Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera

    Hallo,

    ik ben van plan om een goedkope compactcamera te kopen om foto's te nemen op reis en thuis.

    Omdat ik niets afwist (en nog steeds slecht zeer beperkt) van fototoestellen heb ik wat informatie opgezocht op het internet. (Zo ontdekte ik ook dit forum.)

    Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Olympus VG 120. (100 euro)

    In de winkel (Fnac) stelden ze mij naast de Olympus VG 120 de SONY DSC-W530 voor. (130 euro)

    De verkoper vond beiden toestellen zeer goed voor die prijs maar als hij 1 van de twee toestellen zou moeten kiezen, zou hij voor de Sony kiezen.

    Is het volgens zij die hier iets van afweten echt de moeite om 30 euro meer te betalen voor de SONY DSC-W530?

    Ik ben dus uiteindelijk op zoek naar een zo goed mogelijk toestel met een prijs die zeker niet meer dan 130 euro te boven gaat.

    Niet om de meeste kunstzinnige foto's te maken maar om herinneringen op een zo degelijk mogelijke manier te bewaren. (Een foto zonder ruis afgedrukt op een 30 x 40 formaat bijvoorbeeld.)

    Hopelijk ben ik met deze vraag op de juiste plaats.

    TGM

  • #2
    Re: Compactcamera

    Ik kan op deze niet oordelen maar er is een panasonic lumix van rond de 200 die ZEKER sublieme resultaten gaat geven.
    Ik weet het, je zegt zelf max 130 maar sosm is wat langer sparen of wat extra werken echt wel de moeite.

    Veel succes en hopelijk krijg je hier toch nog reply op je eigenlijke vraag.

    Grtz.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera

      Hier kan je beide toestellen vergelijken.
      Volgens mij heeft de Olympus meer pluspunten dan de Sony. Het betreft natuurlijk geen testresultaten (waar je verschillende prestaties objectief meet).
      Het belangrijkste voordeel van de Sony is m.i. de beeldstabilisatie. Als je een vaste hand hebt zal het 130mm equivalent (als maximale tele) ook zonder beeldstabilisatie scherpe foto's opleveren.
      Voordelen van de Olympus zijn de 5x optische zoom, meer macro, grotere LCD, live view en een krachtiger flitslamp.
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

      Comment

      Working...
      X