Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kenco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kenco

    Hallo,

    Ik heb de mogelijkheid om een Canon 300 mm f4 (2de hands) en een converter 1.4 van Kenko ( nieuw) te kopen. Ik heb deze beide getest en het ziet er goed uit.

    Maar ik zit nog met een vraagje, er zit een héél klein beetje speling tussen de converter en de lens ? Is dat normaal ? komt dat nog voor bij zulke combinaties ? komt dat omdat het niet rechtstreeks op het body is geschroeft ? of omdat het niet van hetzelfde merk is?

    Graag jullie advies.

    Bedankt,

    Groeten,

    Beeldsta
    Last edited by beeldstabilisator; 24 april 2011, 19:51.
    Go with the flow

  • #2
    Re: kenco

    Beetje speling komt wel meer voor, zeker bij merkvreemd materiaal. Als je het los kunt kopen misschien de chte Canon converter overwegen?

    Optisch is met de Kenko pro ook niets mis.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: kenco

      Speling tussen objectief, converter en camera heb je bijna altijd wel in hele lichte mate, zelfs met merkeigen combinaties. Zonder speling loop je het risico dat het zaakje vast gaat zitten wanneer je bijvoorbeeld buiten in de warmte aan het fotograferen bent...gelukkig dus niks om je druk over te hoeven maken.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: kenco

        Spanjaart,

        Bedankt, ben ik toch gerust gesteld. Een Canon converter (nieuw) is mij iets te duur.
        Heb de Kenko samen met de lens aan de winkel kunnen testen en de foto's thuis kunnen bekijken

        Endorfine,

        Dit is wat ze me ook vertelde in de winkel, maar moest het ook eens van iemand anders horen.

        Bedankt beide.

        Groeten,

        beeldsta
        Last edited by beeldstabilisator; 24 april 2011, 19:51.
        Go with the flow

        Comment

        Working...
        X