Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concentratiekampen en Duvel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concentratiekampen en Duvel

    Hallo iedereen,

    Maandag ga ik op schooluitstap naar het Fort van Breendonk (een concentratiekamp) en de Duvel fabriek in Moortgat. Ik heb al een mail gestuurd of ik daar foto's zou mogen trekken tijdens de rondleiding en ik heb hierop beide mails een positief antwoord terug gekregen (en ik heb ze direct ook afgeprint als bewijs).

    Nu is mijn vraag: wat kan ik het beste nemen als instellingen? Want ik mag geen flits & statief gebruiken (dit is een soort van museum). Ik heb ook geen zin om op automatisch te schieten, alhoewel dit toch beter zou lijken want mijn foto's zullen waarschijnlijk voor schooldoeleinden gebruikt worden.

    Hebben jullie enig advies/tips hierover?

    Alvast bedankt, Kenneth.
    The camera has the ability to capture a moment in time
    and then preserve it frozen for ever
    .

  • #2
    Re: Concentratiekampen en Duvel

    Heel belangrijk welke camera en lenzen je wilt gaan gebruiken.

    Normaal: camera op A, diafragma voor de gewenste scherptediepte, sluitertijd voor de gebruikte brandpuntsafstand en dan volgt daar vanzelf een iso bij om een goed belichting te krijgen.

    Uitkijken met felle lampen in het beeld, dezer kunnen de belichting hevig in de war brengen.

    Zit de sluitertijd op een zeer kritische waarden, dan proberen korte burst te maken, vaak is de tweede of derde fot scherper als de eerste.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Concentratiekampen en Duvel

      Ik gebruik mijn Sony A200 met kitlens (28-70mm).

      Hoe kan ik het probleem met de lampen oplossen? Door mijn belichtingszoeker op multi-segment te zetten of is spot goed?

      En bedoel je met een burst zo continu schieten wanneer je de sluiterknop induwt?

      Bedankt! Kenneth.
      The camera has the ability to capture a moment in time
      and then preserve it frozen for ever
      .

      Comment


      • #4
        Re: Concentratiekampen en Duvel

        Eventjes ter info, het Fort van Breendonk was geen concentratiekamp
        My photosite : www.indignephotography.tk

        Comment


        • #5
          Re: Concentratiekampen en Duvel

          ben ook foto's gaan nemen een tijdje terug in het fort(http://jalbum.net/browse/user/album/714803/)en had mijn statief mee want zonder kan je binnen geen foto's nemen hoor en welke instelling je best neemt is "TV "voorkeur sluitertstijd hoelang??dat moet je terplaatse bekijken want het is er zo goed als donker en lange sluiterstijden zijn niet te vermijden.
          veel succes

          Comment


          • #6
            Re: Concentratiekampen en Duvel

            Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
            Eventjes ter info, het Fort van Breendonk was geen concentratiekamp
            was een werk- en doorgangskamp. gezien de aantallen die daar bijeengepropt werden kan men het gerust een concentratiekamp noemen. De duitsers hebben het nooit concentratiekamp genoemd omdat dat niet de specifieke bedoeling was van het kamp. Het was in ieder geval geen uitroeiingskamp.

            concentratiekamp is een beetje een algemene term geworden voor het en masse gevangen houden van mensen en lijkt me in het geval Breendonk dan ook niet onjuist hoewel specifieker mogelijk is.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Concentratiekampen en Duvel

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              was een werk- en doorgangskamp. gezien de aantallen die daar bijeengepropt werden kan men het gerust een concentratiekamp noemen. De duitsers hebben het nooit concentratiekamp genoemd omdat dat niet de specifieke bedoeling was van het kamp. Het was in ieder geval geen uitroeiingskamp.

              concentratiekamp is een beetje een algemene term geworden voor het en masse gevangen houden van mensen en lijkt me in het geval Breendonk dan ook niet onjuist hoewel specifieker mogelijk is.
              Jep dat is wat in al de boeken over het fort van Breendonk staat
              My photosite : www.indignephotography.tk

              Comment


              • #8
                Re: Concentratiekampen en Duvel

                Oorspronkelijk geplaatst door Espiration Bekijk bericht
                Duvel fabriek in Moortgat.
                Moortgat is een familienaam en geen gemeente
                Duvel kan je bezoeken in Puurs

                En niet te zat of fotokes zullen raar zijn kunnen kleine mannekes opstaan
                Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
                Jep dat is wat in al de boeken over het fort van Breendonk staat
                smijt uw boeken maar weg
                Fort van Breendonk is een militaire vestiging gebouwd tussen 1909 en 1914 en in 40 werd het gebruikt als gevangenenkamp en is dus geen concentratiekamp ment werd wel vandaar naar het concentratiekamp Neuengamme gestuurd. Dus Breendonk is hiermee een doorgangskamp.
                en dat is officieel zo en niet anders. http://www.breendonk.be/NL/index.html
                Last edited by foto4fun; 5 mei 2011, 03:03.
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment


                • #9
                  Re: Concentratiekampen en Duvel

                  En nu we de juiste benaming hebben kunnen we misschien terug antwoorden op de vraag

                  Gebruik in Breendonk bij voorkeur een statief.
                  Ik ben daar een tijdje terug nog geweest en statieven en flitsers is daar totaal geen probleem.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concentratiekampen en Duvel

                    Een statief is inderdaad onmisbaar.
                    Ik zat regelmatig aan sluitertijden van 20 seconden en meer.
                    Ik ben daar geweest met oudjaarsdag op 31 december. Ze hebben daar toen 3 man gezien, een koppel en ik.
                    Had toen alle tijd om foto's te nemen + dat de sfeer nog beter overkwam aangezien er niemand anders rond liep.
                    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concentratiekampen en Duvel

                      Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                      .
                      Ik zat regelmatig aan sluitertijden van 20 seconden en meer..
                      Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                      .
                      Had toen alle tijd om foto's te nemen + dat de sfeer nog beter overkwam aangezien er niemand anders rond liep.
                      Al loopt er iemand rond, met 20 sec of meer heb je daar weinig last van toch?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Concentratiekampen en Duvel

                        Ja, dat klopt maar wat ik bedoel is de algemene sfeer die daar rond hangt.
                        De eenzaamheid maakte het allemaal nog indrukwekkender. De kilte die daar toen ook hing, buiten lag alles onder de sneeuw, het had goed gevroren.
                        Toch momenten om even bij na te denken hoe het vroeger allemaal geweest was.
                        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Concentratiekampen en Duvel

                          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                          Moortgat is een familienaam en geen gemeente
                          Duvel kan je bezoeken in Puurs

                          En niet te zat of fotokes zullen raar zijn kunnen kleine mannekes opstaan

                          smijt uw boeken maar weg
                          Fort van Breendonk is een militaire vestiging gebouwd tussen 1909 en 1914 en in 40 werd het gebruikt als gevangenenkamp en is dus geen concentratiekamp ment werd wel vandaar naar het concentratiekamp Neuengamme gestuurd. Dus Breendonk is hiermee een doorgangskamp.
                          en dat is officieel zo en niet anders. http://www.breendonk.be/NL/index.html
                          Dat boek is het officiële boek van het fort van Breendonk, en ik weet ook wel dat het fort van Breendonk een militair kamp is dat deel uitmaakte van de fortengordel rond antwerpen zoals Bornem en Liezele.
                          My photosite : www.indignephotography.tk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Concentratiekampen en Duvel

                            Oorspronkelijk geplaatst door sethje4 Bekijk bericht
                            Dat boek is het officiële boek van het fort van Breendonk, en ik weet ook wel dat het fort van Breendonk een militair kamp is dat deel uitmaakte van de fortengordel rond antwerpen zoals Bornem en Liezele.
                            Mijn grootvader heeft er twee jaar gezeten, als ik zijn verhalen hoorde denk ik dat heel veel mensen deze plaats onderschatten hoor...
                            Welke naam je er ook aan geeft, een plaats waar zo weinig menselijkheid overblijft is voor mij niet meer en niet minder dan de hel...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Concentratiekampen en Duvel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joss-Photo Bekijk bericht
                              Mijn grootvader heeft er twee jaar gezeten, als ik zijn verhalen hoorde denk ik dat heel veel mensen deze plaats onderschatten hoor...
                              Welke naam je er ook aan geeft, een plaats waar zo weinig menselijkheid overblijft is voor mij niet meer en niet minder dan de hel...
                              Inderdaad! Mijn nonkel zaliger heeft er ook een jaar gezeten, daarna hebben ze hem naar Auschwitz gedeporteerd.
                              Hij heeft beide kampen overleeft, maar zowel fysisch als mentaal is hij beide zaken nooit te boven gekomen.
                              Ik had gehoopt dat ie nog veel langer had geleefd zodat hij de barbaarse daden van de Nazi's zoveel mogelijk kon doorvertellen.

                              maar goed, we gaan te ver OT.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X