Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

430 of 580?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 430 of 580?

    Hallo,

    Ik kom met een vraag.
    Ik heb gisteren portretfoto's mogen maken van mijn nichtje en ik heb daarbij wat zitten experimenteren met draadloos flitsen. Ik heb pas een Canon 7D gekocht waarbij dit mogelijk is. Ik was aangenaam verrast over het effect maar op dit moment beschik ik slechts over één 430 EXII en het lijkt me niet voldoende. Dus ben ik van plan om mij er een 2e bij te halen. Nu is mijn vraag of ik beter onmiddellijk een 580 koop ipv nog een 430. Ik ken nog niet veel van strobisme maar het lijkt me enorm plezant om mee te experimenteren en zodoende bij te leren. Ik heb alleen wat advies nodig bij de aankoop.
    De belangrijkste verschillen tussen de 2 zijn het bereik en de master/slave functie. Over dat laatste heb ik een vraag. Mijn 7D kan toch als master dienen, of niet? Daar heb ik toch geen 580 voor nodig. Correct me if I'm wrong.

    Ik wil vooral een 2e flits om achter het onderwerp te plaatsen. Ik heb hier op de site verschillende opstellingen bekeken waarbij dit het geval was. Het resultaat was prachtig.

    Ik had ook graag wat tips gehad bij het aankopen van een goeie softbox voor die kleine camera-flitsen.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: 430 of 580?

    Je 7d kan perfect als master dienen.
    Ik zou de 580 bijkopen als flitser, temeer daar je wellicht toch een fliter achter een softbox zult plaatsen en de andere flitser al dan niet met een bouncer naar je onderwerp toe.
    Als softbox zou ik de lastolite ezybox nemen.

    Comment


    • #3
      Re: 430 of 580?

      Geïntegreerde Speedlite Transmitter
      Met de EOS 7D kun je meerdere Speedlites gebruiken zonder een ST-E2 of 580EX II en het toestel is voorzien van een ingebouwde 15mm-groothoekflitser. Doe meer met flitsen
      Kan dus wel degelijk als master dienen staat ook in je handleiding normaal gezien
      Als je een 580EX kunt kopen doen zou ik zeggen, indien je het wat goedkoper wil houden maar toch kwaliteit wil hebben ga dan maar voor de 430.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 430 of 580?

        Om het wireless systeem (master slave) van Canon te gebruiken, moeten je slave flitsers zichtbaar zijn voor de Master. Anders krijg je behoorlijk veel misfires.

        Comment


        • #5
          Re: 430 of 580?

          Ik ben in het bezit van een EOS 7D en een 580 EX II. Deze flitser kan ik draadloos aansturen met mijn 7D. Je moet dan de flitser van de camera omhoog klappen en bij het maken van de foto wordt dan de 7D draadloos ontstoken.

          Mits natuurlijk ingesteld op slave.

          Er bestaat een leuke DVD over het flitsen met de 430 II en 580 II waarin dit allemaal wordt uitgelegd.
          (BLUE CRANE DIGITAL UNDERSTANDING THE CANON 580EXII AND 430 EXII SPEEDLITE)


          Ook ik zit nu te denken aan een extra flitser alleen weet ik nog niet of het nodig is om een 2e 580 EX II te kopen of dat een 430 EX II voldoende is.
          Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

          Comment


          • #6
            Re: 430 of 580?

            Ikzelf ben in het bezit van een 580EXII, en zou graag een tweede flitser kopen. Ik ga wrschl voor een 430EXII, gewoon weg voor de prijs...
            Alhoewel de 580EXII, meer kracht heeft (ik koop deze misschien tweede hands, mss zelfs de 580EX..)
            Van softboxen enz. ken ik nog helemaal niks, maar ik doe aan DIY! Zeer goedkoop (en het werkt ook)
            Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
            SITE

            Comment


            • #7
              Re: 430 of 580?

              Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
              Ik ga wrschl voor een 430EXII, gewoon weg voor de prijs...
              Alhoewel de 580EXII, meer kracht heeft (ik koop deze misschien tweede hands, mss zelfs de 580EX..)
              waarom geen YN460 II of YN560? Die heb je al vanaf 35€... en ze geven meer licht als een 580EXII
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: 430 of 580?

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                waarom geen YN460 II of YN560? Die heb je al vanaf 35€... en ze geven meer licht als een 580EXII
                Fact. Maar dan heb ik geen gerommel aan setjes triggers etc. want dan kan ik mijn flitsen zowieso draadloos aansturen... Bovendien blijf ik bij flitsen nog liefst merkeigen...
                Don't ask my why
                Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
                SITE

                Comment


                • #9
                  Re: 430 of 580?

                  Ik zou effen wachten totdat Yongnuo de YN565EX op de markt brengt (als het goed ik einde deze maand) deze kun je ook via IR aansturen en zal een stuk voordeliger zijn dan de Canon 580EX. Wat ik zover kan zien op strobist sites is dat deze flitser behoorlijk wat functies heeft en ook met IR van Nikon overweg kan. Ik weet alleen nog niet hoe de kwaliteit zal worden, maar heb de YN560 een keer mogen gebruiken en het zag er allemaal wel degelijk uit. Nog een andere optie is de Nissin DI866 MKII deze is net uit. Weet alleen niet of de Nissin in wireless mode HSS ondersteunt (kan dat nergens vinden op hun website) Zal de leverancier eens een mailtje sturen.
                  Wat ik trouwens wel prettig vind is dat ik alle instellingen van mijn flitsers via mijn camera kan doen i.p.v. naar de flitsers te lopen (I am a lazy bastard).
                  Groeten Michael

                  Comment


                  • #10
                    Re: 430 of 580?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                    Fact. Maar dan heb ik geen gerommel aan setjes triggers etc. want dan kan ik mijn flitsen zowieso draadloos aansturen... Bovendien blijf ik bij flitsen nog liefst merkeigen...
                    Don't ask my why
                    Voor standaard lichtsetups (eentje links en eentje rechts) gaat dit wel werken.
                    Vanaf het moment dat je begint met complexe setups en flitsen achter en/of onder voorwerpen begint te stoppen, dan zijn triggers meer dan noodzakelijk.
                    En ja, dit komt meer voor dan je denkt
                    (Al is het maar een achtergrond- of effectlicht achter je model).
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: 430 of 580?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                      Fact. Maar dan heb ik geen gerommel aan setjes triggers etc. want dan kan ik mijn flitsen zowieso draadloos aansturen... Bovendien blijf ik bij flitsen nog liefst merkeigen...
                      Don't ask my why
                      ik ken niet veel van strobisme, kheb net wat tijdschriftengekocht ivm dit onderwerp en de grote kanonnen opteren allemaal om goedkopere reportage flitsers te gebruiken daar ze toch handmatig hun flitsers instellen zie tijdschrift focus (40 blz ivm strobisme)
                      coreect me if i' m wrong
                      tzou mij niet verwonderen dat merken zeggen dat merkeigen blijven het best is ivm communicatie maar dat zal hem ook te maken hebben ivm tjingtjing
                      http://www.pietervh.com/
                      http://www.flickr.com/photos/pieter776/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 430 of 580?

                        merkeigen.. pft. Zo dacht ik een paar jaar geleden ook.

                        Yongnuo all the way in dit geval! Meer power voor less $$$

                        Geen IR, maar who cares? als je je canon in een softbox steekt sta je daar mooi met je IR

                        Comment


                        • #13
                          Re: 430 of 580?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht
                          Geen IR, maar who cares? als je je canon in een softbox steekt sta je daar mooi met je IR
                          Zelfs met een softbox perfect E-TTL maar dan moet je je wel de juiste spullen hebben zoals de Interfit XS bracket. En het voordeel daarmee is, je kunt er ook een plu of een snoot of een grid of een beauty dish of een octo box koppelen, zolang er maar een Bowens "S" koppeling aan zit.

                          Groeten Michael

                          Comment


                          • #14
                            Re: 430 of 580?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                            Zelfs met een softbox perfect E-TTL maar dan moet je je wel de juiste spullen hebben zoals de Interfit XS bracket. En het voordeel daarmee is, je kunt er ook een plu of een snoot of een grid of een beauty dish of een octo box koppelen, zolang er maar een Bowens "S" koppeling aan zit.

                            Groeten Michael
                            en hoe ga je 2 of meer flitsen in je softbox plaatsen als je power nodig hebt, of sneller wil werken? Westcott laat dit zonder meer toe...
                            Trouwens de zaken die je op een Bowens koppeling zet, zijn afgestemd op studio flitsers en niet op reportage flitsers... met andere woorden ze hebben een andere outcome!! Schaf je modifiers aan die voor reportage flitsters bedoeld zijn als je die outcome wil hebben.... voorbeeldje: een beautydish voor een reportage flash heeft een convexe spiegel naar de flash gericht, voor een studioflits een concave spiegel of plaatje...

                            tenzij je met een barebulb reportage flits werkt...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: 430 of 580?

                              Klopt dat je geen twee speedlites kunt plaatsen (hoewel met een ruime speedring en een beetje creatief denkwerk...), maar je kunt met een powerpack wel snel laden (ik gebruik zelf een Nissin
                              PS300. En snel werken....Je kunt de flitser vanaf je camera bedienen, ik loop niet meer naar de flitser, instellen, terug lopen, test shot, weer terug naar de flitser om iets bij te stellen. Fotografeer je buiten en schuift er een wolkje voor de zon, dan kun je al de flitsers weer anders instellen. Wat betreft de beauty dish, klopt je moet een model met de juiste spiegel hebben (dus de beauty dish van Interfit voor speedlites). Snoot en grids...maakt niet zoveel uit...en softbox, zolang je een dubbel diffuus heb je geen last van een hotspot. Ik gebruik een Octabox van Falcon Eyes en die werkt super in combinatie met mijn speedlites. Buiten gebruik ik mijn shoot thru umbrella meestal met groothoek kapje op mijn flitser.
                              Ik ga via een levercier waar ik veel mee samen werk de nieuwe E-TTL triggers van Phottix binnenkort testen...dit is dan ideaal omdat deze met radio werkt.

                              Groeten Michael

                              Comment

                              Working...
                              X