Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 10-70mm f_._

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 10-70mm f_._

    Bestaat niet....


    Maar waarom niet? Het lijkt me een heel leuk lensje dat zeker een doelgroep zou kunnen hebben. Aangezien de doelgroep er wel zou zijn en elke producent de noden van zijn doelgroep wil bevredigen moet er een andere reden zijn om dit niet te produceren. Er bestaan zoveel zoomlenzen 24-70, 70-300, 11-16, 10-20, 28-105, 18-200, 18-55, 18-135,.... Maar niet één die de brug slaat tussen supergroothoek en standaard. Terwijl dit wel kan van gewoon groothoek naar tele....
    De reden zal wel puur van technische aard zijn.
    Als er iemand het weet...
    *www.InPuT79.be*
    Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

  • #2
    Re: Canon EF 10-70mm f_._

    Vraag het eens aan de fabrikanten?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 10-70mm f_._

      Denk dat de fabrikanten liever 3 lenzen verkopen om dat bereik te voldoen, dan 1 die dat doet.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 10-70mm f_._

        Weet niet of 10mm zo interessant is, de Sigma 10-20 had allesinds veel vervorming op 10mm (kerktorens en skylines krom), van de Canon 10-22 weet ik niet.
        Ik denk dat ultrawijd tot tele in 1 lens teveel vervorming zou geven, als de gewone UWA zooms (10-20,17-40,16-35) ook wat distortions hebben.

        Zou dan nog liever een 14mm 2.8 prime hebben dan een ultrawijde zoom.
        De Canon 14mm is misschien wel onbetaalbaar, maar er zijn nog alternatieve merken met primes zoals Samyang, Sigma, Tamron... er zal wel één deftige tussenzitten zeker

        Heb ook geen UWA-lens (28mm is het breedst die ik heb), maar neem dan liever enkele panoramafotos naast elkaar met de 35L in topkwaliteit & scherpte, dan met een uwa lens met veel vervorming.
        Last edited by PurePhotography; 23 april 2011, 17:05.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 10-70mm f_._

          misschien wordt de lens dan te zwaar?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 10-70mm f_._

            Of mss kunnen ze "als ze deze al kunnen maken" zo niet genoeg geld uit ons zakken slaan. Dus puur voor hun eigen dat ze dit mss niet willen doen omdat er dan maar 1lens moet aangekocht worden ipv 2 of 3 lenzen te kopen... Who knows

            Ken er nog niet teveel van maar das dan mijn gedacht toch wel...

            grtz
            http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 10-70mm f_._

              Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
              Bestaat niet....


              Maar waarom niet? Het lijkt me een heel leuk lensje dat zeker een doelgroep zou kunnen hebben. Aangezien de doelgroep er wel zou zijn en elke producent de noden van zijn doelgroep wil bevredigen moet er een andere reden zijn om dit niet te produceren. Er bestaan zoveel zoomlenzen 24-70, 70-300, 11-16, 10-20, 28-105, 18-200, 18-55, 18-135,.... Maar niet één die de brug slaat tussen supergroothoek en standaard. Terwijl dit wel kan van gewoon groothoek naar tele....
              De reden zal wel puur van technische aard zijn.
              Als er iemand het weet...
              De reden is niet zozeer technisch, maar marketing technisch.
              Indien er iets leuks niet geproduceerd wordt dan zijn daar meestal 2 oorzaken voor:
              1-Het is technisch niet of nog niet mogelijk
              2-Het is mogelijk, maar de ontwikkelings- en productiekosten zijn zodanig hoog voor een kwalitatief goed product dat het product onverkoopbaar is.

              In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk optie 2.

              Supergroothoekzooms zijn optisch zodanig gecompliceerd dat om het verkoopbaar te houden , het bereik beperkt wordt.
              Een goeie supergroothoek + groothoek/standaardzoom is te koop voor minder dan 800€

              Als het mogelijk was een dergelijk bereik te combineren voor pakweg het dubbele, dat was die lens er gewoon.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 10-70mm f_._

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                De reden is niet zozeer technisch, maar marketing technisch.
                Indien er iets leuks niet geproduceerd wordt dan zijn daar meestal 2 oorzaken voor:
                1-Het is technisch niet of nog niet mogelijk
                2-Het is mogelijk, maar de ontwikkelings- en productiekosten zijn zodanig hoog voor een kwalitatief goed product dat het product onverkoopbaar is.

                In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk optie 2.

                Supergroothoekzooms zijn optisch zodanig gecompliceerd dat om het verkoopbaar te houden , het bereik beperkt wordt.
                Een goeie supergroothoek + groothoek/standaardzoom is te koop voor minder dan 800€

                Als het mogelijk was een dergelijk bereik te combineren voor pakweg het dubbele, dat was die lens er gewoon.
                Olympus kan het wel, kijk maar naar de Zuiko 12-60/2.8-4.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 10-70mm f_._

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Olympus kan het wel, kijk maar naar de Zuiko 12-60/2.8-4.
                  Elk merk kan het (en doet het) op die manier, met kleinere sensoren.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 10-70mm f_._

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    Elk merk kan het (en doet het) op die manier, met kleinere sensoren.
                    Goed dat je de kleinere sensor erbij haalt.
                    Bij Olympus is 12 mm geen supergroothoek meer......

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 10-70mm f_._

                      Gerelateerd met de vraag en het Olympusverhaal (kleinere sensor): ik vind de 50mm 1.8 leuk, vooral prijs/kwaliteit.
                      Waarom eigenlijk geen 50mm equivalent voor crop (dus zelfde hoek, maar iets rond de 35mm ofzo) die lichtsterk is en aan zeer lage prijs, maar dan bvb enkel voor op crop sensor (EF-S bij Canon). 't Zou gewoon leuk zijn... Of bestaat er zoiets?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 10-70mm f_._

                        Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
                        Gerelateerd met de vraag en het Olympusverhaal (kleinere sensor): ik vind de 50mm 1.8 leuk, vooral prijs/kwaliteit.
                        Waarom eigenlijk geen 50mm equivalent voor crop (dus zelfde hoek, maar iets rond de 35mm ofzo) die lichtsterk is en aan zeer lage prijs, maar dan bvb enkel voor op crop sensor (EF-S bij Canon). 't Zou gewoon leuk zijn... Of bestaat er zoiets?
                        Nikon heeft de 35mm f1.8
                        Canon heeft de 35mm f2 (en kan ook op ff worden gebruikt)

                        verder heb je nog de Sigma 30mm f1.4

                        Alternatieven zat dus
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 10-70mm f_._

                          Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
                          Gerelateerd met de vraag en het Olympusverhaal (kleinere sensor): ik vind de 50mm 1.8 leuk, vooral prijs/kwaliteit.
                          Waarom eigenlijk geen 50mm equivalent voor crop (dus zelfde hoek, maar iets rond de 35mm ofzo) die lichtsterk is en aan zeer lage prijs, maar dan bvb enkel voor op crop sensor (EF-S bij Canon). 't Zou gewoon leuk zijn... Of bestaat er zoiets?
                          Die bestaan , maar zijn aanmerkelijk duurder dan de 50mm.
                          Daar zijn ook weer gewoon redenen voor:
                          1-De 50mm F1.8 bij diverse merken zijn hele oude ontwerpen> geen ontwikkelingskosten....
                          2-Om een lens te maken die verder van de sensor zit dan de brandpuntsafstand, is een dure lensconstructie nodig (als hij ook lichtsterk moet zijn)
                          Afstand lens-sensor is bij de meeste bestaande mounts ( die nog uit de analoge tijd stammen) rond 45mm...
                          Daaronder wordt het meteen duurder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 10-70mm f_._

                            mathias, super foto's op je flickr pagina.
                            Geeft me motivatie om wat meer aan die fotoshop te werken.
                            die arrestatie foto, was die echt? ja he, een misterie voor mij hoe je......
                            Goed ik heb er geen verstand van, maar mathias' verklaring lijkt me wel logisch. Ook al denk ik dat we bij de neus worden genomen en die lenzen echt niet zo duur hoeven te zijn. Duizenden euro's voor sommige lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 10-70mm f_._

                              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                              Ook al denk ik dat we bij de neus worden genomen en die lenzen
                              echt niet zo duur hoeven te zijn. Duizenden euro's voor sommige lenzen
                              Daarom -en ik denk speciaal voor u- bestaan de meeste lenzen ook in een goedkope versie.
                              Met een slechte bril zie je nauwelijks verschil.

                              Comment

                              Working...
                              X