Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bounce / diffusion dome voor sb28

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bounce / diffusion dome voor sb28

    beste,

    ik kocht onlangs een nikon sb28 en een nikon sb28dx flitser. deze waren niet voorzien van een bounce of stofen dus dacht ik er twee te kopen op ebay.
    op de site van nikon usa (link: http://www.nikonusa.com/Nikon-Produc...sion-Dome.html las ik dat de bounce voor de recentere sb800 ook werkte op de sb28 en de 28dx, dus vond ik cheap bounces voor de sb800 op ebay http://cgi.benl.ebay.be/Bounce-Flash...be5e5a2stofgen
    in de veronderstelling als die van nikon passen op de sb800, de sb28, sb28dx en de sb80dx, zullen die van ebay dat ook wel doen. ik heb nu evenwel geen flauw idee of diegene die ik ontvangen heb passen op de sb800, maar op mijn sb28 noch sb28dx passen ze. de bounces zijn aan elke zijde 2mm te smal, ze hebben de correcte vorm, maar de buitenmaten van de flits zijn nagenoeg gelijk aan die van de bounce, waardoor deze er niet over kan geschoven worden. de mijne zien er nochtans exact hetzelfde uit als die official nikon bounces. ik zou de luttele euro's terugkrijgen, maar ik zit nu gewoon met de vraag welke cheap bounces op ebay wel op mijn flitsers passen? iemand weet van passende goedkope bounces voor de sb28/sb28dx? ik kan proberen in een andere ebay-store, maar veel kans dat ze ook niet passen natuurlijk, tenzij iemand er ooit bestelde en deze wel pasten, dan graag de link.
    bedankt

  • #2
    Re: bounce / diffusion dome voor sb28

    Oorspronkelijk geplaatst door sti Bekijk bericht
    beste,

    ik kocht onlangs een nikon sb28 en een nikon sb28dx flitser. deze waren niet voorzien van een bounce of stofen dus dacht ik er twee te kopen op ebay.
    op de site van nikon usa (link: http://www.nikonusa.com/Nikon-Produc...sion-Dome.html las ik dat de bounce voor de recentere sb800 ook werkte op de sb28 en de 28dx, dus vond ik cheap bounces voor de sb800 op ebay http://cgi.benl.ebay.be/Bounce-Flash...be5e5a2stofgen
    in de veronderstelling als die van nikon passen op de sb800, de sb28, sb28dx en de sb80dx, zullen die van ebay dat ook wel doen. ik heb nu evenwel geen flauw idee of diegene die ik ontvangen heb passen op de sb800, maar op mijn sb28 noch sb28dx passen ze. de bounces zijn aan elke zijde 2mm te smal, ze hebben de correcte vorm, maar de buitenmaten van de flits zijn nagenoeg gelijk aan die van de bounce, waardoor deze er niet over kan geschoven worden. de mijne zien er nochtans exact hetzelfde uit als die official nikon bounces. ik zou de luttele euro's terugkrijgen, maar ik zit nu gewoon met de vraag welke cheap bounces op ebay wel op mijn flitsers passen? iemand weet van passende goedkope bounces voor de sb28/sb28dx? ik kan proberen in een andere ebay-store, maar veel kans dat ze ook niet passen natuurlijk, tenzij iemand er ooit bestelde en deze wel pasten, dan graag de link.
    bedankt
    waarom denk je een diffuser nodig te hebben voor een SB28? ik vind het vrij nutteloze dingen, vooral dan voor ofcamera gebruik... of ga je die sb28 op je camera zetten?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: bounce / diffusion dome voor sb28

      ik wil gewoon wat testen met diverse light modifiers. werkt het niet, dan heb ik ook zelf ondervonden waarom het niet werkt. en zo'n ding kan gewoon altijd in je fototas zitten als je snel even wat licht in een ruimte nodig hebt. bovendien werkt de wide-angle van mijn sb28 niet meer, als ik de adapter uitklap, zoomt de flash niet uit, dus die bounce kan eventueel ook helpen om een ruimere bundel te hebben.
      joe mcnally gebruikt vb diverse light modifiers tegelijkertijd, een diffusion dome naar een reflectie paraplu door een diffusie scherm om het licht zo egaal mogelijk te krijgen. maar feitelijk wil ik gewoon het effect zelf zien en zien of het bijdraagt bij het gebruik van een paraplu, het gebruik apart, ... en zien wat werkt voor mij

      mvg

      Comment


      • #4
        Re: bounce / diffusion dome voor sb28

        Schuur ze wat op in het begin, en veil de kanten schuins af dan passen ze wel.

        Comment

        Working...
        X