Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d90 => D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d90 => D700

    Hoi,

    Is de overstap naar d700 van een d90 de moeite waard of zou ik beter wachten op de opvolger van de d700.

    Het verschil tussen d3 en d700 de moeite waard?



    Mvg, Nathan
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

  • #2
    Re: d90 => D700

    Ik hoor niks dan lof over de D700. En de d3 is "schandalig duur" ivm. de D700...

    Je zal wel je 18-200mm niet kunnen gebruiken op je D700 vermits het een DX-lens is ...

    Ik zelf ga waarschijnlijk nooit FF gaan vermits ik dan mijn 1.5X crop verlies ...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #3
      Re: d90 => D700

      Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht

      Is de overstap naar d700 van een d90 de moeite waard of zou ik beter wachten op de opvolger van de d700.
      ik ben van D300 naar D700 overgestapt en vond het absoluut de moeite waard... zalige camera die D700... je kan natuurlijk blijven wachten op nieuwe toestellen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: d90 => D700

        Je 24-70 zal schitteren met je D700, je 18-200 is idd een DX lens en dus niet bruikbaar (tenzij de D700 een "crop mode" heeft maar dat kan ik niet bevestigen).
        Zo'n body vraagt om serieus glas imho.

        Comment


        • #5
          Re: d90 => D700

          Ik zit ook te twijfelen over deze upgrade omdat ik een 70-200 f/2.8 wil kopen...

          Nu heb ik de D90 met 70-300, en ik vind die 70mm (op crop dus eigenlijk 105mm) eigenlijk al net te ver ingezoomd om veel te gebruiken, met een FF zou ik dat probleem niet meer hebben...

          Maar dan moet ik wel meteen een FF body kopen en de 70-200 en nog een breedhoek want de 18-105 kan ik ook niet meer gebruiken, dus dat wordt een kostelijk zaakje
          D90 + MB D80 + SB-900
          Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

          Comment


          • #6
            Re: d90 => D700

            Die 70-300 AF-S is wel een zaligheid op de D700 en het verlies aan bereik... ik ga een stapje(s) dichter Neen is idd een punt, daarom heb ik ook de D300 gehouden voor buiten en gebruik ik de FF meestal binnen (studio)

            Het verschil tussen d3 en d700 de moeite waard?
            Wat ik vooral super vindt aan de D3 is de 100 % zoeker maar verder zijn beiden qua kwaliteit vergelijkbaar

            D3 ligt me beter in de hand dan D700 + grip, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: d90 => D700

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Je 24-70 zal schitteren met je D700, je 18-200 is idd een DX lens en dus niet bruikbaar (tenzij de D700 een "crop mode" heeft maar dat kan ik niet bevestigen).
              Zo'n body vraagt om serieus glas imho.


              quote "DX-uitsnede kan automatisch worden ingeschakeld als een DX-formaat objectief wordt bevestigd."

              Als het dit is dat je bedoelt, zou een DX objectief dus wel werken op een D700 ?
              Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

              Be careful who you shoot; they may shoot back

              Comment


              • #8
                Re: d90 => D700

                Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                Ik zit ook te twijfelen over deze upgrade omdat ik een 70-200 f/2.8 wil kopen...

                Nu heb ik de D90 met 70-300, en ik vind die 70mm (op crop dus eigenlijk 105mm) eigenlijk al net te ver ingezoomd om veel te gebruiken, met een FF zou ik dat probleem niet meer hebben...

                Maar dan moet ik wel meteen een FF body kopen en de 70-200 en nog een breedhoek want de 18-105 kan ik ook niet meer gebruiken, dus dat wordt een kostelijk zaakje
                Waarom gebruik je niet de 70-300 mm in combinatie met de D700? Hierdoor kun je het geld in het begin gebruiken om naast de D700 bijv. een Tamron 28-75 mm/f2.8 te kopen (heel goed budget objectief). Later kun je dan altijd nog eens kijken naar de Nikkor 70-200 mm/f2.8...
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: d90 => D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  (tenzij de D700 een "crop mode" heeft maar dat kan ik niet bevestigen).
                  .
                  Bij deze dus bevestiging van de "crop"/dx mode.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: d90 => D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    Waarom gebruik je niet de 70-300 mm in combinatie met de D700? Hierdoor kun je het geld in het begin gebruiken om naast de D700 bijv. een Tamron 28-75 mm/f2.8 te kopen (heel goed budget objectief). Later kun je dan altijd nog eens kijken naar de Nikkor 70-200 mm/f2.8...
                    Zo had ik er nog niet over gedacht, ik was alsmaar aan het denken om eerst de 70-200 te kopen en later pas een body... maar mss doe ik idd beter omgekeerd...

                    srr voor OT:
                    Ik lees veel goeds over de Tamron (qua scherpte (en lichtsterk)), maar hoe zit het met de snelheid van de AF?
                    Aangezien de tamron ook werkt op crop zou ik hem misschien al aanschaffen ter vervanging van men 18-105 (daar die zijn AF te traag is voor men honden)
                    Last edited by ThomasS; 27 april 2011, 12:49.
                    D90 + MB D80 + SB-900
                    Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

                    Comment


                    • #11
                      Re: d90 => D700

                      De tamron zal niet sneller scherpstellen als de nikon hoor. Tevens ben je dan je groothoek kwijt. Heb hem ook een tijdje gebruikt op een d90 en heb hem om die reden snel vervangen door een 17-55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: d90 => D700

                        Ik heb net dezelfde overstap gemaakt, en ik zou hetvolgende zeggen. Indien je niet het gevoel hebt jezelf arm te maken, zou ik het niet doen. Indien je 2000 euro kan missen EN ook het gevoel hebt iets te missen aan je d90, zou ik het zeker doen.

                        Ik ga niet zitten wachten op de toekomst voor een megapixel of 8. Naar mijn gevoel gaat dit het grote pluspunt zijn van de opvolger. Dit is wel enkel van tel voor grote(lees: zeer grote) afdrukken te maken of te croppen tot en met. De d700 is gewoon een droomcamera. Hij ligt me beter in de hand dan de d90 ook... Ik wou gewoon de beperktere dof en heuze breedhoek. M'n lenzen waren dan ook op voorhand aangekocht met het gedacht over te schakelen op breedhoek.

                        Succes met de overweging!
                        http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                        Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                        Comment


                        • #13
                          Re: d90 => D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                          Ik lees veel goeds over de Tamron (qua scherpte (en lichtsterk)), maar hoe zit het met de snelheid van de AF?
                          Een Tamron 28-75 is focust razend snel op een D700, misschien een fractie trager dan een Nikkor 28-70 2.8.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: d90 => D700

                            D700:niet twijfelen een zeer goed toestel.

                            Maar i.v.m. lenzen en vooral als reislens zou ik ook eens naar deze kijken:



                            Deze Nikkor 28-300 mm heb ik op BDLive in San Marco even gebruikt en dat beviel me wel.

                            Maar ik bezit reeds de Nikkor 70-300 mm en Tamron 28-75 mm en ben zeer tevreden over dat stel,moet natuurlijk wisselen en meer gewicht meezeulen op reis..


                            En het venijn zit in de staart.Gisteren op een artikel gekomen van de (over?)bekende Ken Rockwell die meer dan een lans brak voor de Nikon D7000,misschien ook het nalezen waard....
                            Last edited by EdDu; 29 april 2011, 09:03.
                            Flickr PBase
                            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                            Comment


                            • #15
                              Re: d90 => D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                              D700:niet twijfelen een zeer goed toestel.

                              Maar i.v.m. lenzen en vooral als reislens zou ik ook eens naar deze kijken:



                              Deze Nikkor 28-300 mm heb ik op BDLive in San Marco even gebruikt en dat beviel me wel.

                              Maar ik bezit reeds de Nikkor 70-300 mm en Tamron 28-75 mm en ben zeer tevreden over dat stel,moet natuurlijk wisselen en meer gewicht meezeulen op reis..


                              En het venijn zit in de staart.Gisteren op een artikel gekomen van de (over?)bekende Ken Rockwell die meer dan een lans brak over de Nikon D7000,misschien ook het nalezen waard....

                              Rockwell breekt nog meer lanzen voor op zo groot mogelijke sensors/films te fotograferen.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X