Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concerten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concerten

    Hey ik ben nog maar een jaartje bezig met concert fotografie, en werk op het moment met een canon 500D en en een Tamron 28-75 f2.8. Deze zomer mag ik op een festival foto's gaan maken en kan dus best een 70-200 f2.8 lens bij kopen.
    De Canon is nieuw iets te duur (ben maar een student) dus twijfel ik tussen 2e hands Canon, een Tamron of een Sigma. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
    Iemand tips?

  • #2
    Re: Concerten

    nieuwe sigma met 70-200 f2.8 OS ligt iets boven de 1000 euro die je meegeeft

    hierbij een review:
    Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept


    nu heb je die 2.8 nodig op festivals buiten dan mss in tenten of 's avonds?
    ik twijfel er deels aan aangezien voor mij een festival vnl overdag doorgaat in de open lucht
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Concerten

      Hey merci voor reactie.
      Ja hoe later op de avond, hoe beter de bands eh, dus die wil ik ook wel op de foto
      Uhm ik sta ook in tenten en af en toe in zalen. Daarom dus die f2.8.
      Die Sigma ziet er niet slecht uit nee, maar weet er iemand iets over de Tamron?
      want die is 600 euro of daar iets rond.

      Comment


      • #4
        Re: Concerten

        De Tamron zou een vrij trage AF hebben, toch trager dan die van de Sigma.
        De Canon 70-200 lenzen hebben de snelste AF, met de 70-200 f2,8 L IS II als snelste van de vier (het is ook veruit de duurste).

        De nieuwe Sigma met beeldstabilisatie zou heel wat beter zijn dan de oudere versies. Daar zijn er heel wat verschillende van, Sigma heeft de afgelopen jaren minstens elke twee jaar een nieuwe versie uitgebracht (waarvan er geen enkele echt veel beter was dan de eerste).
        Vooral de scherpte met het diafragma volledig open zou bij de nieuwe Sigma merkbaar beter zijn, en dat is net wat je nodig hebt bij concertfotografie.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Concerten

          Volgens diverse testen is de Tamron optisch zeer goed en AF-technisch een ramp.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Concerten

            Hey merci voor de info.
            Nu ben ik misschien ook aan het denken over een lens met vast brandpunt, maar van Canon zelf. Een lens van tamron ofzo is volgens velen toch niet zo goed als van Canon zelf.
            Ik dacht misschien aan een 100mm of een 135mm f2.8. Zou dit beter zijn als d e70-200 van sigma of Tamron?

            Comment


            • #7
              Re: Concerten

              Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
              Hey merci voor de info.
              Nu ben ik misschien ook aan het denken over een lens met vast brandpunt, maar van Canon zelf. Een lens van tamron ofzo is volgens velen toch niet zo goed als van Canon zelf.
              Ik dacht misschien aan een 100mm of een 135mm f2.8. Zou dit beter zijn als d e70-200 van sigma of Tamron?
              Naar mijn bescheiden mening kan je wat jij niet noemt, niet vergelijken en zeggen dewelke beter is. Een ca. 3x zoom (70-200mm) kan je niet vergelijken met een vaste 100 of 135mm.
              Pas op, de kwaliteit van de foto's kan je vergelijken, indien die in exact dezelfde omstandigheden zijn genomen. Maar het blijft appels met peren vergelijken.
              De keuze die je moet maken van vast vs. zoom, da's iets waar enkel jij kan over beslissen. Heb je een zoom nodig? Heb je genoeg aan 100 of 135 mm?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Concerten

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Naar mijn bescheiden mening kan je wat jij niet noemt, niet vergelijken en zeggen dewelke beter is. Een ca. 3x zoom (70-200mm) kan je niet vergelijken met een vaste 100 of 135mm.
                als je dat niet kan vergelijken, waarom is dan bijna heel de wereld erover eens dat vaste lenzen over het algemeen beter presteren dan zoomlenzen?

                je zet je zoom gewoon op de brandpunten die je wil vergelijken, klik klik klik, dan zet je er de prime op met hetzelfde brandpunt, klik klik klik en dan eens van dichtbij bekijken welke lens waar in de fout gaat. Qua scherpte is mijn 80-200 f/2.8 niet slechter dan mijn vaste 135 f/2.8, maar bij de prime heb ik nog geen CA weten opduiken.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Concerten

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  als je dat niet kan vergelijken, waarom is dan bijna heel de wereld erover eens dat vaste lenzen over het algemeen beter presteren dan zoomlenzen?

                  je zet je zoom gewoon op de brandpunten die je wil vergelijken, klik klik klik, dan zet je er de prime op met hetzelfde brandpunt, klik klik klik en dan eens van dichtbij bekijken welke lens waar in de fout gaat. Qua scherpte is mijn 80-200 f/2.8 niet slechter dan mijn vaste 135 f/2.8, maar bij de prime heb ik nog geen CA weten opduiken.
                  Putor, als je mij de les wil spellen of tonen dat je grotere kenner bent, gelieve dan geen zinnen van mij te quoten die je uit hun context rukt. Onder wat jij van mij quote staat toch heel duidelijk Pas op, de kwaliteit van de foto's kan je vergelijken, indien...

                  Het weze duidelijk dat je beelden kan vergelijken, maar indien TS regelmatig tussen 135 en 200mm foto's maakt, dan heeft een vergelijking totaal geen zin voor hem.

                  Ik weet ook dat een Audi A6 betere prestaties zal neerzetten dan een lijnbus, maar als je 80% van de tijd zo'n 20 man moet vervoeren, dan ben je niks met die A6...


                  mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concerten

                    Ja, oke. misschien iets mindere vraag
                    maar wat raden jullie me aan om te kopen. Ik doe concerten en misschien binnenkort ook wat festivals. een vaste? zo ja welke? of een zoom? Mijn budget is nog steeds iets minder als 1000 euro.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concerten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Onder wat jij van mij quote staat toch heel duidelijk Pas op, de kwaliteit van de foto's kan je vergelijken, indien...
                      ik had dat gezien dat het er nog stond maar was niet helemaal akkoord met die gelijke omstandigheden. Je kan lenzen gerust vergelijken op basis van hun prestaties in de fotografie die je zelf interesseert en beoefent. Dat is ook de enige fotografie waarin dat van belang is.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Concerten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Naar mijn bescheiden mening kan je wat jij niet noemt, niet vergelijken en zeggen dewelke beter is. Een ca. 3x zoom (70-200mm) kan je niet vergelijken met een vaste 100 of 135mm.
                        Waarom zou dat niet kunnen? Vergelijken is het vaststellen van verschillen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Concerten

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Waarom zou dat niet kunnen? Vergelijken is het vaststellen van verschillen.
                          of het gebrek daaraan
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Concerten

                            Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
                            Ja, oke. misschien iets mindere vraag
                            maar wat raden jullie me aan om te kopen. Ik doe concerten en misschien binnenkort ook wat festivals. een vaste? zo ja welke? of een zoom? Mijn budget is nog steeds iets minder als 1000 euro.
                            Ik zou eens uitkijken naar een tweedehands 70-200 van Canon.
                            Als je dicht genoeg kan komen is een 85mm 1.8 een mooi lensje.
                            suc6
                            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                            Comment

                            Working...
                            X