Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

    Ik ben van plan om een nieuw fototoestel te kopen maar wil nu een iets degelijker toestel dat ook echt doet wat ik wil . Ik ken echter vrij weinig van alle soorten toestellen en daarom wil ik graag jullie mening horen.

    Het toestel zal vooral gebruikt worden om foto's te maken in pretparken. Daarbij zijn volgende dingen belangrijk:
    • Kwaliteitsvolle foto's maken in het donker zonder flits.
    • Een krachtige zoom zonder kwaliteitsverlies.
    • Goed in staat zijn om bewegende objecten te fotograferen, zowel van ver als dichtbij. Denk maar aan een achtbaantreintje bijvoorbeeld.


    Daarnaast heb ik ook geen zin om met verschillende lenzen te zitten sleuren en is het budget beperkt tot 300 EUR, en dat is echt wel het maximum. Misschien vraag ik veel voor 'weinig' geld, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Alvast bedankt !
    Last edited by MasVaK; 28 april 2011, 18:22.

  • #2
    Re: Graag hulp bij aankop nieuw fototoestel.

    Verplaatst naar het forum Camera's wat mijn inziens een veel geschikter forum is om TS verder te helpen (hopelijk).
    (Schrijffoutje bij deze rechtgezet)

    RF
    Mod
    Last edited by Red Falcon; 28 april 2011, 17:41.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

      Hallo,

      misschien is het ook wel handig om nog eventjes te vermelden of je op zoek bent naar een digitale camera of effectief naar een digitale reflex.
      *Goeie digitale camera's zijn te vinden voor dat budget, kan je ook misschien es gebruik maken van volgende link en dan paar toestelletjes tegen elkaar afwegen, in een verwant topic heb ik de
      Canon PowerShot SX130 IS
      aangeraden.
      *Een digitale reflex met de eisen die je stelt voor slechts 300 euro zal niet lukken vrees ik (dus zal je al niet het probleem hebben om lenzen te switchen).

      Vooral de foto's in het donker worden een probleem vrees ik (te vaak te veel ruis met een digitaal toesten), de opmerking over de snelheid en de zoom zijn zeker en vast haalbaar in een digitaal toestel zoals hierboven vernoemd!

      Groeten

      Jonathan

      edit: ook hier even rondkijken in het subforum Camera's (waar dit topic zich bevindt), er zijn wel meerder mensen met hetzelfde probleem, een huidig topic meelezen kan je eigen vraag al (grotendeels) beantwoorden!
      Last edited by Jonathan Spruytte; 28 april 2011, 18:30.
      Groeten Jonathan

      Comment


      • #4
        Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

        Kwaliteitsvolle foto's maken in het donker zonder flits.
        een statief heb je nodig, geen nieuw toestel... en dan moet je onderwerp natuurlijk wel iets zijn wat niet beweegt.

        enige alternatief voor bewegende dingen is een f1.2 of 1.4 objectief op een goed presterende dslr of rangefinder maar dat is een ander budget
        www.aeri-photography.be

        Comment


        • #5
          Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

          Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht

          enige alternatief voor bewegende dingen is een f1.2 of 1.4 objectief op een goed presterende dslr of rangefinder maar dat is een ander budget
          Het feit dat het in een pretpark is, is de kans groot dat het effectief bewegend is, meestal heb je er ook geen plaats om ffe je statief neer te gooien, en aangezien er een budget is van 300 euro, een objectief f1.4 of f1.2 al onmogelijk zijn ook

          Groeten

          Jonathan
          Groeten Jonathan

          Comment


          • #6
            Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

            En hoe zit het met de Canon PowerShot SX130 IS? Die is een beetje compacter maar een betere zoom blijkbaar.

            Comment


            • #7
              Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

              Met welk toestel vergelijk je die powershot 130? Die is compact (voor een digitaal toestel niet zo compact meer, maar super compact tegenover een dslr natuurlijk)

              steek ook es je licht op in aanliggend topic worden er ook enkele aangehaald

              Groeten

              Jonathan
              Groeten Jonathan

              Comment


              • #8
                Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

                Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK Bekijk bericht
                • Kwaliteitsvolle foto's maken in het donker zonder flits.
                • Een krachtige zoom zonder kwaliteitsverlies.
                • Goed in staat zijn om bewegende objecten te fotograferen, zowel van ver als dichtbij. Denk maar aan een achtbaantreintje bijvoorbeeld.
                Als ik het goed begrijp, ben jij op zoek naar een fototoestel dat alles kan. Het perfecte toestel maw...
                Als je 't vindt, weet het me dan te zeggen !

                Enfin, alle gekheid op een stokje, de Sony HX100 ziet er enorm veelbelovend uit. Helaas weet niemand of het toestel ooit nog op de markt komt.
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Als ik het goed begrijp, ben jij op zoek naar een fototoestel dat alles kan. Het perfecte toestel maw...
                  Ja was ook beetje m'n eerste gedachte Gulde middenweg van alles zoeken is meestal een goed begin of kiezen voor 1 van de 3 (maar zal je in compact moeilijker vinden)

                  Groeten

                  Jonathan
                  Groeten Jonathan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door MasVaK;3102598[*
                    Kwaliteitsvolle foto's maken in het donker zonder flits.[*]Een krachtige zoom zonder kwaliteitsverlies.[*]Goed in staat zijn om bewegende objecten te fotograferen, zowel van ver als dichtbij. Denk maar aan een achtbaantreintje bijvoorbeeld.[/LIST]

                    Daarnaast heb ik ook geen zin om met verschillende lenzen te zitten sleuren en is het budget beperkt tot 300 EUR,
                    en dat is echt wel het maximum. Misschien vraag ik veel voor 'weinig' geld, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
                    Ja ja. Je had er nog aan kunnen toevoegen dat je er miljoenen euro's mee wenst te
                    verdienen. Ook nog. Waarom niet? Terwijl je toch bezig bent. Wil maar zeggen: een
                    klein beetje realisme is nooit weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

                      Een zeer moeilijk gegeven waar niet zo direct een antwoord is op te geven. Toegevingen zal je altijd moeten doen. De prijs zal hier altijd van het allergrootste belang zijn. En inderdaad met een lichtsterk objectie zit je al goed. Voor zoiets gebruik ik nogal eens mijn 28mm 1.4, maar voor de prijs van dit beestje (wordt ook niet meer gemaakt) kan je al een goeie reflex aanschaffen en zal je inderdaad wel met objectieven moeten sleuren. Dus ik dank dat jou eisen wel iets te hoog zijn gegrepen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Graag hulp bij aankoop nieuw fototoestel.

                        Sorry hoor mensen, ik zeg er toch duidelijk bij dat ik wel degelijk besef dat ik veel vraag voor weinig geld. Natuurlijk verwacht ik niet dat ik voor dat geld een supercamera krijg, ik wil gewoon voor dat geld de camera die mijn verwachtingen het best benaderd.

                        Bedankt voor de mensen die me tips gaven!

                        Comment

                        Working...
                        X