Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe lens

    Hallo, ik ben sinds enkele jaren erg bezig met fotografie.
    Ik heb overlaatst mijn eerste spiegelreflex camera gekocht. een canon EOS 550D.
    Ik heb deze gekocht met een kitlens (18-55). En gebruik dit fototoestel voor de paardenfotografie. Nu merk ik dat ik met deze lens niet genoeg kan zoomen. Dus ben op zoek naar een degelijke lens waar ik iets meer mee kan doen. Was aan het denken aan een 75-300 lens. Ik begin meer en meer te leren maar weet eigenlijk bijna niets van lenzen. Ik heb al eens rondgekeken op het internet, maar zou toch graag nog wat informatie hebben. Heeft er iemand een idee wat voor lens ik zou kunnen bijkopen?
    de prijs mag niet te hoog zijn, eventueel tweedehands...
    Alvast bedankt, Chrlooott

  • #2
    Re: nieuwe lens

    belangrijkste zaken die we nog dienen te weten

    hoever sta je van de paarden af?
    is het binnen of buiten?
    wat is je budget?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      belangrijkste zaken die we nog dienen te weten

      hoever sta je van de paarden af?
      is het binnen of buiten?
      wat is je budget?
      Het is vooral buiten. zou eventueel nog een 50 mm 1.8 kopen voor binnen (weet niet juist hoe je dat moet omschrijven.) Er is een zeer grote piste op de manege, (meer dan 80m breed), dus sta vaak ver van de paarden. Ze kunnen natuurlijk ook dichtbij komen rijden. Heb gezien dat je zo'n lenzen vanaf 250 euro kunt krijgen. Indien er iemand een andere lens voorstelt die duurder is zou ik deze tweedehands kopen. budget is dus tussen de 200-300 euro. is dit realistisch?

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
        Het is vooral buiten. zou eventueel nog een 50 mm 1.8 kopen voor binnen (weet niet juist hoe je dat moet omschrijven.) Er is een zeer grote piste op de manege, (meer dan 80m breed), dus sta vaak ver van de paarden. Ze kunnen natuurlijk ook dichtbij komen rijden. Heb gezien dat je zo'n lenzen vanaf 250 euro kunt krijgen. Indien er iemand een andere lens voorstelt die duurder is zou ik deze tweedehands kopen. budget is dus tussen de 200-300 euro. is dit realistisch?
        Als je budget vastligt zal een zoom zoals de 75-300 mm vrijwel de enige optie zijn. Als je wat meer zou kunnen uitgeven dan is een tweedehandse (circa 450 Euro ??) Canon 70-200 F/4 volgens mij ideaal voor jouw gebruik. Een mooi bereik, snelle AF en lekker scherp ......

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe lens

          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
          Als je budget vastligt zal een zoom zoals de 75-300 mm vrijwel de enige optie zijn. Als je wat meer zou kunnen uitgeven dan is een tweedehandse (circa 450 Euro ??) Canon 70-200 F/4 volgens mij ideaal voor jouw gebruik. Een mooi bereik, snelle AF en lekker scherp ......
          Is het verschil tussen deze 2 lenzen groot? En is er een goedkopere oplossing voor een 70-200 lens (eventueel ander merk?).

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe lens

            Deze lens heeft een goede reputatie.
            Mooie prijs ook.
            Je leest eigenlijk alleen positieve dingen over deze lens.
            Dit in tegenstelling tot Canons 75-300, waar ik zelf ook niet zo enthousiast over ben.


            EF-S_55-250mm_F_4_0-5_6_iS_stabilizer

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe lens

              het enige waar ik aan denk is de 55-250 IS die aansluit op je kitlens

              je kan ook kijken bij tamron, tokina of sigma

              als het buiten is, heb je in ieder geval al geen lichtsterkte nodig, vooral al dan niet een snelle AF

              mogelijkheden zijn 55-250, 70-200 (stuk duurder), 100-400 (zal ook boven je budget gaan)
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
                Is het verschil tussen deze 2 lenzen groot? En is er een goedkopere oplossing voor een 70-200 lens (eventueel ander merk?).
                Ik heb zelf geen ervaring met de 75-300 maar afgaande op reviews op fredmiranda.com is dit objectief (gemiddelde beoordeling < 6) stukken minder dan de 70-200 (9,5). Iets minder kostbaar dan de 70-200 zijn de 55-250 en 70-300 van Canon maar ook daar kan ik uit eigen ervaring niets over zeggen.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe lens

                  Hier is wat basisinformatie over beeldhoek e.d..

                  Dan zie je meteen verschil tussen bv 200 mm en 300 mm.

                  Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: &#8220;Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe lens

                    De 70 200 /4. Komt regelmatig tweedehands voorbij van mensen die een 2.8 willen. Dan
                    heb je een heel fijne lens en een hoop zorgen minder.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe lens

                      Ja ja, allemaal goed en wel, die 70-200mm f/4 voor buiten.
                      Maar 't moment dat je binnen een foto wil gaan maken, dan kom je er niet hoor.
                      Ik maak zelf ook foto's vaan paarden(sport), en geloof me... zelfs met een f/2.8 is het in veel gevallen al op het randje.
                      Vooral als het bewegende onderwerpen zijn (en paarden durven zo nu en dan nog wel 's te bewegen )
                      Met die f/1.8 kom je er wèl qua diafragma, maar totaal niet qua millimeters...
                      Het zal dus ergens kiezen of delen worden vrees ik.
                      Of toch uitkijken naar een 2de hands Sigma of zo.

                      mvg,
                      Bart
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Ja ja, allemaal goed en wel, die 70-200mm f/4 voor buiten.
                        Maar 't moment dat je binnen een foto wil gaan maken, dan kom je er niet hoor.
                        Ik maak zelf ook foto's vaan paarden(sport), en geloof me... zelfs met een f/2.8 is het in veel gevallen al op het randje.
                        Vooral als het bewegende onderwerpen zijn (en paarden durven zo nu en dan nog wel 's te bewegen )
                        Met die f/1.8 kom je er wèl qua diafragma, maar totaal niet qua millimeters...
                        +1 voor de F1.8

                        denk eens na over een 85mm F1.8
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe lens

                          Ik fotografeer ook regelmatig mijn paard-rijdende vriendin.
                          Outdoor kom je er eigenlijk altijd wel met de meeste zooms.
                          Ik fotografeer buiten met de "minderwaardige" tamron 18-270 vc.
                          Dit voldoet voor mij.

                          Indoor is het een compleet ander verhaal en steekt frustratie af en toe de kop op.
                          De enige budget-vriendelijke manier is je iso verhogen met natuurlijk ruis als gevolg.
                          Dit hoeft niet altijd erg te zijn.
                          De canon ef 50 1.8 is een leuk lensje maar mist natuurlijk zoombereik.
                          Ik merk dan ook dat ik ze niet echt vaak gebruik voor indoor-paarden...

                          Ideaal zou een lichtsterke zoomlens zijn (300mm f2.8 ofzo)
                          Helaas is dit niet voor iedereen bereikbaar!

                          Mijn advies: koop inderdaad een "goedkoop" zoomlensje (55-250 is) en schroef die iso omhoog. En dan roeien met de riemen die je hebt.
                          (de meeste ruiters zien die ruis niet eens als je hen nadien een foto toont waar ze net een hindernis nemen...)
                          Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe lens

                            Charloooot,
                            laat je niet gek maken door mensen die kicken op lichtsterke lenzen, ja die zijn beter maar voor buiten hoeft dat niet ('t geld komt ook niet zomaar uit de muur )!
                            Als je ooit binnen gaat (paarden) fotograferen zorg dan voor zo'n goedkoop 50mm f1.8 lensje.

                            Maar voor buiten en veraf-> Canon's 70-300, snelle motor, stabilisatie en zwart!

                            Is the Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                            2e hands voor €300 te vinden!


                            Ik vind ze niet veel slechter dan mijn 70-200 f4 (je moet al flink inzoomen om het verschil te zien)
                            Last edited by Jer0en; 27 april 2011, 14:04.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe lens

                              Een 50mm 1.8 acht ik compleet overbodig en onbruikbaar tenzij de paarden op enkele meters afstand passeren. Als jij aan de kant staat en het paard bevindt zich 30m van jou vandaan houdt het toch echt op.
                              http://www.mariorentmeester.nl &
                              http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
                              | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

                              Comment

                              Working...
                              X