Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor D90?

    Hallo,

    Ik zou graag een telelens willen kopen, maar heb zo niet echt een idee welke me het beste zal afgaan, en in welke richting ik moet gaan zoeken!
    Ik heb al wel wat gelezen hier op het forum.

    Ik zou deze vooral willen gebruiken voor trouwfeesten en sportfotografie.

    Welke raden jullie mij aan voor op mijn D90.

    Budget max 1000 euro

    Martine

  • #2
    Re: Lens voor D90?

    een 17-55mm f2.8 voor trouwfeesten en een 70-300mm VR voor buitensport

    je zal moeten kiezen... een 17-55mm vind je wel tweedehands binnen je budget.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor D90?

      Telelens voor €1000, dan zou ik naar een AFs 80-200 2.8 gaan zoeken of een AFD 80-200 2.8 en bij de 2de keus heb je nog flink geld over ook. Is dat te kort 200, dan zie je ook regelmatig AFD 80-400 voor rond de €950 voorbij komen. Als je als maximaal diafragma 6.3 ipv 5.6 gebruikt, is de lens veel scherper.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor D90?

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        een 17-55mm f2.8 voor trouwfeesten en een 70-300mm VR voor buitensport

        je zal moeten kiezen... een 17-55mm vind je wel tweedehands binnen je budget.
        De 17-55mm2.8f is inderdaad super voor veel dingen...kost algauw 1200 euro nieuw...waarschijnlijk wel te vinden tweedehands aan 800 a 900 euro...de 70-300VR is inderdaad een goede lens,maar voor sportfotografie wel wat traag vind ik. Eigenlijk de beste lens voor sport blijft in mijn ogen de 70-200MM 2.8f VRII maar dan ga je met je 1000 euro natuurlijk niet toekomen hé....om welke sporttak gaat het eigenlijk...wielersport,voetbal Anders mischien een prime 85mm 1.8f
        Voor de 17-55mm2.8F van Nikon kun je ook als alternatief de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC nemen...kost pak minder maar qua scherpte bijna evengoed enkel minder degelijke bouwkwaliteit....

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor D90?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Telelens voor €1000, dan zou ik naar een AFs 80-200 2.8 gaan zoeken of een AFD 80-200 2.8 en bij de 2de keus heb je nog flink geld over ook. Is dat te kort 200, dan zie je ook regelmatig AFD 80-400 voor rond de €950 voorbij komen. Als je als maximaal diafragma 6.3 ipv 5.6 gebruikt, is de lens veel scherper.
          Ik heb me vorige week deze Sigma 70-200 f2.8 aangeschaft. In de loop van volgende week krijg ik ze binnen. Ik kijk er nu al naar uit.

          Nog voor geen 600 euro geleverd aan huis.
          Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
          The Sky is not the limit... the ground is..

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor D90?

            Is deze 17-55mm f2.8 dan ook goed voor concerten en optredens?

            Qua sport, wielrennen, skydiving (vanop de grond dan). Foto's op het speelplein,...daarvoor zoek ik een goede lens.
            Bedankt alvast voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor D90?

              Oorspronkelijk geplaatst door Martineke Bekijk bericht
              Is deze 17-55mm f2.8 dan ook goed voor concerten en optredens?
              absoluut... als je dicht genoeg staat...
              voor close-ups daarentegen, heb je meer tele nodig
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor D90?

                Oorspronkelijk geplaatst door Martineke Bekijk bericht
                Is deze 17-55mm f2.8 dan ook goed voor concerten en optredens?!
                Daarvoor is deze wel goed maar dan moet je echt wel goed vooraan staan. Mijn inziens ga je dan beter voor die 70-200 f2.8.

                Oorspronkelijk geplaatst door Martineke Bekijk bericht
                Qua sport, wielrennen, skydiving (vanop de grond dan). Foto's op het speelplein,...daarvoor zoek ik een goede lens.
                Ik ga regelmatig naar Schaffen en daar gebruik ik mijn 70-300, dus idd meer tele.
                Ook voor sport (soms motorcross in Hélécine) gebruik ik deze, alsook voor de gewonere foto's. Hangt ervan hoe dicht of ver je van het object bent.

                Voor de binnenwedstrijden van mijn dochter (competitie skeeleren) heb ik dan die 70-200 f2.8 aangekocht, omdat flitsen uiteraard niet mag.
                Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
                The Sky is not the limit... the ground is..

                Comment

                Working...
                X