschaft. Zeer tevreden over, met de standaard 18-55 lens.
                      Ben wat aan het rondkijken geweest voor een sterkere telelens, en ben aan het twijfelen gegaan.
                      Ofwel koop ik een Tamron, 75-300, zal zo'n 150euro kosten of een tweedehands canon lens.
                      Is bv een tweedehands Canon zoom lens EF 75-300mm (zonder de USM motor) een goede lens en wat kan daarvoor gevraagd worden.

                      Weer iemand die een prijs koopt in plaats van een lens te kopen, wacht wat langer en spaar verder voor de 70-200 L USM van Canon.
                      Wat zijn 150 euro voor een lens, als je bedenkt dat je al 30 cent moet geven om te gaan pissen.

                      MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Goedkope' telelens.

                        Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                        Canon 75 -300 een goede keuze ?
                        Neen, zoals eerder gezegd, beeldstabilisatie (IS) is de eerste vereiste als je plezier wil beleven aan een telelens met f4.0-f5.6. Als je de nieuwprijs niet kan betalen, ga dan met een gerust geweten voor de tweedehandsmarkt. Dergelijke lenzen gaan niet weg omdat ze slechte foto's leveren maar omdat ze hun beperkingen hebben in lichtsterkte. Slechte lenzen bestaan er nog nauwelijks, alleen goeie en betere. Slechte fotografen daarentegen ...
                        Een 70-300, met IS, ga je tweedehands nog steeds 300€ betalen. Voor een 55-200, met IS, ga je het minst betalen. De 55-250, met IS, is een compromis tussen beiden.
                        Wat het aansluiten bij je ander lens betreft moet je je geen zorgen maken. Elke lens heeft zo zijn doel. Je volgende aankoop wordt wellicht een Tamron 28-75 f2.8
                        Last edited by JSW; 8 mei 2011, 21:37.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Goedkope' telelens.

                          Het gaat me niet zozeer om kunnen betalen of niet, ik wil een goede keuze maken waar ik achteraf geen spijt van zal hebben.
                          Het zal waarschijnlijk de Canon 55-250 met IS worden. Of zijn er argumenten contra ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Goedkope' telelens.

                            Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                            een goede keuze maken waar ik achteraf geen spijt van zal hebben.
                            De lens waar je aan denkt, ken ik niet.

                            Maar voor iets of wat telezoom van degelijke kwaliteit ben je altijd op z'n minste een 500 kwijt, nieuw. Bij alles wat goedkoper is, loop je vrij snel tegen de beperkingen en optische gebreken van de lens aan. Dat is alvast mijn ervaring.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: 'Goedkope' telelens.

                              HTML-code:
                              De lens waar je aan denkt, ken ik niet.
                              Oei en ik dacht dat dit een uitermate populaire lens is.

                              Comment

                              Working...
                              X