Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera met 24x36mm sensor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera met 24x36mm sensor

    Bestaat dat? Kun je daar digitale objectieven op uitwisselen?

    Dus een digitale compactcamera met dezelfde sensorgrootte als een analoge compact.

  • #2
    Re: Compact camera met 24x36mm sensor

    Leica M9

    (Tenzij AF ook een vereiste is..., maar dan zou ik het niet weten, voor zover ik weet zijn de compactjes die automatisch scherpstellen via contrastdectectie met momenteel de grootste sensor die van de nex, maar ik kan iets over het hoofd zien.)
    Last edited by Tink; 30 april 2011, 15:57.

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera met 24x36mm sensor

      Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
      Leica M9

      (Tenzij AF ook een vereiste is..., maar dan zou ik het niet weten, voor zover ik weet zijn de compactjes die automatisch scherpstellen via contrastdectectie met momenteel de grootste sensor die van de nex, maar ik kan iets over het hoofd zien.)
      5525€ en dat voor een manueel toestel. KLIK

      Comment


      • #4
        Re: Compact camera met 24x36mm sensor

        Het is dus nog even wachten vooraleer canon en nikon een digitale compactcamera uitbrengen met full frame sensor.

        Comment


        • #5
          Re: Compact camera met 24x36mm sensor

          Tja, en die verkopen liever lenzen, dus houden ze zoveel mogelijk de nieuwe ontwikkelingen tegen.

          Comment


          • #6
            Re: Compact camera met 24x36mm sensor

            Leica is nooit goedkoop geweest :>
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

            Comment


            • #7
              Re: Compact camera met 24x36mm sensor

              Een digitale versie van deze compacte reflex, zonder onnodige toeters en bellen, zou knap zijn. Hoeft helemaal niet zo duur te zijn eenmaal het monopolie van Leica doorbroken.

              Maar zoals je zelf aangeeft, zolang amateurs bij regelmaat nieuwe dslr's en nieuwe lenzen willen kopen, valt er nog veel uit te melken.





              Edit Mod Franciskine : enkel zelfgemaakte foto's mogen zichtbaar getoond worden . . .
              Last edited by Franciskine; 1 mei 2011, 09:50.

              Comment


              • #8
                Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                digitale versie van Nikon camera die je toont is een DSLR.
                de Leica's m8 en m9 zijn rangefinders, bevatten geen spiegel en daarom zijn ze veel compacter dan klassieke SLR/DSLR. Leica wordt vooral gekocht voor hun compactheid, snelheid van focussen, weliswaar manueel, de uitmuntende objectieven en natuurlijk ook voor de naam.

                Olympus/panasonic zijn als eerste met DSLR versie zonder spiegel op de markt gekomen met hun zogenaamd micro 4/3 systeem. Samsung is gevolgd met NX10 en NX11 en sony met de NEX3 en NEX5. Deze toestellen zijn compact en gebruiken zelfde sensor als in DSLR en je kunt objectieven wisselen. Heel kortelings, alles heeft wat vertraging met tsunami in japan, brengt sony de nex3 met hun 16mp sensor op de markt, beste aps sensor momenteel beschikbaar. Na de zomer is de kans vrij groot dat er een 24mp toestel gelanceerd wordt in de NEX-reeks.
                Op NEX en m4/3 toestellen kun je ook de gerenommeerde Leica objectieven gebruiken, NX weet ik niet.

                Ook zijn er geavanceerde toestellen zonder opklappende spiegel op de markt, zijn compacter dan klassieke DSLR en zullen op termijn de DSLR vervangen. Gebruiken in tegenstelling tot voornoemde toestellen zelfde objectieven als van klassieke DSLR, maakt dat compactheid beperkt blijft omwille van de flange focal distance.
                Voorbeelden zij de sony a33 en sony 55 met waarschijnlijk na de zomer een 24mp toestel, en mogelijk volgend jaar een FF (24x36 sensor) versie.

                Comment


                • #9
                  Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  digitale versie van Nikon camera die je toont is een DSLR.
                  de Leica's m8 en m9 zijn rangefinders, bevatten geen spiegel en daarom zijn ze veel compacter dan klassieke SLR/DSLR. Leica wordt vooral gekocht voor hun compactheid, snelheid van focussen, weliswaar manueel, de uitmuntende objectieven en natuurlijk ook voor de naam.

                  Olympus/panasonic zijn als eerste met DSLR versie zonder spiegel op de markt gekomen met hun zogenaamd micro 4/3 systeem. Samsung is gevolgd met NX10 en NX11 en sony met de NEX3 en NEX5. Deze toestellen zijn compact en gebruiken zelfde sensor als in DSLR en je kunt objectieven wisselen. Heel kortelings, alles heeft wat vertraging met tsunami in japan, brengt sony de nex3 met hun 16mp sensor op de markt, beste aps sensor momenteel beschikbaar. Na de zomer is de kans vrij groot dat er een 24mp toestel gelanceerd wordt in de NEX-reeks.
                  Op NEX en m4/3 toestellen kun je ook de gerenommeerde Leica objectieven gebruiken, NX weet ik niet.

                  Ook zijn er geavanceerde toestellen zonder opklappende spiegel op de markt, zijn compacter dan klassieke DSLR en zullen op termijn de DSLR vervangen. Gebruiken in tegenstelling tot voornoemde toestellen zelfde objectieven als van klassieke DSLR, maakt dat compactheid beperkt blijft omwille van de flange focal distance.
                  Voorbeelden zij de sony a33 en sony 55 met waarschijnlijk na de zomer een 24mp toestel, en mogelijk volgend jaar een FF (24x36 sensor) versie.
                  Ik ken het verschil tussen rangefinder en reflex. Compact kan zowel reflex als rangefinder betekenen.

                  Ik heb het niet over aps of 4/3 maar over digitale 35mm in compact.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                    Ik ken het verschil tussen rangefinder en reflex. Compact kan zowel reflex als rangefinder betekenen.

                    Ik heb het niet over aps of 4/3 maar over digitale 35mm in compact.
                    sorry had den indruk dat je dat niet wist en eigenlijk nog.

                    FF reflex kun je niet in compact foeteren, je prisma zoeker op zijn eigen zou al veel te groot zijn en je spiegel legt zware constrains op de minimum dikte van je toestel. Als je compact wil moet je spiegel en optische zoeker eruit.
                    Dat is juist het verschil tussen rangefinder en SLR/DSLR laatste heeft geen prisma zoeker en geen spiegel en is daarom compact. FF DSLR/SLR zal nooit compact zijn.

                    compacte digitale toestellen met verwisselbare objectieven zijn de meer geavanceerde toestellen van oly/pany (m4/3), samsung nx en sony nex en de leica's M8 en m9.
                    enkel de m9 is FF.
                    Denk niet dat buiten Leica iemand met het idee rondloopt om in hun compacts FF te foeteren, trouwens de beeldkwaliteit van de m9 is niet zo geweldig en wordt mogelijk overschaduwt door de nieuwe veel goedkopere toestellekes (3 a 400€) die er liggen aan te komen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                      FF reflex kun je niet in compact foeteren, je prisma zoeker op zijn eigen zou al veel te groot zijn en je spiegel legt zware constrains op de minimum dikte van je toestel. Als je compact wil moet je spiegel en optische zoeker eruit.
                      Dat is juist het verschil tussen rangefinder en SLR/DSLR laatste heeft geen prisma zoeker en geen spiegel en is daarom compact. FF DSLR/SLR zal nooit compact zijn.
                      De nikon boven heeft toch geen zoeker en is een compacte reflex.


                      compacte digitale toestellen met verwisselbare objectieven zijn de meer geavanceerde toestellen van oly/pany (m4/3), samsung nx en sony nex en de leica's M8 en m9.
                      enkel de m9 is FF.

                      Denk niet dat buiten Leica iemand met het idee rondloopt om in hun compacts FF te foeteren, trouwens de beeldkwaliteit van de m9 is niet zo geweldig en wordt mogelijk overschaduwt door de nieuwe veel goedkopere toestellekes (3 a 400€) die er liggen aan te komen.
                      Als compacts zo'n opgang maken, dan is een compact FF de toekomst voor FF.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                        De nikon boven heeft toch geen zoeker en is een compacte reflex.
                        Dit is de Nikon FE, een SLR met zoeker (hoe zou je een foto kunnen maken met zo'n toestel zonder zoeker?).

                        De achterkant:

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                          Dit is de Nikon FE, een SLR met zoeker (hoe zou je een foto kunnen maken met zo'n toestel zonder zoeker?).

                          De achterkant:

                          http://www.kenrockwell.com/nikon/ima..._5219-back.jpg
                          Ja duidelijk, maar het blijft een reflex en geen rangefinder. Mijn punt was net dat een 35mm compacte reflex mogelijk is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                            Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                            duidelijk voor chemische 24x36mm sensor.

                            ik begrijp de defitie van 'compact' niet die TS hanteert. Sinds het APS formaat en zeker nu met de digitale compactjes is compact te verstaan als 'wat in de zak van mijn te strakke jeans past'. Zou me verbazen als ze die met FF sensors gaan maken.

                            En die M9 (waar is dat kwijl emoticon), tja misschien als Canon, Nikon en Sony digitale rangefinders gaan maken dat er wat meer druk op de prijs komt... Ik zou wel graag zien dat Nikon in hun oude SP bodies digitale sensors steekt en t electrospul dat die doet werken.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact camera met 24x36mm sensor

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              5525€ en dat voor een manueel toestel. KLIK
                              Om de lensjes niet te vergeten.
                              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                              Comment

                              Working...
                              X