Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikor 18-200 vr focust niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikor 18-200 vr focust niet meer

    Net nu ik in de VS zit, weigert deze lens dienst. Kan wel nog manueel focussen. Mijn andere 30mm lens focust wel nog. Iemand die dit ook voor gehad heeft? En wat de repair kosten zijn? Hier in een shop spraken ze van 100$ maar dat leek me wel heel goedkoop. Anders stap ik wel eens een best buy binnen, en probeer me dan een nieuwe aan te schaffen.
    Nikon D90

  • #2
    Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

    Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
    Net nu ik in de VS zit, weigert deze lens dienst. Kan wel nog manueel focussen. Mijn andere 30mm lens focust wel nog. Iemand die dit ook voor gehad heeft? En wat de repair kosten zijn? Hier in een shop spraken ze van 100$ maar dat leek me wel heel goedkoop. Anders stap ik wel eens een best buy binnen, en probeer me dan een nieuwe aan te schaffen.


    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

      Ik heb net mijn 18-105 laten herstellen, was wel een DOA (death on arrival)
      Ze ging naar haar focuspunt en bleef daar wat zoeken, maar nooit precies.

      Is naar Procirep geweest en onder garantie hersteld.
      ongeveer 3 weken weg en op de bon stond iets van encoder
      en nog wat dingetjes vervangen.

      kosten kan ik je dus niet meedelen.

      wetende dat het onder garantie was heb ik toch getwijfeld een nieuwe te kopen.
      3 weken zonder iets of wat groothoek is aardig lastig.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

        Ben je zeker dat de schakelaar op het objectief op M/A staat en niet op M ?
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

          Ja, de knopjes staan allemaal goed. Gisteren een VR ii gekocht in een best buy. Kan ik weer verder.
          Nikon D90

          Comment


          • #6
            Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

            Mijn 18-200 VR wou ook plots niet meer focussen (op oneindig). Binnengebracht (Art en Craft) en na twee weken kwam het objectief terug. Herstelkosten bedroegen € 66.
            't Is altijd afwachten natuurlijk: het is niet omdat in dit ene geval de kosten meevielen, dat eenzelfde verschijnsel bij een ander objectief dezelfde oorzaak heeft en dus dezelfde kost zal betekenen.

            Comment


            • #7
              Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

              ik heb net hetzelfde probleem,ik ga maniakaal om met mijn materiaal,dus ik ben er zeker dat mijn toestel nooit gevallen of nog maar ergens tegenaangebotst is en plots na 1 maand buiten garantie weigert mijn 18-200 nog scherp te zetten,in het begin begon het met af en toe haperen ,nu doet ze niks meer,ik kan wel nog foto's manueel scherpzetten,ik heb zo snel mogelijk de winkel verwittigd (misschien kon ik nog op de garantie rekenen)maar bij Rubens kreeg ik te horen dat de garantie vervallen was,dan maar rechtstreeks naar procirep gebeld,daar hetzelfde verhaal en vermoedelijke kost volgens hun tussen de 100 en 400 euro herstellingskosten,dit is toch ongehoord!
              Ik heb zelf nog 700€ betaald voor deze lens en dan hoor je na 25maand dat je er nog eens 400 euro mag bijgooien,ronduit schandalig,ik had wel iets meer service verwacht van nikon,voor mij was het mijn eerste dure lens en ik was zinnens om er lang te kunnen van genieten,maar het heeft niet mogen zijn,met het gevolg dat ik het vertrouwen in nikon heb verloren en dat ik nu ernstig overweeg om mij een canon aan te schaffen,ik had wel meer verwacht van hun naservice,blijkbaar is dit een dikke nul,en volgens ik zie ben ik niet alleen met mijn probleem,ik vraag me dan ook af,kan dit zomaar dat wij zotte prijzen moeten betalen voor een herstelling die eigenlijk veel meer voor komt dan normaal en waar zij dan mooi over zwigen?

              Comment


              • #8
                Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

                Geen leuke ervaring.
                Gewoon Canon aanschaffen en al je problemen zijn opgelost. Canon repareert gratis tot 10 jaar na aankoop.
                Maar Nikon ? Echte knurften !!! Toen ik mijn D1 kocht had ik zelfs geen geld meer over voor AF-lenzen. Ik heb een paar jaar moeten doen met mijn MF's.
                Echt waar : scherpstellen met de hand. Uit de tijd toen de dieren nog spraken.
                Maar wel scherp.

                Sorry voor de ironische ondertoon maar op basis van drie gevallen concluderen dat de lens en de fabrikant niet deugt is wel kort door de bocht, concluderen dat je 400€ zal kwijt zijn nog korter door de bocht.
                Voor zover ik weet heeft Nikon de BGLOD defecten bij de D70 altijd gratis hersteld, ook buiten garantie.

                Heb je de contacten al eens schoongemaakt ?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

                  Besef goed dat er heel wat uren kruipen in de reparatie van zo'n lens.
                  Vast stellen wat er exact stuk is, herstelling, calibratie? ... (en wat ik nog vergeet)

                  Uren kosten geld, dus wordt zo een herstelling snel duur.
                  En ze zullen natuurlijk wel wat profiteren.
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikor 18-200 vr focust niet meer

                    Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                    Besef goed dat er heel wat uren kruipen in de reparatie van zo'n lens.
                    Vast stellen wat er exact stuk is, herstelling, calibratie? ... (en wat ik nog vergeet)

                    Uren kosten geld, dus wordt zo een herstelling snel duur.
                    En ze zullen natuurlijk wel wat profiteren.

                    Het probleem is denk ik dat zo'n 18-200 geen pro lens is , met veel gebruik van kunststof ter hoogte van de lensbarrel .Als je zo'n lens heel intensief gaat gebruiken , gaat ze ook vlug stuk .


                    Walter
                    D850

                    Comment

                    Working...
                    X