Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200?

    hoi,

    ik bezit momenteel een 17-85 en een 55-250(canon)

    nu was ik aan het overwegen om deze miss te verkopen en in de plaats een 18-200(canon) aan te schaffen..
    aangezien dit een 'all in one' lens is, en het ook scheelt in volume en gewicht.
    (en je moet niet voortdurend van lens veranderen)

    is dit verstandig, of kan ik beter m'n huidige lenzen houden?
    hoe denken jullie hierover?

    mvg

  • #2
    Re: 18-200?

    Oorspronkelijk geplaatst door c123 Bekijk bericht
    .....

    ik bezit momenteel een 17-85 en een 55-250(canon)

    is dit verstandig, of kan ik beter m'n huidige lenzen houden?
    hoe denken jullie hierover?
    beter je lenzen houden.
    je hebt toch niet voor niets een DSLR gekocht?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 18-200?

      Volledig mee eens bouk.

      Ik heb destijds dezelfde fout gemaakt
      Ondertussen de 18-200 al terug verkocht.
      Het setje zoals hierboven was inderdaad veel beter.
      Greetz,
      Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: 18-200?

        De 55-250IS van canon is één van de betere zoomlenzen die ze hebben voor die prijs...een reflex kopen is nu éénmaal van lenzen wisselen....ik weet dat het soms niet fijn is dat ge net de verkeerde lens opzitten hebt voor een bepaalde foto...maar dan improviseer je ernaar.
        Als je echt niet wil wisselen is de Canon 18-200 wel redelijk goed maar aan kwaliteit ga je inboeten t.o.v. de lenzen die je hebt....anders opteren voor een goede Bridge erbij te nemen.

        Grtz

        templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: 18-200?

          als je van elke foto een 60x90 afdruk wil maken zou ik het niet doen. Wil je vlot kunnen fotograferen zonder je druk te maken over lenzen wisselen én als je je niet druk maakt over beeldkwaliteit, dan is het een optie.

          mijn standpunt is dat een lens die trager is dan f/2.8 nooit all in one genoemd kan worden.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: 18-200?

            Het gaat erom welek verwachtigen je hebt met betrekking tot de beeldkwaliteit van een objectief.
            Ik de Canon 18-200 onlangs uitgebreid getest. Wil je echt scherpe afdrukken dan kan je beter iets anders kopen. Daarnaast valt de lichtsterkte tegen. De opgegeven waarde van f/5.6 bij 200 mm wordt niet gehaald.

            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: 18-200?

              Oorspronkelijk geplaatst door c123 Bekijk bericht
              hoi,

              ik bezit momenteel een 17-85 en een 55-250(canon)

              nu was ik aan het overwegen om deze miss te verkopen en in de plaats een 18-200(canon) aan te schaffen..
              aangezien dit een 'all in one' lens is, en het ook scheelt in volume en gewicht.
              (en je moet niet voortdurend van lens veranderen)

              is dit verstandig, of kan ik beter m'n huidige lenzen houden?
              hoe denken jullie hierover?

              mvg
              Ikzelf ben een grote voorstander van 1 lens met een groot bereik. Geen keuze maken, altijd klaar met de juiste lens.
              De kwaliteit en lichtsterkte hangt dan weer met de gekozen lens samen. De 18-200 van Canon lijkt geen topper te zijn, spijtig. Maar ik denk dat er B-merken zijn die wel zeer goede resultaten geven.

              Comment


              • #8
                Re: 18-200?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Maar ik denk dat er B-merken zijn die wel zeer goede resultaten geven.
                Dan zijn het ttoch A-merken of niet? En de andere genoemde een C merk
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: 18-200?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ikzelf ben een grote voorstander van 1 lens met een groot bereik. Geen keuze maken, altijd klaar met de juiste lens.
                  De kwaliteit en lichtsterkte hangt dan weer met de gekozen lens samen. De 18-200 van Canon lijkt geen topper te zijn, spijtig. Maar ik denk dat er B-merken zijn die wel zeer goede resultaten geven.
                  Keuzes maken is voor een hoop mensen juist de lol van een hobby.....

                  Overigens sla ik de Canon EFs 18-200 IS hoger aan de welke betaalbare 18-2xx dan ook van de z.g. B merken.
                  Met dit soort lenzen moet je niet mekkeren dat het geen toppers zijn, maar gewoon gebruik maken van hun voordelen en de nadelen op de koop toe nemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-200?

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    Ik de Canon 18-200 onlangs uitgebreid getest. Wil je echt scherpe afdrukken dan kan je beter iets anders kopen. Daarnaast valt de lichtsterkte tegen. De opgegeven waarde van f/5.6 bij 200 mm wordt niet gehaald.
                    Tja, wat maakt het in de praktijk nou uit of een slens F5.6 heeft of 5.8 of voor mijn part F6 , dat gaat toch nergens over.....

                    Comment

                    Working...
                    X