Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijneberg de duurste winkel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konijneberg de duurste winkel?

    Hi,
    IK ben van plan de 17-55 2.8 en nog wa filters te kopen en met wat opzoekwerk zie ik dat de Konijneberg simpelweg de duurste winkel is geworden
    Enkele voorbeelden: 17-55 2.8 bij konijneberg €855
    Rubens Wilrijk €819
    Foto Bastiaans €809
    50mm 1.8 Konijn €109
    Rubens €99.95
    Bastiaans €95
    Geeft konijneberg ook laagste prijs garantie? of toch mischien maar beter ergens anders kopen.

  • #2
    Re: Konijneberg de duurste winkel?

    Konijn geeft geen laagste prijs garantie, dat is een winkelketen die dat doet .
    Prijzen zijn niet onderhandelbaar.
    Dat is dan weer de eeuwige discussie tussen pro's en con's. Soms wil men wat meer betalen voor een bijhorende service van de winkel, soms primeert prijs.

    Hangt er vanaf wat voor jou primeert en in welke zaak je vertrouwen hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Konijneberg de duurste winkel?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
      Hi,
      IK ben van plan de 17-55 2.8 en nog wa filters te kopen en met wat opzoekwerk zie ik dat de Konijneberg simpelweg de duurste winkel is geworden
      nou...dan koop je die lens dus niet daar hè.
      die toegevoegde voorbeelden hebben dan toch geen zin?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Konijneberg de duurste winkel?

        Als je de laagst mogelijke prijs wil, dan zal je altijd eerst prijzen moeten vergelijken.
        De lens die vandaag bij de ene het duurst is, die kan daar morgen misschien het goedkoopst zijn. De prijzen zijn voor een deel afhankelijk van de wisselkoersen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Konijneberg de duurste winkel?

          beetje op verder borduren: moet mij een nieuwe tas aanschaffen...kent er iemand een winkel met een uitgebreid assortiment. Bij de meest plaatselijke fotozaken die ik tot nu toe gedaan heb, zijn er maar een paar kleine fototassen beschikbaar. Is toch wel handig als je er een paar naast elkaar kan leggen om te vergelijken. En de beschikbare catalogussen op internet van bijv Tamrac en Lowepro geven wel een idee van de mogelijkheden op foto maar wil die toch wel eens voelen en vastpakken.....weet onderhand wel welke tassen mij zouden kunnen interesseren.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: Konijneberg de duurste winkel?

            de info die ik bij konijneberg altijd heb gekregen stak met kop en schouders boven andere die vernoemd zijn .Overal heb ik nog niet geweest , maar afstand kan ook een reden zijn om iets meer uit te geven.

            Comment


            • #7
              Re: Konijneberg de duurste winkel?

              Het is mij ook opgevallen dat fotokonijn sinds een paar weken plotseling zijn prijzen verhoogd. Bij mij komt het over alsof ze nu profiteren van hun marktpositie en naambekendheid. Als ik nu iets nodig heb gun ik de verkoop wel een andere winkel, studio73 ofzo. Profiteurs

              Comment


              • #8
                Re: Konijneberg de duurste winkel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                Als ik nu iets nodig heb gun ik de verkoop wel een andere winkel, studio73 ofzo.
                Toch een kleine kanttekening. Ik kocht een tweetal weken de Canon 24-70 2.8 USM bij Studio73 voor 989,- euro. En nu?

                Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


                Wellicht ligt de reden bij de productiemoeilijkheden die Japan momenteel ervaart. (betrekkelijke) schaarste leidt tot hogere prijzen.

                Naar winkels toe moet je bij iedere aankoop vergelijken. Er is niet zoiets als dé goedkoopste zaak. Ik neem trouwens niet alleen prijs in overweging, maar ook klantvriendelijkheid, garantie, etc.
                Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Konijneberg de duurste winkel?

                  Doe zo verder en binnen enkele jaren blijft er 1 winkel per provincie over
                  (dan mag je nog van geluk spreken)
                  Als de één z'n prijs verhoogt, dan zal dat binnenkort ook bij de andere gebeuren.
                  Dit komt waarschijnlijk, omdat de stock van bepaalde producten bij FKB op was en ze bestellen bij-->andere koersen/marktschaarste-->duurdere producten.
                  Weldra gaat dat bij andere ketens ook zo zijn, dus--->meer betalen.
                  Het heeft alles te maken met de gebeurtenissen is Japan, een spijtig gevolg daarvan.

                  Dus: wil je wat kopen,
                  vergelijk en koop waar je wil op basis van prijs/ service/ afstand/ ...
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Konijneberg de duurste winkel?

                    Konijnenberg heeft nooit zelf gezegd dat ze in alles de goedkoopste zijn, de mensen hebben dat er zelf van gemaakt. Akkoord, wss door volume-aankopen kunnen ze meestal wel een tamelijk scherpe prijs geven, maar nu dat FK duurder is op een lens die je toevallig wil aankopen moet imo daar geen topic aan toegewezen worden ;-)

                    Oftewel ga je naar een winkel voor service en ben je bereid om eventueel een hogere prijs te betalen. Let op, op termijn zal het misschien nog wel in je voordeel spelen als ze ergens je kop kennen ;-)
                    Oftewel ga je op zoek naar de goedkoopste en schuim je bij iedere aankoop het net af naar "het koopje".

                    Beide methoden hebben hun voor en nadelen.

                    btw, reeds bij verschillende aankopen heb ik ondervonden dat FK niet altijd de goedkoopste is, dus het is zeker niet nieuw ;-)

                    Verder zullen de gebeurtenissen in Japan ook wel een rol spelen in de nieuwe prijzen. De winkels zullen deze tijd ook wel een keuze moeten maken, zelf een iets hogere prijs betalen (wegens schaarste of lange levertermijnen?) of zelf zonder stock komen te zitten (en dan verdienen ze zeker niets)
                    Fuji X-E1 - 18-55mm
                    facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Konijneberg de duurste winkel?

                      Veel "konijn" fans blijkbaar
                      Draai het of keer het zoals jullie willen, de meesten hier zullen al snel de goedkoopste winkel uitzoeken. Of die dan ook goede service geeft? dat komt bij de meeste toch niet op de eerste plaats hoor. Als er iets verkocht word ook, altijd word de goedkoopste nieuwprijs erbij gehaald, maakt niet uit welke winkel, desnoods midden Nederland. Mijn ervaring...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Konijneberg de duurste winkel?

                        Voor mij hoeft een winkel maar 1 ding te hebben
                        en dat is een persoon die je rechtstreeks kan aanspreken.
                        Die persoon helpt je dan desgewenst verder met de nodige kennis.
                        Ik werk niet graag via internet, want ze sturen je de lens (of...) op die zij willen en je ziet niet wat je in je handen hebt voor je het koopt.
                        Indien er dan iets mis is, dan kost je dat vaak meer dan misschien 60 km te rijden.

                        En is dat nu bij 'konijn', studio 73, A&C, Bastiaans, .... maakt me allemaal niet uit.
                        Nikon D7000 en wat lenzen.
                        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                        Comment


                        • #13
                          Re: Konijneberg de duurste winkel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                          ...... maakt niet uit welke winkel, desnoods midden Nederland.
                          wat is dat nou voor een opmerking?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Konijneberg de duurste winkel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            wat is dat nou voor een opmerking?
                            grt,bouk.

                            Dat vraag ik me ook af, koop nagenoeg altijd in NL en dit heeft niet alleen met prijs te maken hoor. En ik ben Belg
                            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                            BD1614BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Konijneberg de duurste winkel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                              Veel "konijn" fans blijkbaar
                              Integendeel, ik koop niets meer daar ... zelfs als Studio73 duurder is zal ik het nog in Geel gaan ophalen.

                              Service mijn oor ... als er iets scheelt moeten ze het toch allemaal opsturen, geen enkel van deze 'winkels' heeft een eigen hersteldienst, dus maak je geen illusies, het moment dat er iets misloopt met je lens of camera ben je die een tijdje kwijt ... waar je hem ook gekocht hebt.

                              Dus kijk gewoon naar de prijs en beslis dan ... voor ik naar de winkel stap weet ik al perfect wat ik ga kopen, dus ik hoef geen uitleg meer door iemand die je altijd in een bepaalde richting zal duwen die voor HEM het beste uitkomt, en niet voor de klant.

                              Ik heb nog geen enkel probleem gehad bij Studio73 ... wat niet van konijn gezegd kan worden ... dus ik weet wel waar ik koop ... en neen, of ik nu naar Geel rij of naar Turnhout ... het blijft een rit van een uur voor mij, dus echt 'lokaal' is het niet voor mij, puur ervaring ...
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X