Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf tweedehands toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf tweedehands toestel

    hoi iedereen,
    Graag zou ik een tweedehands toestel aanschaffen (mn vorige d3000 nikon werd gestolen met telelenzen ect)
    Momenteel sta ik voor de keuze uit 2 modellen

    canon model eos 450d met lens 18-55mm + sigma lens 70-300mm
    memorycard 16 gb voor de prijs van 490,-

    of

    nikon d5000 met lens tamron 18-200mm,uv filter en memorycard 2 gb
    prijs 599,-

    wat is voor jullie de beste koop??
    Ik gebruik de camara alleen maar in mn vrije tijd voor profielfotos en vakantie
    dank bij voorbaar aan iedereen

  • #2
    Re: aanschaf tweedehands toestel

    Ik ken geen van beide toestellen, noch de lenzen die erbij zijn.
    De enige raad die ik je kan geven is de toestellen uitvoerig testen bij de verkoper. En vooral ook zien wat je goed in de hand ligt. Voor sommigen is de overstap van Nikon naar Canon (en omgekeerd) niet zo eenvoudig omdat de toestellen anders in de hand liggen, en de functies ook op andere plaatsen zitten...

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf tweedehands toestel

      Beide behoorlijk aan de prijs lijkt me zo.
      Een nieuwe Nikon 3100 met 18-55 en 55-200 VR lenzen zal nauwelijks meer kosten en is een stuk beter.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf tweedehands toestel

        ik heb net een uitgebreide reactie geschreven maar de pc doet moeilijk dus heel kort

        Beide cameras zijn goed maar kijk een beetje verder, ik vind ze te duur.

        canon 450d voor 250 euro
        nikon 5000d 300 euro
        en dan nog een lens bij zoeken en vandaar verder kijken.
        sony a330/350 nog goedkopen ( je hebt een mooie camera met een tokina 28-210 voor 300 euro ongeveer)


        iets duurder en beter canon 500-550d/nikon d90/ sony slta33/55.

        Kijk op de veilingssites en kun je een mooie deal krijgen. speelt geld niet al te grote rol pak dan een canon 550d of een sony slt a33/55 en kun je ook leuk video opnemen. en voor de lens die je wilt halen kun je een oudere lens kopen voor weinig geld.

        succes
        Last edited by aras; 1 mei 2011, 23:02.

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf tweedehands toestel

          Misschien kan je duidelijker aangeven wat je doel van je foto's is. Namelijk doel bepaalt heel sterk de kwaliteitseisen die je moet stellen aan combinatie camera-lens. De huidiege beeldsensoren kunnen heel veel. Maar, een printje van 10 x 15 cm vraagt minder van een lens dan een afdruk van A3+ formaat.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment

          Working...
          X