Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 en Nex-7 op komst

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A77 en Nex-7 op komst

    Ben heel erg benieuwd,

    gerucht-sony-nex-7-en-alpha-77-in-juli
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

    nogmaals een gerucht dat de a77 op 7/7 zou aangekondigd worden
    prijs 1099$ inclusief kitlens
    als specs van vorige geruchten kloppen zou dit een knaller van formaat zijn voor die prijs, te mooi om waar te zijn, twijfel er daarom sterk aan.

    NEX7 zou gelijkertijd aangekondigd worden, zelfde sensor als A77 ? waarschijnlijk wel

    Comment


    • #3
      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

      ... eindelijk polymeerdisplays ... long overdue ... hopelijk ook voor de externe display ... zijn we eindelijk van die kl x te lcds af

      Comment


      • #4
        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        nogmaals een gerucht dat de a77 op 7/7 zou aangekondigd worden
        prijs 1099$ inclusief kitlens
        als specs van vorige geruchten kloppen zou dit een knaller van formaat zijn voor die prijs, te mooi om waar te zijn, twijfel er daarom sterk aan.

        NEX7 zou gelijkertijd aangekondigd worden, zelfde sensor als A77 ? waarschijnlijk wel
        Geduld Puerte, ooit slaagt Sony er wel eens in verwachtingen en wensen waar te maken

        Comment


        • #5
          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

          Of "een goede camera", hé ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

            Laten we hopen dat die goed presteert op hoge ISO, want met 24MP is dat niet evident, dacht ik zo. Ben ook benieuwd naar de snelheid, iemand enig idee?
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

              Wel, Sony zei dat deze camera "veel krachtiger" zou worden en dat we "achterover zouden vallen" als ik het me goed herinner ?

              Onder die "veel krachtiger" versta ik, onder andere, een zeer snelle, accurate en betrouwbare AF, gecombineerd met een erg hoge snelheid. Wat de snelheid betreft, dan...Kwestie van niet onder te moeten doen voor de D3S of andere 1D Mark IVs , gok ik op 12 fps.

              Niet dat ik 12 fps zelf noodzakelijk vind (dat vult de buffer en de geheugenkaart toch alleen maar sneller, 8 fps is meer dan genoeg), maar ze hebben dan op papier toch een voordeel...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                Niet dat ik 12 fps zelf noodzakelijk vind (dat vult de buffer en de geheugenkaart toch alleen maar sneller, 8 fps is meer dan genoeg),
                Ik dacht dat die ook CF kaartjes aankan, voor de schrijfsnelheid zal dat wel goed zitten dan.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Niet dat ik 12 fps zelf noodzakelijk vind (dat vult de buffer en de geheugenkaart toch alleen maar sneller, 8 fps is meer dan genoeg), maar ze hebben dan op papier toch een voordeel...
                  Je kan zo'n toestel toch ook langzamer zetten en alleen de max snelheid gebruiken als je denkt dat het nodig is. Mijn camera staat altijd op 2fps(ook bij single shot en maak er dan ook één) en heel af en toe gaat die naar max 7 of 8 fps.

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ik dacht dat die ook CF kaartjes aankan, voor de schrijfsnelheid zal dat wel goed zitten dan.
                  Schrijfsnelheid kan best goed zitten, maar dat heeft weinig invloed op het vullen van de buffer.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Laten we hopen dat die goed presteert op hoge ISO, want met 24MP is dat niet evident, dacht ik zo.
                    Zoiets dacht ik ook toen er verschillende camera's uitkwamen met de inmiddels welbekende 16MP Sony sensor. Achteraf bleek die angst volledig ongegrond, in het APS-C segment staan deze nog steeds op eenzame hoogte.

                    Wel vraag ik me af wat ik in vredesnaam met 24 megapixels moet. Als je RAW schiet kun je hier niet omheen. Over tien jaar lach ik waarschijnlijk om 24 megapixels, maar ik heb op dit moment toch moeite om het nut ervan in te zien. Extra pixels is ongeveer het laatste waar ik op zit te wachten.
                    Mijn Project 365

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                      gebruik momenteel 25mp, en dat is zalig, zeer hoge beeldkwaliteit en mogelijkheid om te croppen.
                      integenstelling tot wat velen denken stijgt de beeldkwaliteit, alsook tot op zekere hoogte de ISO prestaties, naarmate het aantal pixels toeneemt, tenminste als je objectieven kunnen volgen.

                      specs van de a77 zouden zijn volgens de geruchtenmolen

                      -24mp
                      -ISO bereik tot in de honderdduizend
                      -12 of 14 fps ?
                      -snelle Af met zeer grote nauwkeurigheid
                      -magnesium legering (body)
                      -dual slot (CF,SD,MS)
                      -3 million dot OLED EVF
                      -1080p/30fps, 720p/60fps and 720p/30fps HD video
                      -AF-fine tuning

                      nieuwe 16-50mm objectief (kit) met vast diafragma

                      volgens mij allemaal een beetje teveel om waar te zijn, toch voor 1000€, momenteel geen enkel DSLR toestel in geen enkel prijsklasse op de markt die dat op papier kan evenaren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                        Nog meer dan Canon of Nikon lijkt me Sony altijd in verwachting... de slet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Ik dacht dat die ook CF kaartjes aankan, voor de schrijfsnelheid zal dat wel goed zitten dan.
                          Vooral de 'buffer clearing time' zou hiermee kunnen verkort worden. Misschien als Sony er een QuadCore Bionz in steekt . Ik hoop echt op CF + SD, met de mogelijkheden die Nikon vanaf de D7000 aanbiedt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Je kan zo'n toestel toch ook langzamer zetten en alleen de max snelheid gebruiken als je denkt dat het nodig is.
                          Klopt. Bij de A55 kan je de 10 fpsmodus gebruiken (als je AF-C instelt heb je daar geen controle over de belichting), maar ook 6 fps en 3 fps. Bij een A580 heb je de keuze uit 'Speed Priority' (7 fps, met belichting en AF locked), 5 fps en 3 fps. Hoeveel fps precies instellen zoals bij Nikon zie ik niet meteen gebeuren...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            gebruik momenteel 25mp, en dat is zalig, zeer hoge beeldkwaliteit en mogelijkheid om te croppen.
                            integenstelling tot wat velen denken stijgt de beeldkwaliteit, alsook tot op zekere hoogte de ISO prestaties, naarmate het aantal pixels toeneemt, tenminste als je objectieven kunnen volgen.

                            specs van de a77 zouden zijn volgens de geruchtenmolen

                            -24mp
                            -ISO bereik tot in de honderdduizend
                            -12 of 14 fps ?
                            -snelle Af met zeer grote nauwkeurigheid
                            -magnesium legering (body)
                            -dual slot (CF,SD,MS)
                            -3 million dot OLED EVF
                            -1080p/30fps, 720p/60fps and 720p/30fps HD video
                            -AF-fine tuning

                            nieuwe 16-50mm objectief (kit) met vast diafragma

                            volgens mij allemaal een beetje teveel om waar te zijn, toch voor 1000€, momenteel geen enkel DSLR toestel in geen enkel prijsklasse op de markt die dat op papier kan evenaren !

                            Wow , wow , wow ! Want , naar ik hoop , komt deze sensor dan ook te liggen in de Nikon D400

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Nog meer dan Canon of Nikon lijkt me Sony altijd in verwachting... de slet.

                            Ja je kunt daar iets schunnigs in zien inderdaad....




                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A77 en Nex-7 op komst

                              interessant artikel over EVF, auteur verkiest A55 viewfinder boven deze van de a900, welke als een van de beste OVF mag beschouwd worden.


                              zijn ervaringen komen overeen met de mijne welke ik hier al een paar keer heb neergeschreven

                              voordelen EVF:
                              -heldere en klare zoeker onder de meeste omstandigheden, zelfs bij weinig licht
                              -veel info direct beschikbaar indien nodig met druk op knop
                              -zeer goede MF check via vergroting optie, ook bij weinig licht
                              -je ziet onmiddellijk de juistheid van belichting en resultaat finaal beeld
                              -je ziet invloed van de WB
                              -uitmuntende DOF check
                              -blijft helder bij gebruik ND filters en je ziet ook onmiddelijk resultaat polar filter
                              -zeer goed bruikbaar voor evaluatie en kijken beelden in helder zonlicht en in donkere omgeving zoals theater
                              -geen storende effecten zoals bij gebruik van LCD screen bij gebruik in theater
                              -live histogram (menu on/off)
                              -beschikbare set van grid lines (menu on/off)
                              -virtuele horizon
                              -handig voor mensen die bril dragen
                              -zoeker info ook helder bij zeer weinig licht, alsook virtual horizon en grids

                              nadelen EVF (a55)
                              -lag, vooral bij 10fps
                              -niet altijd duidelijk of hooglichten als dan niet zijn uitgebrand
                              -geen mode voor studio
                              -EVF niet bruikbaar als camera in "off" stand

                              Comment

                              Working...
                              X