Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 400mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 400mm 2.8

    Ik ben het een beetje moe om met mijn 500mm rond te sleuren en ik merk dat ik nu meestal de 300mm met de 1.4convertor op mijn toestel zet om foto's te maken. Dat is alvast veel makkelijker om mee te nemen dan die 500mm.
    Nu dacht ik beide lenzen te verkopen en te vervangen door de 400mm 2.8 en deze te gebruiken met de 2.0 convertor.
    Blijft alles dan werken als ik er een 7D opzet ?
    Heeft er iemand ervaring met deze combinatie ? Handelbaarheid uit de hand ? Ik heb ze vooral nodig om foto's van vogels te maken.

  • #2
    Re: Canon EF 400mm 2.4

    Die 400mm 2.8 is ook erg zwaar hoor, en volgens mij verschilt die qua grootte niet zo met de 500mm f 4.0 (ik neem aan dat je die bedoelt). De 400mm weegt 5,5 kilo de 500mm 3.8 kilo. Qua afmetingen bijna gelijk, 400mm iets groter.
    Dus mijn conlusie is dat die toch minder hanteerbaar is dan de 500mm.
    Je zou ook kunnen kijken naar de 400mm f4 DO. Een stuk korter en weegt nog geen 2 kilo.
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 400mm 2.4

      Een 7D zal AF behouden op F/5.6, dat is geen probleem. Het lijkt me wel handig om voor jezelf na te gaan wat je nodig hebt en wat je fysiek aankan. Ik begrijp dat je een 500 F/4 hebt aangeschaft maar nu een lichtere combo 1.4/300 mm F/2.8 gebruikt. Dit klinkt logisch. Maar om vervolgens de overstap te willen maken naar een 2.0/400 F/2.8, een schitterend bereik maar nog zwaarder dan je 500 F/4, lijkt dan weer erg onlogisch. Omdat het bij een 400 F/2.8 gaat om een grote (versie I) of zeer grote (versie II) investering, denk ik dat je het beste zo'n objectief kunt huren om na te gaan hoe het in de praktijk bevalt. In de tussentijd wat oefenen met gewichten is geen overbodige luxe ....

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 400mm 2.4

        Nu ik alles even nakijk is dat ding inderdaad nog een stuk zwaarder dan mijn 500mm. Geen optie dus. Zal dus moeten kiezen voor heel wat minder bereik maar wel minder gesleur of meer bereik en veel gesleur. Dat zullen nog een paar onrustige nachten nadenken worden

        Comment

        Working...
        X