Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op acrylaat/dibond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto op acrylaat/dibond

    Beste collega's / lezers,
    Een foto geprint op acrylaat/dibond is prachtig en geeft een hele mooie dieptewerking.
    Maar! schoonmaken geeft krassen op het acrylaat, pak je het zonder handschoen beet staan er vingerafdrukken op, bij transporteren is het heel gevoelig voor beschadiging. Ik heb nu iets nieuws gevonden, een foto verlijmd op dibond waarover een ca 3 mm dikke laag hars wordt gegoten wat een zeer exclusieve uitstraling en diepte werking geeft mede door de afgeronde randen. Het is gemakkelijk schoon te maken zonder dat er krassen ontstaan, bij aanraken staan er geen vingers op en komt er toch een krasje op dan is dit met een speciaal schuurpapier te verwijderen. Qua prijsstelling is het iets duurder maar het geeft een veel beter resultaat, zowel om naar te kijken als om mee te werken. Wil je hier meer van weten dan mag je altijd contact met me opnemen.

  • #2
    Re: Foto op acrylaat/dibond

    Het gieten in/met epoxy is een techniek waar wel wat haken en ogen aanzitten.
    Een tijd lang heb ik informatie en een bezoek gebracht aan bedrijven die dit doen / deden.
    Het grote nadeel KAN zijn dat de epoxy verkleurd (gelig) door het daglicht, daarom zijn er sommigen mee gestopt.
    In Amsterdan is een groot bedrijf die erg goed alles onder de knie heeft en die veel voor fotokunst in hoogwaardige epoxy gieten, maar dan kom je snel op ±1200€ p/m2 en dat is wel veel duurder dan dibond/ plexyglas.
    Als je een adres hebt en de ervaring is goed ook na een jaar ben ik wel geintresseerd.
    Voor ik het vergeet, in Amsterdam is [S]color, een pracht bedrijf en een goede uitleg.
    Ik heb zelf nooit in epoxy iets gedaan ivm de te hoge kosten, maar het is geweldig (als het zich goed houdt, dus pas op!)

    vriendelijke groet

    ruud van de steeg nederland vlakbij Maaseik.
    Ik hoop van je te horen.

    Comment


    • #3
      Re: Foto op acrylaat/dibond

      Een schuurpapier om krassen te verwijderen ? Nou , dat wil ik zien !
      Ja , als iemand in Antwerpen foto's met dit procede weet hangen , mag hij dat altijd melden . Wil het wel ens zien . Diasec is knap voor bepaalde foto's , maar inderdaad zeer kwetsbaar .
      Grtn T Ysebaert

      Comment


      • #4
        Re: Foto op acrylaat/dibond

        Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
        Een schuurpapier om krassen te verwijderen ? Nou , dat wil ik zien !
        Dat heet polijsten en je begint met wat minder fijn papier en tenslotte met polijstpapier.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Foto op acrylaat/dibond

          U zult bedoelen ; polijst pasta ? En zelfs daar heb je gradaties in !
          Ik heb jaren gewerkt met plexi . Trouwens bij metaal of autolak is dit hetzefde .

          Bijkomende vraag , bestaat dit procedée ook in België ? 't Is blijkbaar hetzelfde systeem als voor epoxy- vloeren !

          Comment


          • #6
            Re: Foto op acrylaat/dibond

            Ja , blijkbaar bestaat polijst papier ook in modelbouwwinkels
            Maar in iedergeval is (diepe) krassen verwijderen toch een lastige karwei en iets meer als ; er even een papiertje overhalen !

            Comment


            • #7
              Re: Foto op acrylaat/dibond

              Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
              U zult bedoelen ; polijst pasta ?
              Ik bedoel polijstpapier, dat zal wel de dezelfde fijne korrel hebben als pasta. Gewoon papier is soms nog ruwer.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Foto op acrylaat/dibond

                Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                Ja , blijkbaar bestaat polijst papier ook in modelbouwwinkels :
                En gewoon in de industrie.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Foto op acrylaat/dibond

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Ik bedoel polijstpapier, dat zal wel de dezelfde fijne korrel hebben als pasta. Gewoon papier is soms nog ruwer.
                  Je bedoelt papier nr. 2000 ? Hetgeen gebruikt wordt door carosserieherstellers ?

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto op acrylaat/dibond

                    Oorspronkelijk geplaatst door ruudt Bekijk bericht
                    Het gieten in/met epoxy is een techniek waar wel wat haken en ogen aanzitten.
                    Een tijd lang heb ik informatie en een bezoek gebracht aan bedrijven die dit doen / deden.
                    Het grote nadeel KAN zijn dat de epoxy verkleurd (gelig) door het daglicht, daarom zijn er sommigen mee gestopt.
                    In Amsterdan is een groot bedrijf die erg goed alles onder de knie heeft en die veel voor fotokunst in hoogwaardige epoxy gieten, maar dan kom je snel op ±1200€ p/m2 en dat is wel veel duurder dan dibond/ plexyglas.
                    Als je een adres hebt en de ervaring is goed ook na een jaar ben ik wel geintresseerd.
                    Voor ik het vergeet, in Amsterdam is [S]color, een pracht bedrijf en een goede uitleg.
                    Ik heb zelf nooit in epoxy iets gedaan ivm de te hoge kosten, maar het is geweldig (als het zich goed houdt, dus pas op!)

                    vriendelijke groet

                    ruud van de steeg nederland vlakbij Maaseik.
                    Ik hoop van je te horen.
                    Deze man zijn werken zijn allemaal met epoxy overgoten, maar hij doet het wel zelf, ook het polijsten.

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto op acrylaat/dibond

                      Ja, gezien, mooi werk, maar wat wil dat zeggen? Vertel......Wat geeft dit aan?
                      Met mijn verhaal wil ik alleen een tip geven dat je niet maar zo erop af moet gaan als een bedrijf aangeeft dat ze in epoxy kunnen afwerken, er zijn zelf verschillende die veel klachten hebben ivm verkleuring. Als je dat gebeurd en het hangt dan bij een klant van je , dan kost het je geld . groet

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto op acrylaat/dibond

                        Beste arjong,

                        Kan je ons en firma / website bezorgen van het door jou bejubelde product?
                        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto op acrylaat/dibond

                          Firma 1



                          Haal je portemonée maar boven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto op acrylaat/dibond

                            Firma 2 ; een beetje quitschy ?



                            't Is wel in Nederland dus ....... vind niet meteen iets in België / antwerpen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto op acrylaat/dibond

                              Voor de moedige doehetzelver .;



                              Ik zou het zelf wel doen , maar ..... je bent al verplicht v e print & Dibound montage te bekostigen eerst .........

                              Comment

                              Working...
                              X