Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens voor D50

    Sinds enkele jaren trek ik foto's met mijn D50, in combinatie met de 28-200 Nikkor lens.
    Nu, ik heb nood aan vernieuwing, wat beters, en twijfel welke de beste keuze zou zijn?
    • Nikon 18-200 VR II
    • Nikon 24-70 2.8


    Een verschil qua kwaliteit, én prijsklasse, maar welke raden jullie mij aan?
    Zal de VR op de 18-200 al een duidelijk verschil geven wat betreft "lichtsterkte", of opteer ik toch beter direct voor de 24-70 (het verschil in prijs even buiten beschouwing gelaten)?
    Is de 24-70 naar jullie oordeel allround genoeg qua bereik om mijn 28-200 te vervangen?
    En is het een verstandige keuze om een FX-lens te kopen om (voorlopig alleen) op een DX-camera te gebruiken?

    Al bedankt voor de reacties!
    *OLIVIER!
    Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
    Flickr

  • #2
    Re: Nieuwe lens voor D50

    De benodigde lens hangt sterk af van jouw stijl van fotografie en de onderwerpen die jij fotografeert. Ik zou foto's die je gemaakt hebt analyseren. En stel je de vraag hoe je die foto's beter had kunnen maken. Andere scherptediepte, dus ander diafragma? Andere beeldhoek? Ander perspectief?

    Ga tevens eens na met welke brandpuntafstand je vaak werkt.

    Als bovenstaande op een rijtje zet weet je bijna meteen welk objectief je moet nemen.

    Wel moet je nog weten met welk doel je fotografeert. Is dat een A2 voor aan de muur of een 10 X 15 cm printje? Dat zegt iets over de kwaliteit van de lens die je nodig hebt.

    Succes met analyse en ben benieuwd de uitkomst te vernemen.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens voor D50

      Misschien moet ik inderdaad beginnen met mijn fotocollectie te analyseren...

      Hierbij een beeld met de frequenties wat betreft brandpuntafstand.



      *OLIVIER!
      Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens voor D50

        Welk programma gebruik je daarvoor, das een mooi overzichtje
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens voor D50

          http://regex.info/blog/lightroom-goodies/data-plot

          *OLIVIER!
          Nikon D700 // Nikon D50 // Nikkor 24-70mm 2.8 // Nikkor 28-200mm 3.5-5.6 // Nikkor 50mm 1.4 G // SB-600 // Manfrotto 055XPROB + 322RC2
          Flickr

          Comment

          Working...
          X