Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Radio trigger voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Radio trigger voor Canon

    Wat zijn de betere radio triggers (non-ettl) voor canon flitsers (en niet noodzakelijk de duurste) ?

    Kun je met zo'n trigger de flitskracht van een off-camera flash in manual mode instellen vanuit de camera?
    Last edited by Hocus Focus; 30 april 2011, 21:27.

  • #2
    Re: Radio trigger voor Canon

    Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
    Wat zijn de betere radio triggers (non-ettl) voor canon flitsers (en niet noodzakelijk de duurste) ?

    Kun je met zo'n trigger de flitskracht van een off-camera flash in manual mode instellen vanuit de camera?
    kijk hier eens

    de flitskracht instellen vanop de camera kan je met een pocketwizzard... ca. 400€ voor een setje... een setje RF602 daarentegen kost minder als 20€
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Radio trigger voor Canon

      Dank je wel.

      Welke uit dat lijstje raad je aan?
      Ik moet er wel eentje hebben waar je de transmitter kan aan- en uitzetten zodat de flits enkel afgaat wanneer ik wil, zonder naar de flits te moeten lopen. Of kan dat ook in camera?

      En waar kan je ze kopen?
      Last edited by Hocus Focus; 30 april 2011, 21:42.

      Comment


      • #4
        Re: Radio trigger voor Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
        Dank je wel.

        Welke uit dat lijstje raad je aan?
        Ik moet er wel eentje hebben waar je de transmitter kan aan- en uitzetten zodat de flits enkel afgaat wanneer ik wil, zonder naar de flits te moeten lopen. Of kan dat ook in camera?

        En waar kan je ze kopen?
        wil je volledige sturing over de kracht, dan moet je gaan naar diegene die niet in de lijst zijn, met name pocket wizard en ik denk dat je daar ook naartoe zal moeten lopen om de trigger uit te zetten als je niet wilt dat je flits afgaat

        anders is een van de betere uit de lijst prijs/kwaliteit de RF-602
        Iets goedkoper en die niet in de lijst staat is de PT-04 Cn (ebay-link op aanvraag verkrijgbaar), maar ik heb ze nog niet tot op het bot kunnen testen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Radio trigger voor Canon

          Wat is het verschil tussen rf602 en rf603?

          Ik lees dat rf603 geen tripod socket heeft. Kun je de receiver in het plastic voetje schuiven dat bij een flits wordt meegeleverd?

          Comment


          • #6
            Re: Radio trigger voor Canon

            indien je de kracht enhet al of niet laten afgaan van je flits wil regelen, dan is enkel PocketWizard het antwoord. Met de Zonecontroller kan je vanuit je toestel al of niet in TTl werken en per zone/flits kan je de kracht regelen en vanuit je toestel de gewenste zone/flits uitzetten. De meerprijs die je betaald voor PocketWizard is verantwoord alleen al met de enorme tijdswinst en de zekerheid van triggeren.

            Comment


            • #7
              Re: Radio trigger voor Canon

              Stel dat ik nu een Cactus V4 setje koop.
              Hoelang zal ik dan nog een extra V4 kunnen kopen? Als ik bijvoorbeeld na een jaar nog een extra receiver wil kopen?
              Of koop ik beter direct de V5's?
              Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

              Comment


              • #8
                Re: Radio trigger voor Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
                Stel dat ik nu een Cactus V4 setje koop.
                Hoelang zal ik dan nog een extra V4 kunnen kopen? Als ik bijvoorbeeld na een jaar nog een extra receiver wil kopen?
                Of koop ik beter direct de V5's?
                waarom zou je cactus v4 willen kopen? die triggers zijn sinds lange tijd helemaal achterhaald... kijk hier eens wat best bij jou past.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Radio trigger voor Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  waarom zou je cactus v4 willen kopen? die triggers zijn sinds lange tijd helemaal achterhaald... kijk hier eens wat best bij jou past.
                  De V4's zijn nog een stukje goedkoper (en kleiner) dan de V5's.
                  Maar als ze idd niet meer te krijgen zullen zijn in de toekomst ga ik beter voor de recentere V5
                  Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Radio trigger voor Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
                    De V4's zijn nog een stukje goedkoper (en kleiner) dan de V5's.
                    Maar als ze idd niet meer te krijgen zullen zijn in de toekomst ga ik beter voor de recentere V5
                    Als je het absoluut bij cactus wil houden is de V5 zeker een stuk beter als de V4's, doch ook de RF602's zijn zowel beter en daarenboven goedkoper als de V4's

                    ik heb beiden... en de V5's blijven steenvast in m'n tas zitten, ik vind de RF602's veel handiger in gebruik.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Radio trigger voor Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      wil je volledige sturing over de kracht, dan moet je gaan naar diegene die niet in de lijst zijn, met name pocket wizard en ik denk dat je daar ook naartoe zal moeten lopen om de trigger uit te zetten als je niet wilt dat je flits afgaat
                      Als je een zender op een camera uitschakelt in plaats van het kanaal te veranderen, blijft de ontvanger natuurlijk nog signalen omzetten van alle andere zenders die jij of je collega op dat kanaal hebt ingesteld. Met de remote camera kan je een camera wake doen, of triggeren, maar je kan de zender op de camera er niet beter mee afzetten door bij de - God vergeef me- flits te gaan staan.
                      Als je je flexen en mini´s laat schakelen tuussen kanaal 1 en 2, is de kans groter dat iemand anders je flash afvuurt (terwijl je mini is uitgeschakeld - op OFF) groter dan dat je bijvoorbeeld kiest voor kanaal 22 en 23.
                      Last edited by Poza; 2 mei 2011, 12:33. Reden: n

                      Comment


                      • #12
                        Re: Radio trigger voor Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                        Kun je met zo'n trigger de flitskracht van een off-camera flash in manual mode instellen vanuit de camera?
                        Als je toestel en de on-camera flash al manueel is ingesteld, en er zit een mini of flex tussen, zet je die flash op master om er de kracht van alle flashen in één of twee zones manueel in te stellen. De trigger op de off-camera flash stel je in op de gewenste zone, verder niets. Je hoeft die laatste flash dus niet ook nog eens extra op slave of manueel te zetten, of weet ik veel wat nog. De pw heeft dan namelijk al lang begrepen wat de bedoeling is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Radio trigger voor Canon

                          Voor de duidelijkheid, GEEN pocketwizard.

                          Ik stel de vraag opnieuw:

                          Ik lees dat rf603 geen tripod socket heeft. Kun je de receiver in het plastic voetje schuiven dat bij een flits wordt meegeleverd?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Radio trigger voor Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                            Voor de duidelijkheid, GEEN pocketwizard.

                            Ik stel de vraag opnieuw:

                            Ik lees dat rf603 geen tripod socket heeft. Kun je de receiver in het plastic voetje schuiven dat bij een flits wordt meegeleverd?
                            Dat je plots geen pocketwizard wil, maakt die niet minder duidelijk, en "dat je daar ook naartoe zal moeten lopen om de trigger uit te zetten als je niet wilt dat je flits afgaat", blijft even duidelijk niet waar.
                            Graag dan nu eerst jouw juist antwoord op de vraag die je ook niet opnieuw stelt: "Kun je met zo'n trigger de flitskracht van een off-camera flash in manual mode instellen vanuit de camera?",... en wel voor de PW , liefst, die je niet had uitgesloten, maar waarvoor wel de moeite van een uitleg is gedaan.
                            Bedankt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Radio trigger voor Canon

                              De Phottix Strato http://shop.studio73.be/phottix-stra...t-c8-for-canon heeft een Schroefdraad en een aan/uit knop op de zender.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X