Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d5000 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d5000 ?

    Ik overweeg deze camera te kopen.
    Ik wil er ook modellenfotografie mee gaan doen.

    Heeft iemand ervaring met deze camere? voordelen, nadelen?

    De specs zien er goed uit:

    The recent boom in DSLR sales has seen all the major manufacturers adding bulked-up or stripped-down entry level models, repositioning their offerings to make sure that anyone willing to put up with the size and weight of a DSLR will look at one of their models. The whole thing has often left existing DSLR owners a little lost - 'why isn't there a direct replacement for my camera?' - but has undoubtedly meant there are many more attractive, accessible cameras on the market just waiting to entice first-time DSLR owners.

  • #2
    Re: Nikon d5000 ?

    Kijk dan ook even op www.dpreview.com/reviews/nikond5100 naar de specificaties en de review van de D5100. Lijkt me de moeite!
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d5000 ?

      Ik zou ook de voorkeur geven aan de D5100. Nieuwer model met een zijwaarts uitklappend scherm dat groter is en een veel hogere resolutie heeft dan het scherm van de D5000. De sensor is dezelfde als bij de D7000. Alhoewel de sensor in de D5000 ook prima is (zelfde als in de D90). Ook de filmfunctie is véél beter dan die bij de D5000.
      Het prijskaartje zal ook wat hoger zijn, maar misschien is deze hogere investering wel de moeite waard.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d5000 ?

        Heb de D5000 maar zou in eerste instantie ook voor de D5100 kiezen, maar waarom niet de D7000. Moet wel zeggen dat het kantelbaar schermpje heel handig is. Nadeel van de D5100 is dat je altijd in het menu moet om bepaalde instellingen te doen tegenover de D7000 niet.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d5000 ?

          Ik zou dan voor de D90 gaan als je wat naar je budget wil kijken.
          Nog steeds een goed toestel en zeker geschikt voor wat jij wil doen.
          Kan je voor de D7000 gaan, neem dan deze, door de betere ruisprestaties.
          Het dynamisch bereik van de D7000

          Het gemis van de de scherpstelmotor in de body en extra knoppen is soms groot.

          Ik heb de D5000 gehad en nog steeds geen spijt van mijn overstap.
          Het kantelschermpje is handig, maar zonder is ook mogelijk.
          Hoe dikwijls werk je met liveview? ik zelden.

          Na een jaartje wil je meer als je met een D5000 begint.
          EN als je serieus wil beginnen en het niet na een maand opgeeft,
          zou ik ineens voor iets deftigs gaan.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d5000 ?

            Als je inderdaad overweegt om een D5100 te kopen, hou er dan rekening mee
            dat de D5100 wel meer aan boord heeft, maar anders in de hand ligt dan de D5000
            doordat hij kleiner is.
            Heb indertijd ook voor een dilemma gestaan welke ik zou kopen. Tussen een D90
            en een D5000. De D90 was te groot en te zwaar en de D5000 lag perfekt in de hand.
            Ben trouwens heel tevreden met mijn D5000 en ben er nog een hele tijd zoet mee.

            Groeten,
            wistofus
            Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
            iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
            Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

            Comment

            Working...
            X