Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar goed compact toestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoektocht naar goed compact toestel.

    Hallo,

    Ik ben momenteel in het bezit van een Canon 7D. Zeer tevreden van maar mijn vrouw kan/wil er niet zo goed mee overweg. Aangezien het ook niet altijd mogelijk is om een volledige fototas mee te nemen ben ik dus op zoek naar een goed compact fototoestel dat en gemakkelijk in gebruik is, zeg maar point and shoot (echtgenote), in de "binnenzak" past maar daarbij zo weinig mogelijk moet inboeten aan beeldkwaliteit.

    Ik ben al wat op zoek geweest op verschillende reviewsites en kwam voorlopig bij volgende toestellen uit:

    OLYMPUS XZ-1 (F1.8 )
    CANON POWERSHOT S95
    PANASONIC DMC-TZ20
    SONY CYBERSHOT DSC-WX10

    Wat denken jullie? Iemand ervaring met één van deze toestellen. Een goede aanvulling bij de 7D?
    Of heeft er iemand misschien nog andere voorstellen.

    Alle hulp is welkom. Heb ze vanaf midden Mei zeker nodig.

  • #2
    Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

    Ik zou gaan voor de canon S95! Heb er al resultaten van gezien van iemand van de club bij ons. Die man trekt zelf ook met een 7D en zijn vrouw heeft haar een S95 gekocht,heb er onlangs resultaten van gezien....ik moet zeggen voor een compactzeer mooie scherpe foto's en een zee van instellingen zowel manueel als verschillende scene standen enz...de laatste nieuwe Nikon P300 is naar het schijnt ook de moeite;

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

      De Lumix LX5. Heel mooi toestel, lichtsterk lensje, fijne breedhoek voor een compact en
      heel goede fotokwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        De Lumix LX5. Heel mooi toestel, lichtsterk lensje, fijne breedhoek voor een compact en
        heel goede fotokwaliteit.
        Volledig akkoord, beste keuze die je kan maken
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

          Bedankt voor jullie reacties. Aan die LX5 had ik nog niet gedacht.
          Iemand ervaring met die Olympus?

          Comment


          • #6
            Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

            ik heb onlangs de DMC-TZ20 gekocht en was verrast door de resultaten...handig om mee te nemen als het niet past dat je gans je arsenaal meesleurt
            Eigenlijk was ik niet verbaast , want ik had voor mijn dochters destijds ook al de vroegere versies gekocht omdat ik vond dat de Panasonic Lumix qualitatief boven andere compacts uitstak....
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment


            • #7
              Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

              Misschien heb je hieraan iets?
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #8
                Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

                Ik heb vorige week de Canon s95 aangeschaft. Ik heb langgetwijfeld tussen deze en de LX5 van Panasonic.
                Ik heb voor de Canon S95 gekozen omdat deze echt "compact" is , je kunt hem makkelijk kwijt in je broekzak, geeft weinig ruis bij weinig licht. Het scherm is zeer goed(ook in volle zon) en de foto's ook.
                De lx5 heeft dan weer als voordeel meer zoom, langere batterijduur en betere videomodus, maar is een ferm stuk groter en iets duurder. Filmen interesseert me niet zo. Het belangrijkste nadeel voor mij van de Canon S95 is dat de batterij vlug leeg is.
                Ik heb ook nog een spiegelreflex camera, mocht ik deze niet gehad hebben, dan had ik waarschijnlijk een camera gekocht met een superzoom. De OLYMPUS XZ-1 zal ongetwijfeld ook een supertoestel zijn, maar ik vind die momenteel nog te hoog geprijsd voor een "compact". zie http://www.dpreview.com/. Dus als je kiest voor de S95, LX5 of XZ-1 zal je ongetwijfeld niet ontgoogeld zijn over de fotokwaliteit.
                Last edited by steven007; 28 april 2011, 11:35.

                Comment


                • #9
                  Re: Zoektocht naar goed compact toestel.

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  De Lumix LX5. Heel mooi toestel, lichtsterk lensje, fijne breedhoek voor een compact en
                  heel goede fotokwaliteit.
                  idem, een goede keuze!
                  "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                  Comment

                  Working...
                  X