Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

    Hey ik heb een canon eos450 d (denk nu toch al een 2 tal jaar oud) .
    En ik heb gemerkt dat ik de laatste tijd toch probleempjes heb met foto's nemen.

    Ik stel scherp op een bepaald voorwerp maakt niet uit dicht/ver.
    En maakt ook niet uit welke stand Auto,P,M .
    Dan klik ik maar er word geen foto genomen?

    Echt bedankt als iemand kan helpen!
    Ik probeer altyd eerst een probleem op te lossen voordat ik naar de winkel ga.
    (want wacht tijden zijn veel te lang en ik ben eigenlijk wel een 5tal dagen de week bezig met fotografie!

    Grtz!

  • #2
    Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

    De meest logische verklaring is dat er iets scheelt met je geheugenkaart. Heb je al eens een andere geheugenkaart geprobeerd? Of test jouw geheugenkaart eens met een ander toestel.

    Comment


    • #3
      Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

      Oorspronkelijk geplaatst door Oswald Bekijk bericht
      De meest logische verklaring is dat er iets scheelt met je geheugenkaart. Heb je al eens een andere geheugenkaart geprobeerd? Of test jouw geheugenkaart eens met een ander toestel.
      Nope sorry heb net 2 andere geheugenkaartjes er ingestoken en bij beide wou hij niets fotograferen ?

      Comment


      • #4
        Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

        Verklaar eens wat er allemaal precies gebeurt, hoor je nog die klik klak ofniet?

        Comment


        • #5
          Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

          Oorspronkelijk geplaatst door evyterrific Bekijk bericht
          .........
          Dan klik ik..........
          maar geeft je toestel wel een klik?
          heb je iets veranderd met de instelling?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

            Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
            Verklaar eens wat er allemaal precies gebeurt, hoor je nog die klik klak ofniet?
            Ok ik zal alles in detal zetten:

            Ik zet hem aan.
            Staat op automatisch.
            Hij stelt scherp dus je hoort de lens verschuiven.
            De rode bolletjes geven weer waar hij scherpstelt.
            De flits komt er uit.
            Als ik druk gebeurt er niets MAAR! nu opeens heb ik iets ontdekt ik blijf drukken en drukken.
            En dan hoor ik een piepje en neemt hij een foto ?
            Echt heel raar :0?

            Comment


            • #7
              Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

              HUNK opeens neemt hij terug foto's! Zou het iets te maken hebben met de knop ofzo?

              Comment


              • #8
                Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

                Accu ?
                Die heeft geen onbeperkte levensduur he. En als je flitser de accu uitput, dusdanig dat de electronica zonder (genoeg) stroom komt te zitten ... geen foto

                En anders zou ik de instellingen terugzetten naar die af fabriek, om uit te sluiten dat je onbewust iets aan de instellingen hebt veranderd.

                P.S.
                Dat hij nu wel foto's neemt, zou ook te maken kunnen hebben met de accu, niet ? Nu gene flitser nodig, dus wél voldoemde stroom voor de electronica
                Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                Comment


                • #9
                  Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

                  Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                  Accu ?
                  Die heeft geen onbeperkte levensduur he. En als je flitser de accu uitput, dusdanig dat de electronica zonder (genoeg) stroom komt te zitten ... geen foto

                  En anders zou ik de instellingen terugzetten naar die af fabriek, om uit te sluiten dat je onbewust iets aan de instellingen hebt veranderd.

                  P.S.
                  Dat hij nu wel foto's neemt, zou ook te maken kunnen hebben met de accu, niet ? Nu gene flitser nodig, dus wél voldoemde stroom voor de electronica
                  Ik denk toch da het de knop is ? Ik heb het opgemerkt toen ik continu aan het drukke was ?Normaal druk ik mooi in het midden maar ik moest nu echt helemaal links drukke en dan werkte het. waarschijnlijk is er vanbinnen iets verschoven dat connectie maakt met de knop. nouja het werkt nu wel dus ik ben vreselijk blij als het later toch nog zou gebeuren is het wrslk de knop!
                  Toch bedankt voor jullie hulp!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

                    Wat wel eens zou kunnen, is dat er een stofje (of zandkorreltje) achter de ontspanknop is terechtgekomen. Proberen uit te blazen (blaaspeertje, of busje perslucht) zou dan wel een een oplossing kunnen geven.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

                      De zelf ontspanner staat toch niet aan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                        De zelf ontspanner staat toch niet aan
                        Mijn idee, of mirror-lock-up.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan geen foto's nemen. Canon Eos450d

                          Ik heb ooit in een ver verleden een zelfde vraag voorbij zien komen .......
                          Toen bleek dat ze zelftimer geactiveerd was
                          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                          Comment

                          Working...
                          X