Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens huwelijk (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • telelens huwelijk (Canon)

    Hallo,

    Een vraag. Ik moet binnenkort een paar huwelijken doen voor vrienden en vrienden van vrienden. Ik ben net begonnen als fotograaf in bijberoep en zoek een betaalbare telelens voor tijdens de viering, de ceremonie in het stadhuis en evt het feest achteraf (alhoewel ik daar wel dichterbij kan komen). Ik heb nog niet het budget voor een Canon 70-200L f/2.8 IS II, alhoewel dat (als dit blijft duren) wel het uiteindelijke doel is. Volgend jaar allicht. Wie weet. Tjah... :-)

    Op dit moment heb ik:
    • Canon 5D
    • Canon 40D als back-up toestel
    • Canon 24-105 f/4
    • Canon 17-40 f/4
    • Canon 50 f/1.4
    • Canon 430EX II flitser


    1/ Denken jullie dat ik echt een telelens "nodig" heb? Of kan ik het wel redden met wat hierboven staat?
    2/ Als ik dan toch voor een voorlopige oplossing ga, dan dacht ik aan deze mogelijkheden. Ik weet dat er 1001 meningen gaan komen, maar laat je niet tegen houden, ik ben oprecht benieuwd naar jullie raad en opmerkingen!
    • Canon 70-200 f/4 - super lens, geen IS, diafragma f/4
    • Canon 70-300 f/4-5.6 IS - "goedkopere" afwerking, geen vast diafragma, wel IS
    • Canon 200 f/2.8 - prime, geen IS, diafragma f/2.8
    • Tamron 70-200 f/2.8 - geen IS, f/2.8, kwaliteit?
    • Sigma 70-200 f/2.8 - geen IS, f/2.8, blijkbaar veel issues?

    Heb je nog andere ideeën of opties, laat je dan niet tegenhouden door bovenstaande lijst, 't zijn gewoon wat eigen ideeën, maar ik sta voor alles (veel) open! Budget ligt tussen de 500a700 euro (liever 500 dan 700, maar...)

    Alvast bedankt !!

    Gr,

    Karel

  • #2
    Re: telelens huwelijk (Canon)

    Met enkel een 50mm kan je ook een huwelijk fotograferen.

    Objectief voor een dag huren is ook een oplossing.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3