Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Just below the surface

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Just below the surface



    Just below the surface





    Alvast bedankt om te kijken.

    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

  • #2
    Re: Just below the surface

    Fijne plaat. Jammer van de onscherpte rechts onder.
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Just below the surface

      Wegens de geringe diepte verbaas ik me een beetje over het gebrek aan kleur op de koralen in de bg en het feit dat de vis wel kleurrijk is. Die wordt daarmee wel een echte eyecatcher, mede door de juiste compo.
      Wel meer zwevende deeltjes te zien dan in je andere foto's. Komt dat vanwege die geringe diepte?
      Het blijft echter een leuke plaat van een 'andere wereld'.

      Comment


      • #4
        Re: Just below the surface

        Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
        ... Jammer van de onscherpte rechts onder.
        Idd , dit maakt dat deze plaat ook niet echt is zoals ik het wou maar kon het helaas niet laten deze alsnog te posten.

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Wegens de geringe diepte verbaas ik me een beetje over het gebrek aan kleur op de koralen in de bg en het feit dat de vis wel kleurrijk is. Die wordt daarmee wel een echte eyecatcher, mede door de juiste compo.
        Wel meer zwevende deeltjes te zien dan in je andere foto's. Komt dat vanwege die geringe diepte?
        Het blijft echter een leuke plaat van een 'andere wereld'.
        Toch niet hoor, ... let op de afstand (de diepte) tot het koraal is nog behoorlijk groot hoor. De koraalvlinder zit korter en zijn dominante gele kleur zal altijd langer (tot +/- 6 meter) beter zichtbaar blijven. Ook de lichtinval ligt enigzins aan de linkerkant wat vermoedelijk ook een invloed zal hebben gehad op het resultaat.

        Aan de oppervlakte kan er idd ook meer sendiment (stof) aanwezig zijn door de golfslag over het rif maar hier niet de hoofdreden. Ik denk dat het hier de ruis is die meer de boventoon haalt en de relatieve grote crop die nog werd toegepast uit een horizontaal beeld met als ISO 400 - Canon S70 (dit zegt genoeg denk ik). Kortom, ... zaken die eigenlijk niets bijbrengen aan de kwaliteit van het totaalbeeld. Het was me vooral de verleiding van de compo die er mij toegebracht heeft de prent toch nog te posten. Maar beloofd er komen nog enkele betere aan als ik eindelijk eens door dat archief geraak.


        Van harte bedankt jullie beiden voor de reacties !
        grt, TROPCAL
        www.tropcal.be

        Comment


        • #5
          Re: Just below the surface

          Mooi, mooi.
          Grtjs

          Comment


          • #6
            Re: Just below the surface

            Mercikes voor de verdere uitleg. Onder water zijn afstanden en verhoudingen nu eenmaal moeilijk in te schatten.
            Ik kijk alweer uit naar de volgende

            Comment


            • #7
              Re: Just below the surface

              mooi maar, had graag wat neer zonnenstralen in het water gezien.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X