Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens

    Hey,

    Ik ben redelijk nieuw in de wereld van de fotografie, ik bezit sinds de zomervakantie een nikon D90 body en een 18-200 mm lens. Nu ik wil beginnen met macrofotografie zit ik met een probleem. Ik heb totaal geen idee welke lens te kiezen. Mijn gebruik gaat vooral gaan naar bloemen of objecten, en misschien na een tijd ook insecten. Maar dan zal ik daar eerst nog wat over moeten leren.

    Iemand had mij een Tamron 90 mm Di Macro lens aangeraden, maar hebben jullie misschien een ander voorstel.

    Mijn budget is slechts 300-400 euro, dus dat is niet zo veel.

    Alvast bedankt op voorhand voor de reacties, Maarten J.

  • #2
    Re: Macro lens

    De brandpuntafstand van een macro lens bepaalt heel sterk hoe de foto eruit ziet.
    Zie deze link:


    Het is ongebruikelijk om een macro-objectief als eerste aanvulling op een standaard kitlens te kiezen. En toch is het een logische keuze. Niet alleen


    Bij een beperkt budget is zeker de Tamron aan te raden (als je 90 mm wilt hebben)
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens

      Ik zie dat een Tamron 90mm marco toch redelijk veel kost.

      Iemand andere alternatieven?

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens

        Sigma maakt een 105 mm macro en Rokina een 10 mm.
        Wat betreft prijs ontlopen ze elkaar niet veel. Ze zijn 2e hands te koop.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens

          Oorspronkelijk geplaatst door MaartenJ Bekijk bericht
          Ik zie dat een Tamron 90mm marco toch redelijk veel kost.

          Iemand andere alternatieven?
          Tweedehands kopen.