Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

    Ik startte misschien de vraag verkeerdelijk in iemands anders topic vandaar deze nieuwe topic.
    zit er zoveel verschil tussen de nikon 50 mm f:1.4 en de sigme 50 mmm f 1.4.?
    (Nikon AF-S nikkor 50mm F:1.4 G en lSigma 50mm EX DG F: 1.4 HSM Nikon AF)
    Zijn er hier mensen die met beide lenzen ervaring hebben ?
    De filterdiameter van de sigma is ook 77 mm tov 58 bij nikon. Ook weeg de sigma lens 505 gr tov 280 gr bij nikon. Maar is deze lens dan ook beter ?

  • #2
    Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

    Op beeldkwaliteit denk ik niet dat de Sigma het beter zal doen dan de Nikon, daar deze werkelijk zeer goed is, mischien dan wel op AF snelheid, dat kon beter bij de Nikon, maar weinigen gebruiken deze voor sport, de vraag is dan wel is het nodig dat ie suppersnel is, tegenover die wat trage AF staat dan wel een uiterst precieze scherpstelling.

    Wel wat jammer dat ze hier bij Nikon gekozen hebben voor een bij Nikon afwijkende filtermaat, 52,62,72 en 77mm zijn bij Nikon het meest voorkomend, dan konden ze wel voor 62mm gekozen hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

      Last time, we took a look at some Canon fast 50's to compare the relative performances. This time we take a look at some 50mm lenses available for the Nikon:...


      ja kan hier eens naar kijken ,review tussen nikkor 50 1.8 de 1.4 en de sigma 50mm 1.4
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

        Misschien heb je hier iets aan.

        Door deze vergelijking was mijn keuze vlug gemaakt, nog geen seconde spijt van gehad.
        lucv.be - instagram - facebook

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
          Misschien heb je hier iets aan.

          Door deze vergelijking was mijn keuze vlug gemaakt, nog geen seconde spijt van gehad.
          Ik moet toegeven dat de Sigma er hier als topper uitkomt, bijzonder in de donkere partijen en met een groot diafragma schiet hij er uit, maar testen blijven nog steeds in het voordeel van het favoriete merk van de tester, net als ik een fan ben van mijn Nikon 50mm AF-s

          Toch blijf ik deze Sigma een eigenaardig ontwerp vinden, een 50mm f1.4 voor kleinbeeld heeft optisch genoeg aan een frontlensdiameter van 36mm, mischien heeft het objectief wel een grotere beeldcirkel

          In ieder geval een topper van Sigma. en het voordeel van de twijfel waard.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
            Misschien heb je hier iets aan.

            Door deze vergelijking was mijn keuze vlug gemaakt, nog geen seconde spijt van gehad.
            Herken je op je D700 de erg softe hoeken van dit review?



            Wanneer ik een 50mm f/1.4 kocht, waren beide objectieven net uit. Ik heb getwijfeld over de Sigma, maar de verhalen over focusproblemen met de eerste exemplaren (die nu blijkbaar opgelost zijn) hebben me toen de Nikon doen kiezen. Hier heb ik ook nog geen seconde spijt van gehad

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

              De focus problemen dat is lang geleden,ik heb de Sigma en zij is wat duurder dan de Nikon
              maar voor de Sigma gegaan om het zeer mooie bokeh, en de scherpte.Op een crop camera heeft die helemaal geen last van softe hoeken.Het gewicht vind ik pers.een voordeel voor de stabiliteit uit de hand. Ik ben er zeer tevreden over,grtjes
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Herken je op je D700 de erg softe hoeken van dit review?



                Wanneer ik een 50mm f/1.4 kocht, waren beide objectieven net uit. Ik heb getwijfeld over de Sigma, maar de verhalen over focusproblemen met de eerste exemplaren (die nu blijkbaar opgelost zijn) hebben me toen de Nikon doen kiezen. Hier heb ik ook nog geen seconde spijt van gehad
                In de praktijk nog nooit last gehad van te softe hoeken.
                Hoe weten jullie trouwens dat ik de sigma gekozen heb?
                lucv.be - instagram - facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                  Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
                  In de praktijk nog nooit last gehad van te softe hoeken.
                  Hoe weten jullie trouwens dat ik de sigma gekozen heb?
                  Des te beter De link laat de iets betere bokeh kwaliteiten van de Sigma zien De 50mm AF-D laat hier wel duidelijk pluimen door zijn hoekiger diafragma.

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                  De focus problemen dat is lang geleden,ik heb de Sigma en zij is wat duurder dan de Nikon
                  maar voor de Sigma gegaan om het zeer mooie bokeh, en de scherpte.Op een crop camera heeft die helemaal geen last van softe hoeken.Het gewicht vind ik pers.een voordeel voor de stabiliteit uit de hand. Ik ben er zeer tevreden over,grtjes
                  Op crop is de Sigma compromisloos top

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Toch blijf ik deze Sigma een eigenaardig ontwerp vinden, een 50mm f1.4 voor kleinbeeld heeft optisch genoeg aan een frontlensdiameter van 36mm, mischien heeft het objectief wel een grotere beeldcirkel
                    Bwa eigenaardig. Je kan de Nikon 17-55mm f2.8 ook eigenaardig vinden als bijvoorbeeld Tamron met een quasi gelijkaardig lens kan afkomen, alleen 1/2 van het formaat van de Nikon...

                    De bokeh van de Sigma wordt inderdaad geroemd, is de betere (zo niet de beste) in zijn categorie. En ook de AF is sneller.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                      Bwa eigenaardig. Je kan de Nikon 17-55mm f2.8 ook eigenaardig vinden als bijvoorbeeld Tamron met een quasi gelijkaardig lens kan afkomen, alleen 1/2 van het formaat van de Nikon...
                      Ja, maar daarover gaat het niet, normaal geldt volgende regel voor kleinbeeldobjectieven en boven of vanaf 50mm en hoger brandpunt gedeeld door max. diafragma is minimum diameter frontlens = 50mm/1.4 = 35,7mm geldt voor alle fullframeobjectieven vanaf 50mm met een beelcirkel van 50mm (deze regel is niet van tel beneden de 50mm)

                      Blijkbaar maakt deze Sigma hierop een uitzondering, mischien gebruiken ze voor dat objectief een groter beeldcirkel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                        Ik moet zeggen dat ik juist heel erg blij ben met het ontwerp van de Sigma 50mm. Deze heeft namelijk een 77mm filterdraad, net als vele andere L lenzen van Canon waardoor ik minder geld hoef te investeren in verschillende maten filters

                        De bokeh van de Sigma vind ik zeer mooi, de AF is best okee, al is 'ie lang niet zo goed als bijv. mijn 135L. Mijn Sigma 50mm heeft vooral veel meer last van hunten dan mijn Canon lenzen.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Mijn Sigma 50mm heeft vooral veel meer last van hunten dan mijn Canon lenzen.
                          Dus toch nog een reden om voor merkeigen te gaan, ik dacht al dat ik miskocht had. Neen, ik ben best tevreden over mijn Nikon 50mm AF-s, de AF is hier zeer correct, maar wat langs de trage kant.

                          Die 58mm schroefdraad, daar hebben ze niet goed naar het bord gekeken bij Nikon, want deze klacht hoor en lees je overal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dus toch nog een reden om voor merkeigen te gaan, ik dacht al dat ik miskocht had. Neen, ik ben best tevreden over mijn Nikon 50mm AF-s, de AF is hier zeer correct, maar wat langs de trage kant.
                            Tja, ik ben niet zo bekend met de Nikon line-up wat betreft de 50mm lenzen. Bij Canon heb je de smaken 50mm f1.8 II; een goedkoop plastic prul. Optisch zeker niet slecht maar een AF en bouwkwaliteit van niks (maar kost dan ook weinig) Dan heb je de 50mm f1.4. Optisch ook goed, maar qua bouwkwaliteit is 'ie minder goed dan de Sigma en de micro-usm heeft ook al geen al te beste reputatie. Dan tot slot nog de 50mm f1.2L. Een prachtige lens maar wel erg aan de prijs met z'n 1.450,- Tja, dan is de Sigma toch wel een zeer fraai alternatief
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 50mm 1.4 versus Sigma 50mm f:1.4

                              Al eerder gevraagd, hier. De Nikon is compacter en erg scherp, de Sigma is qua bokey mooier en qua scherpte toch wel vergelijkbaar.

                              http://robspanjaart.smugmug.com/Lens...28206615_YchXc
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X