Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

    Ik heb sinds vorige vrijdag mijn nieuwe D7000, een prachtig toestel.

    1 ding had ik nog graag kunnen instellen, maar ik vind er nergens iets over terug ...

    Dit toestel heeft een klein lcd-scherm bovenaan, en dan het grote achteraan. Het kleine scherm geeft constant info terug, het grote scherm doet dit pas na het indrukken van de 'info' toets.

    Mijn D60 deed het grote (ook het enige) scherm oplichten bij het half indrukken van de ontspanner. Ik vond dit enorm makkelijk, aangezien je dan meteen al je gegeven én luchtmetingen voor je neus krijgt. Nu moet ik telkens bovenaan gaan kijken, of telkens op de info-knop gaan drukken.

    Concreet : kan ik instellen dat het info-scherm oplicht bij het half indrukken van de ontspanner ?
    'KLIK' ... te laat ...

  • #2
    Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

    Alle nodige info zie je toch ook in de zoeker?
    Door het grote scherm elke keer te gebruiken zal de accu veel sneller leeg zijn, dat is de reden waarom dat niet altijd ingeschakeld blijft.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Alle nodige info zie je toch ook in de zoeker?
      Door het grote scherm elke keer te gebruiken zal de accu veel sneller leeg zijn, dat is de reden waarom dat niet altijd ingeschakeld blijft.
      Ja, misschien moet ik er aan wennen ...
      Los van accu-verspilling vond ik het toch wel een handige feature

      Net nog even de handleiding doorkamt, maar niks hierover terug gevonden ...
      'KLIK' ... te laat ...

      Comment


      • #4
        Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

        Bij 'd10' onder het potloodje in je menu kan je het bovenste lcd continue aanzetten.
        of bij 'f1' kan je de on/off schakelaar zetten,
        dat je lcd oplicht als je de schakelaar naar rechts beweegt.


        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Bij 'd10' onder het potloodje in je menu kan je het bovenste lcd continue aanzetten.
          of bij 'f1' kan je de on/off schakelaar zetten,
          dat je lcd oplicht als je de schakelaar naar rechts beweegt.


          Dank voor je antwoord ... Die had ik ook al gevonden, maar ik heb het over de grote lcd achteraan het toestel (het scherm eigenlijk)
          'KLIK' ... te laat ...

          Comment


          • #6
            Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

            Met die 'f1' gaat dat mee aan.
            Het is namelijk de handigheid van dan bovenste lcd om daar op te kijken.
            Dan verbruik je zoveel energie niet en je kan er sneller op kijken.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
              Met die 'f1' gaat dat mee aan.
              Het is namelijk de handigheid van dan bovenste lcd om daar op te kijken.
              Dan verbruik je zoveel energie niet en je kan er sneller op kijken.
              Aha !

              Die f1-functie komt aardig in de buurt
              Hoe kan ik daar nu overgekeken hebben

              Dank !
              'KLIK' ... te laat ...

              Comment


              • #8
                Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                Oorspronkelijk geplaatst door webwiper Bekijk bericht
                Nu moet ik telkens bovenaan gaan kijken, of telkens op de info-knop gaan drukken.
                Wat maakt het uit? Kijken van boven of van achteren of knopje één of knopje twee indrukken?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Wat maakt het uit? Kijken van boven of van achteren of knopje één of knopje twee indrukken?
                  1. Bovenaan heb je geen virtuele belichtingsmeter, wat ik toch vaak gebruik ...

                  2. Voor knopje 2 (Info knop) in te drukken moet je je toestel weer helemaal anders gaan hanteren. Ik heb namelijk geen 20 vingers

                  3. Ik ben het al twee jaar zo gewoon, dus indien mogelijk hou ik het zo aan. Hens mijn vraag.
                  'KLIK' ... te laat ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                    gebruik jij je zoeker dan ni ?
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                      Tja, de info in de zoeker vind ik niet zo praktisch als ik nog zaken wil aanpassen enz ... Ik weet de knoppen nog niet 'blind' zitten.
                      'KLIK' ... te laat ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door webwiper Bekijk bericht
                        Ja, misschien moet ik er aan wennen ...
                        Los van accu-verspilling vond ik het toch wel een handige feature

                        Net nog even de handleiding doorkamt, maar niks hierover terug gevonden ...
                        Waarom handig, ik snap het niet als je door je zoeker kijkt is het toch juist super onhandig als het licht van je scherm ineens in je ogen knalt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                          Ik vind zo'n oplichtend scherm ook eerder een hinderlijke noodoplossing.
                          Zo'n schermje bovenop gaat nog wel wennen.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                            Ongelooflijk hoe een vraag dient verantwoord te worden

                            Zoals reeds aangegeven is het een gewoonte van mijn vorig toestel, dus niet zo makkelijk af te leren + het oplichten is helemaal niet hinderlijk aangezien het automatisch dooft eens je met je oog bij het oculair komt

                            Nu, Jumpforjoy gaf me een helpend antwoord, waarvoor dus mijn dank ...
                            'KLIK' ... te laat ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7000 : oplichten van 'info' scherm bij half indrukken ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door webwiper Bekijk bericht
                              Ongelooflijk hoe een vraag dient verantwoord te worden

                              Zoals reeds aangegeven is het een gewoonte van mijn vorig toestel, dus niet zo makkelijk af te leren + het oplichten is helemaal niet hinderlijk aangezien het automatisch dooft eens je met je oog bij het oculair komt

                              Nu, Jumpforjoy gaf me een helpend antwoord, waarvoor dus mijn dank ...
                              graag gedaan,
                              moest iedereen dat doen en niet steeds commentaar leveren die overbodig was,
                              dan zouden we nog ergens geraken en zou er een hoop minder frustratie zijn op BD.
                              Je moet heer steeds je woorden wikken en wegen.
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment

                              Working...
                              X