Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens

    Ik zou me precies eens willen bezighouden met wat macrofotografie, maar weet niet welke lens ik zou nemen.
    Ik heb een 7D van toestel, wat is hiervoor een goed objectief voor.
    Het zou zijn voor wat bloemen en beestjes te fotograferen zijn, zou hier een 100mm goed zijn of toch naar een 150 mm uitkijken.
    Mercie voor de raad
    Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

  • #2
    Re: Macro lens

    Rond de 100 mm zit je goed voor zowel bloemen als insecten, maar wil je de nadruk gaan leggen op insecten, dan kun je beter je naam eer aandoen en kiezen voor de 150 mm (bijv. de Sigma, kies de versie zonder OS, deze is nog te betalen). Hiermee kun je een goede afstand bewaren tot het insect, en voor bloemen is het natuurlijk ook prima te gebruiken...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      Rond de 100 mm zit je goed voor zowel bloemen als insecten, maar wil je de nadruk gaan leggen op insecten, dan kun je beter je naam eer aandoen en kiezen voor de 150 mm (bijv. de Sigma, kies de versie zonder OS, deze is nog te betalen). Hiermee kun je een goede afstand bewaren tot het insect, en voor bloemen is het natuurlijk ook prima te gebruiken...
      Ga mee, neem minstens een 150.

      Heb de 100mm weggedaan en vervangen door een 180.
      Veel gemakkelijker, en zoals op dit forum al aangehaald, ik heb niet de indruk dat de DOF kleiner is.

      Comment

      Working...
      X