Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor sony alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor sony alpha

    Hoi,

    Ik heb twee lenzen, nl. de kitlens 18-55 die bij mijn toestel zat en een minolta 100-300 Apo. Nu ben ik op zoek naar een lens om het gebied tussen die 55 en 100 op te vullen. Ik kan een beercan 70-210 f4 kopen voor 110 euro. Is dit een goede koop, of kan ik beter mijn geld aan iets anders besteden. Graag wat raad.

  • #2
    Re: welke lens voor sony alpha

    Ik denk dat het al een mooie start is om te weten wat je er juist mee wil gaan fotograferen.
    Waarvan ga je foto's nemen?
    Nikon D700, wat glas en Sony RX100
    BD2424BE
    Klik voor meer!

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor sony alpha

      Vooral thuis, kinderen, op wandeling, uitstap,.... In de dierentuin gebruik ik meestal de 100-300, maar als ik tegelijk ook foto's van de kinderen wil nemen, moet ik redelijk ver gaan staan.

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor sony alpha

        Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
        Vooral thuis, kinderen, op wandeling, uitstap,.... In de dierentuin gebruik ik meestal de 100-300, maar als ik tegelijk ook foto's van de kinderen wil nemen, moet ik redelijk ver gaan staan.
        Voor die toepassingen raad ik je een Sony DT 18-250 aan. Gewoon de perfecte lens voor dit gebruik. Ik heb zelf ook lang gezocht naar een goede lens voor de "familie" uitstappen en heb nog geen seconde spijt gehad. De 16-105 is ook een goede maar mist wat tele bereik. Zeker als je dieren wil fotograferen.
        Het verschil tussen de 300 en 250mm zal je niet zo erg merken...
        Nikon D700, wat glas en Sony RX100
        BD2424BE
        Klik voor meer!

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor sony alpha

          Die kost natuurlijk wel een beetje meer (ongeveer 450 euro meer) als ik me niet vergis.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor sony alpha

            Oorspronkelijk geplaatst door woloko Bekijk bericht
            Die kost natuurlijk wel een beetje meer (ongeveer 450 euro meer) als ik me niet vergis.
            Ja, idd.
            Maar je vroeg ook of je je geld niet beter in iets anders stak ;-)

            Neen, serieus. Sinds ik de 18-250 heb zijn zowel mijn 70-210 als 75-300 niet meer op mijn body geweest....
            Verkoop die 100-300, koop de 70-210 niet en je bent er al een heel eind voor de 18-250. Een stap verder zelfs: je hebt niet eens je 18-55 kitlens meer nodig...
            Nikon D700, wat glas en Sony RX100
            BD2424BE
            Klik voor meer!

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor sony alpha

              Je kan ook de 55-200 nemen welke een mooie combinatie met je kitlens is en tevens goedkoper dan de 18-250 . Tevens een goede lens voor zijn prijs.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor sony alpha

                Oorspronkelijk geplaatst door denisdm Bekijk bericht
                Je kan ook de 55-200 nemen welke een mooie combinatie met je kitlens is en tevens goedkoper dan de 18-250 . Tevens een goede lens voor zijn prijs.
                Dit is één optie - mits enig zoekwerk niet veel duurder dan de beercan;

                een andere is jouw huidige kitlens vervangen door de (goede) Sony 16-105: een redelijk bereik en kwalitatief beter dan de kitlens én dan de 18-250 !
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment

                Working...
                X