Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 1.4 extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 1.4 extender

    Ik heb deze week een Sigma 70-200 f2.8 gekocht .Is hier iemand die ervaring heeft met deze lens in combinatie met de Sigma 1.4 extender? Wat mij vooral intereseerd is of er nog mee te werken valt uit de losse hand , en of de AF veel trager werkt.

    mvg Yves.
    What you see is what you get

  • #2
    Re: Sigma 1.4 extender

    Ik gebruik er een op mijn 120-300 en op f4 is die dan niet zo heel scherp, maar vanaf f5.6 veel scherper. Niet top dus, maar wel aanvaardbaar voor de mm's die je ermee wint (als je genoeg licht hebt)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 1.4 extender

      persoonlijk zou ik op zulke goede lens geen convertor zetten om in te boeten aan kwaliteit.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 1.4 extender

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        persoonlijk zou ik op zulke goede lens geen convertor zetten om in te boeten aan kwaliteit.
        ik zou zeker geen converters op een slechte lens zetten.

        zolang je camera en lens kan dragen gaat uit de hand lukken zolang je je aan de sluitertijd korter of gelijk aan 1/brandpunt regel houdt. voor een cropcamera mag dat 1/brandpunt x cropfactor zijn. en als het uit de hand niet lukt, zet je hem gewoon op statief en dan is dat ook opgelost.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 1.4 extender

          Late reactie mss, ik heb die 2 samen en de combinatie valt redelijk tegen daar waar veel contrast is. Dan is er serieus een probleem met chromatische aberratie...ferme tegenvaller

          Comment

          Working...
          X