Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ef 70-200

    Wat kiezen?
    Canon EF 70-200 f4 L IS USM
    Of
    Canon EF 70-200 f2.8 L USM

    - zelfde prijsklasse
    - zelfde bereik

    Zie op photozone.de veel lof voor de f4 IS
    Zie ook regelmatig bij de aangeboden lenzen de 2.8 te koop staan of ruilen tegen de f4 IS.

    Valt de 2.8 dan zo tegen of ...

    Zou de lens oa gebruiken voor optredens en huwelijk...

    De 2.8 IS USM is geen optie want dubbel zo duur.

    Greetz.
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

  • #2
    Re: Canon ef 70-200

    Optredens zijn lichtsterke lenzen wel leuk. Met een f/4 worden optredens misschien wel een beetje lastig.

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Canon ef 70-200

      Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
      Valt de 2.8 dan zo tegen of ....
      Valt voornamelijk tegen door zijn gewicht.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Canon ef 70-200

        f4 is usm is spatwaterdicht de gwne 2.8 usm niet is mss ook iets om rekening mee te houden als je veel openluchtfoto's neemt .
        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

        Comment


        • #5
          Re: Canon ef 70-200

          f/2.8 weegt al bijna het dubbele.

          ik zou zelf altijd voor lichtsterkte kiezen ipv stabilisatietoestanden.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Canon ef 70-200

            gewoon een vraag, fotograferen jullie dan zoveel op 2.8?
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Canon ef 70-200

              Neen ( enfin, ik toch meestal niet ) , maar een 4.5 werkt het mooi vanaf 5.6 of hoger, daar waar een 2.8 reeds zeer goed is op 4. Dus toch winst.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • #8
                Re: Canon ef 70-200

                Ik fotografeer zelf met de Canon 70-200/2.8 MK 2 maar heb onlangs de Sigma 70-200/2.8 OS uitgebried getest.
                Hier mijn ervaringen:

                Sigma 70-200/2.8 APO EX DG OS is relatively lightly built and equipped with effective image stabilization. Both the vignetting and the distortion are kept
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Canon ef 70-200

                  Zelf heb ik voor een F4IS gekozen vanwege de afmeting en het gewicht. Ik gebruik deeze lens voornamelijk op (backpack) vakanties en voor dat doel is de F2.8 me gewoon te zwaar. Als ik er niet veel mee op reis zou moeten slepen zou ik voor de F2.8 IS zijn gegaan. Maar dat was nog voor versie 2, dus die was toen qua prijs nog wat beter te doen
                  http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                  http://rouwkema.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon ef 70-200

                    Ik heb een tweedehands 2.8 zonder IS gehad en kon er geen deftige foto mee trekken omdat ik wat teveel beef Heb ze verkocht en de koper kon er wel mooie foto's mee trekken, dus lens was wel OK.
                    Nu een 4 met IS en voor mij persoonlijk dag en nacht verschil, had ik van in 't begin moeten kopen
                    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon ef 70-200

                      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      Ik fotografeer zelf met de Canon 70-200/2.8 MK 2 maar heb onlangs de Sigma 70-200/2.8 OS uitgebried getest.
                      Hier mijn ervaringen:

                      http://www.camerastuffreview.com/nl/...mm28-apo-ex-dg
                      Hoi,

                      Prachtige review site.
                      Mooi uitgelegd en weergegeven
                      Jos
                      Site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon ef 70-200

                        - Ik koos de f2.8 (non-IS) boven de IS (I) versie wegens scherper en veel goedkoper, de ISII is veel te duur.
                        - Ik koos de f2.8 (non-IS) boven de f4 IS versie wegens de f2.8 lichtsterkte voor binnen (sport/receptie's) en bokeh voor portretten.

                        Liever geen hunting bij minder licht dan met de f4 IS. Lichtsterkte ga je hoe dan ook altijd kunnen gebruiken.
                        Voor portretten, sport en optredens zou ik de betaalbare 70-200 f2.8L (non-IS) aanraden

                        Wie hem verkoopt heeft budget vrijgemaakt voor de IS II versie, ik allesinds niet.
                        Last edited by PurePhotography; 1 mei 2011, 14:19.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon ef 70-200

                          als je een beetje wegwijs bent op BD dan ken je annoh toch , kan je veel van opsteken
                          van mij een dikke proficiat anno
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon ef 70-200

                            Niets belet je om naast de 70-200 4 IS, de 85 1.8 lens te kopen voor portretten en voor
                            binnen bij optredens, als de zaal niet te groot is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon ef 70-200

                              Voor optredens heb je meestal niks aan een f4 lens. Sterker nog, zelfs een f2.8 lens is soms nog niet lichtsterk genoeg. Bij huwelijken vind ik een f4 lens ook al niet ideaal te noemen. Kortom, voor jou gebruik zou ik zéker een f2.8 versie kopen...
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X