Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschappen, architectuur en mensen fotgraferen in Croatië & Dalmatië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschappen, architectuur en mensen fotgraferen in Croatië & Dalmatië

    Einde mei trek ik voor enkele dagen naar de streek van Split, met de auto.

    Welk zijn de fotografische hoogtepunten, in de streek? Is het de moeite om af te zakken tot Dubrovnik?
    Thema's: landschappen, architectuur, mensen.

    De meest aanbevolen locaties heb ik al opgezocht, via internet en reisgids.
    Ik zoek vooral "de kleine pareltjes".

    Alvast dank.
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

  • #2
    Re: Croatië/Dalmatië

    Dubrovnik is zeker de moeite en heel fotogeniek.

    Als het kan, probeer ook Montenegro mee te nemen dat is zeker een pareltje.

    Comment


    • #3
      Re: Croatië/Dalmatië

      Ik ken alleen het noorden van Kroatië, de Kvarner. Daar is er een machtig mooi natuurreservaat, het Risnjak (http://www.kroatie.org/kroatie.php?h...rken&o=Risnjak). En zoek ook de kastelen van de Frankopan-dynastie, zo zijn er wel wat, het ene al beter bewaard dan het andere.
      Van de meren van Plitvice zal je waarschijnlijk wel al gehoord hebben, dat is een 'grote parel', maar heel zeker de moeite waard!

      Miet
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

      Comment


      • #4
        Re: Croatië/Dalmatië

        Dubrovnik (autovrij) is zeker de moeite van het bezoeken waard. Het is weliswaar een klein stadje (via de hoofdstraat wandel/slenter je makkelijk in 10 minuutjes van de ene naar de andere kant van de stad). Aan de hoofdstraat vind jeook de oudste apotheek van Europa.
        Er is ook een wandeling mogelijk op de muur/omwalling rond de stad. Ik heb het zelf niet gedaan (te heet in juli), maar van daarop heb je zeer waarschijnlijk zeer mooie panorama's op de binnenstad. Natuurlijk is het ook leuk om bij valavond foto's te nemen van de verlichte, steile straatjes.
        Onder Dubrovnik, richting Montenegro, zijn er oesterkwekerijen en vind je de wijngaarden met Zinfandeldruiven (zeer lekkere wijn!).

        Ook Split is een zeer mooie, oude stad. In de buurt van Split heb je ook nog Trogir (schiereilandje), een leuk en levendig stadje met yachthaventje en 2 oude kerkjes.

        Alvast een fijne vakantie en veel (foto)plezier in Kroatië.

        Guy
        www.guydewestelinckfotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Landschappen, architectuur en mensen fotgraferen in Croatië & Dalmatië

          Pltivice is absoluut een aanrader om een tussenstop te maken. Ligt ook niet echt van de route af naar Split.
          Ga wel voor de dagtrip, veel lopen, maar zeer zeker de moeite waard. Je kunt ook op een uur of 2 alleen de grootste waterval bekijken, maar dan mis je toch een bijzonder gedeelte van het park.

          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

          Comment

          Working...
          X