Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rhodos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rhodos

    Ik ga binnenkort naar rhodos, iemand een idee voor interessante fotolocaties?
    Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

  • #2
    Re: Fotolocaties rhodos

    Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
    Ik ga binnenkort naar rhodos, iemand een idee voor interessante fotolocaties?
    -1) Rhodos (oude)stad
    -2) Lindos
    -3) Butterfly valley
    -4) Monolithos
    -5) En het meest zuidelijke punt op Rhodos, naam ontgaat me even. Wel even opletten daar dat je niet vast komt te zitten, anders wordt het schiereilend....een eiland.

    Comment


    • #3
      Re: Fotolocaties rhodos

      Urbex in Rhodos

      het centrum Eleousa:
      • Militair hospitaal
      • Sanatorium

      Makkelijk bereikbaar, toegankelijk

      En het lieflijke eiland (dagtrip) Simy.
      Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

      Comment


      • #4
        Re: Fotolocaties rhodos

        ga er in september naar toe
        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

        Comment


        • #5
          Re: Fotolocaties rhodos

          Butterfly valley is de moeite maar het kan heel goed zijn dat je geen vlinder tegenkomt afhankelijk van de periode.

          Het blijft desalniettemin een mooi natuurwandeling.


          Rhodos stad is ook de moeite maar wel heel toeristisch gemaakt.



          Mvg

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Fotolocaties rhodos

            Huur een auto en doe een dagtrip rond het eiland waarbij je nu en dan wat het binnenland in rijdt.
            Je vind er nog authentieke dorpjes met vriendelijke mensen.
            Wij hebben er bvb. vorig jaar in Mesanagros genoten van Mike's kookkunsten. Een verademing na al dat "Europees" eten in het hotel
            Mike liep voor ons de poten van onder het lijf om een prachtig maal te bereiden voor twee keer niks.
            Mike heeft trouwens ook de sleutel van het 13de eeuwse kapelletje in de buurt.
            De vlindervallei vind ikzelf maar niks, wordt overroepen.
            Last edited by dréten; 3 mei 2011, 17:09.

            Comment


            • #7
              Re: Fotolocaties rhodos

              Huur een scooter en tuf vrolijk het eiland rond. De wegen zijn goed op Rhodos. Het
              weer is goed en indien je in Rhodosstad komt, vergeet dan niet om het Rodini park te
              bezoeken. Daar gaan de Grieken op zondag heen om te picknicken en aan de drukte te
              ontsnappen. Is echt wel mooi, met veel pauwen om te fotograferen.
              Ook mooi zijn de Thermen in Kalithea. Deze zijn onlangs pas volledig gerestaureerd en
              een bezoekje meer dan waard. Voor een drankje echter gingen we in de baai die er aan
              vastligt. Strooien parasols en tientallen katjes.
              Iets verder op vind je de prachtige Anthony Quinn baai. Een ietwat lullige naam voor
              een pracht van een baai, waar de film De kanonnen van Navarone voor een deel is op-
              genomen. Is een prachtige baai, ook om boven een koffie of pintje te drinken en van
              het uitzicht te genieten (en te fotograferen.)
              Een dagje met de boot naar Symi is ook heel leuk. Meestal gaat dat vooraf aan een
              klooster. Monolitos of zoiets. Fijne plaats. In Symi de trapjes op een naar boven een
              paar dorpjes bezoeken. Heel mooi. En fotogeniek. Wel iets te weinig tijd.
              Bezoek eens een van de vele dorpjes in het binnenland. De mensen zijn er behulpzaam,
              vriendelijk en gastvrij.
              Nu ja, dat zou ik ook zijn als ik op zo'n prachtig eiland woonde. Veel plezier.

              Comment


              • #8
                Re: Fotolocaties rhodos

                Lindos is mooi maar heel druk en verder heeft doudeke een paar hele mooie plekjes beschreven
                Simi is Prachtig als je aan komt varen SCHITTEREND.
                maar de tijd is te kort om rond te gaan dan mis je de terug boot zoals ik en moet je daar overnachten
                Ik ben er 9 keer geweest SUPER MAAR HEEL DRUKKKKKKKK GEWORDEN NU
                GRT,
                Pimpeltje
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #9
                  Re: Fotolocaties rhodos

                  Ik heb genoten van een rondtrip en voornamelijk het westen van het eiland is qua natuur heel mooi. Als ik mij niet vergis ligt Monolithos daar ergens, en dat was echt de moeite.

                  Lindos was ook de moeite, net als Rhodos stad. De Butterfly Valley was een mooie natuurwandeling, maar de foto's van daar zijn niet zo schitterend (veel schaduw van de bomen, en het contrast met het sterke licht zorgde voor mislukte foto's).

                  Het zuidelijke punt is ook de moeite (niet te ver rijden met de wagen) en je rijdt er naartoe in een mooie omgeving.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotolocaties rhodos

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                    Ik ben er 9 keer geweest SUPER MAAR HEEL DRUKKKKKKKK
                    GEWORDEN NU
                    Ja, helaas. Druk geworden. Erg veel bijgebouwd de laatste jaren. Dat is eigenlijk best
                    jammer, maar het blijft een mooi en leuk eiland. Lindos doe je het beste 's morgens,
                    nog voor de stroom toeristen in bussen op gang komt. Dan kan je 's middags, als het al
                    heel druk is, aan de baai een cocktail gaan drinken of gaan kajakken of luieren. Lindos
                    is trouwens sowieso te warm om in de middagzon naar de Acropolis te klimmen. Mooi
                    panorama uitzicht, daarboven.
                    Vandaar mede mijn voorstel om een scooter te huren. Je auto geraak je moeilijk kwijt,
                    zowel in Lindos als in Rhodos stad.
                    Maar ga gerust eens het binnenland in. Naar het dorp Afantou met de mooie Panagia
                    kerk. Of naar het strand van Tsambika, waar boven op een heuvel het Kiras klooster
                    ligt. (Prachtig.) Vrouwen die moeilijk zwanger raken, moeten er op de knieën naar bo-
                    ven en dan lukt het wel.
                    Qua uitgangsleven, zo u dit mocht interesseren, moet u in Faliraki zijn met zijn dronken
                    drukke Engelsen en bijhorend nachtlawaai. Kermisachtige toestanden.
                    We zijn er ook al zo dikwijls geweest en hebben ons nog nooit een seconde verveeld.
                    Wel hadden we het geluk dat we altijd pas in september, als de grootste drukte reeds
                    verdwenen was, te gaan.
                    Ik zou zeggen geniet maar. In het centrum van Rhodos stad kunt u langs de winkeltjes
                    naar boven gaan en komt u op een gegeven moment een Turkse café tegen, dat was
                    ooit de oudste apotheek van Rhodos, en ze serveren er lekkere koffie. Iets verderop is
                    de tuin van Socrates, een mooie oasis in de drukte waar het een uurtje heerlijk toeven
                    is, of 's avonds aan de haven, een Griekse avond bijwonen. Lekker kitscherig maar ook
                    mooi en sfeervol.
                    Kortom, een fijne reis, veel plezier en doe ze daar de groetjes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotolocaties rhodos

                      Wij gingen in April als het paasfeest in die tijd viel IS OOK HEEL APART .
                      en dan in September voor vakantie Naar Falirakie wat nu ook erg veranderd is .
                      Ik ben nog nooit op mijn knieën naar boven gegaan hoor bij Tsambika
                      Veel te link dus met de auto
                      Lindos is zeker het beste in de morgen en nu kan je al helemaal niet meer komen op het ronde plein zooooooo druk en dan al die Ezeltjes waar de dikste mensen op gaan zitten ,ach arme ezeltjes met hun dunne beentjes die trappen maar op pppppppppppfffffff
                      Voor mij was het een echte nachtmerrie om naar te kijken .
                      Ook op Santorini het zelfde verhaal maar dan nog een stuk hoger met al die treden en de beestjes maar sjouwen ggggggggrrrrrrrr.
                      Kalithea is ook mooi en dan die mooie Oleanders in de bloei
                      Zo kan ik nog wel een boek schrijven hoor .
                      Maar Samos spant de kroon bij ons dat is in Mei SUPER !!!!!!
                      GRT,
                      Pimpeltje
                      Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                      Pimpel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotolocaties rhodos

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                        Maar Samos spant de kroon bij ons dat is in Mei SUPER !!!!!!
                        Ik heb er mijn hart verloren, in Samos. Heb je het niet gevonden? Ik denk, het was in
                        Kokkari, aan het haventje ergens. Midden tussen vriendelijke mensen, Griekse muziek
                        lachjes over en weer, en veel te veel Ozu.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotolocaties rhodos

                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Ik heb er mijn hart verloren, in Samos. Heb je het niet gevonden? Ik denk, het was in
                          Kokkari, aan het haventje ergens. Midden tussen vriendelijke mensen, Griekse muziek
                          lachjes over en weer, en veel te veel Ozu.
                          Ja ik zag wel een hart liggen maar ik heb er geen aandacht aan geschonken
                          En wat dacht je van Pythagorion als je naar beneden komt en je die mooie rode daken zie ,
                          En Psili -amos ( betekent fijn zand )daar heb je het heerlijk met een uitstekend grieks restaurant met allemaal Grieken echt oude stijl .
                          Kokkari is echt een Romantisch plekje met mooi haventje en prachtige boulevard met eet gelegenheid
                          En Nu Corfu ( Kerkyra ) daar zijn wij ook 9 x geweest
                          Prachtig groen en mooie plekjes Paleokastritsa met zijn smaragd kleurige zee.
                          Dassia met zijn heerlijke strand en gezellige eetgelegenheidjes enz
                          Ouzo heet het het anijs drankje ik ben slijter dus opgepast

                          Zucht, zucht zo mooi POELI -O-MORFO KALINICHTA kEY YPNO
                          Pimpeltje
                          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                          Pimpel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotolocaties rhodos

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
                            En Nu Corfu ( Kerkyra ) daar zijn wij ook 9 x geweest.
                            Prachtig groen en mooie plekjes Paleokastritsa met zijn smaragd kleurige zee. Dassia
                            met zijn heerlijke strand en gezellige eetgelegenheidjes enz Ouzo heet het het anijs
                            drankje ik ben slijter dus opgepast
                            Rhodos vind ik mooi. Samos romantisch. En Kerkyra het meest weemoedig. Er is een
                            soort van tristesse over gans het eiland, die me wel bevalt. Wat me ook beviel is het
                            paleis van Sissi. Het Achilleion. Ik had het wel willen kopen, maar ik had niet genoeg
                            kleingeld bij. Verder gingen we graag met de boot naar Paxi en antipaxi, naar Sidari
                            met zijn Canal d'Amour, naar die prachtige baai van Paleokastritsa, het klooster met
                            zijn prachtige binnenkoer en rust en stilte.
                            Maar van de lange warme avonden met rijkelijk vloeiende Ouzo in Corfoe stad herinner
                            ik me niet veel meer, alleen dat het er goed was... en af en toe regende, en dat het fijn
                            was in de regen onder die miljoenen olijfbomen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotolocaties rhodos

                              Al het geen ik hierboven lees kan ik beamen. Het lijkt hier wel een Grieksforum te worden. > http://www.wageral.nl/oriste/index.php

                              Comment

                              Working...
                              X