Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

    Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:
    Canon 24-105 ; 100-400 ; 16-35 ; 85 1.8

    Neem ik ze allemaal mee of laat ik de 16-35 of de 85 1.8 thuis?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

    kzou 16-35 thuislaten, de 85 kan handig van pas komen binnen
    De 100-400 gaat er buiten waarschijnlijk continu opstaan en de 24-105 kan je gewoon gebruiken voor familieshots.
    Toen ik naar de zoo van antwerpen ben gegaan had ik de 70-200 f/2.8 L ISen de 300 f/4.0 L IS mee, quasi 95% zijn getrokken met de 300mm dus die 100-400 meot zeker mee een breedhoek is daar niet van doen.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

      Wel die 16-35 had ik voorlopig al uit de tas gelaten

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

        zou zowel de 16-35 als de 85 thuis laten.
        Dieren zitten 9 van de 10 keer toch op dergelijke afstand dat je meer mm nodig gaat hebben.

        En die 24-105 zorgt ervoor dat je ook nog rond die 24 kunt gaan zitten indien nodig.
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

          doorrijden naar plankendael of paradisio
          na de SD deze hrefst ben ik nog altijd niet bekomen van de teleurgang van de Zoo en het beperkte aantal dieren.
          mij zien ze daar niet meer
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

            Persoonlijk zou ik alleen een compactje meenemen om wat familiefoto's te maken, of anders naar een andere dierentuin gaan. Laatste keer met de SD viel het me erg tegen wat betreft foto's van dieren maken in Antwerpen. (De SD was trouwens geweldig hoor)
            De hokken hebben voornamelijk zwaar traliewerk. Ik wil wel nog een keer naar Planckendael, daar ben ik nog nooit geweest.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

              Ja het zal Antwerpen worden we hebben ons een B-dagtrip gekocht. Planckendael vind ik ook veel mooier maar het is jaren geleden dat ik de zoo van Antwerpen eens gezien heb. Hopelijk valt het niet tegen, daarna gaan we misschien nog wat rondlopen in Antwerpen zelf.

              Dus jullie zouden enkel 24-105 en 100-400 meenemen? Zijn er dan geen mooie aquaria waar ik de 85 1.8 zou kunnen gebruiken?

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                Ik heb altijd een dubbel gevoel als wij zoiets doen, met de kinderen naar een pretpark, Plankendael, de Zoo in A'pen ... ik wil ook altijd het beste meenemen.

                MAAR : ga je om foto's te maken die je later wil tentoonstellen ... of ga je een uitstapje doen met de familie om je te amuseren ?

                Persoonlijk heb ik geen zin om een paar uurtjes in de Zoo rond te lopen met enkele duizenden Euro aan foto materiaal en daar dan in de namiddag mee door Antwerpen te wandelen, terrasje doen, iets gaan eten ... je kan het niet in de wagen laten liggen, en meenemen is al bijna net zo riskant.

                Dus wat doe ik dan ... ik neem lekker mijn 10mpx compactje mee en neem snapshots en maak plezier ... hier en daar zit er wel een mooie foto tussen dan, en de rest zijn gewoon herinneringen, met die instelling ga ik tegenwoordig op uitstap.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  doorrijden naar plankendael of paradisio
                  na de SD deze hrefst ben ik nog altijd niet bekomen van de teleurgang van de Zoo en het beperkte aantal dieren.
                  mij zien ze daar niet meer
                  Dat zat ik ook te denken. Het is een totaal overroepen iets.
                  Heel leuk om er met de kleinmannen (die ik niet heb) eens naartoe te gaan, maar verder is er weinig aan.
                  Al was het bij mij geleden van mijn kindertijd en dan zie je alles grootser en groter. En ik was er met dat beeld uit mijn kindertijd binnen gestapt. Wat waarschijnlijk een groot deel van mijn teleurstelling heeft veroorzaakt...

                  mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Ja het zal Antwerpen worden we hebben ons een B-dagtrip gekocht. Planckendael vind ik ook veel mooier maar het is jaren geleden dat ik de zoo van Antwerpen eens gezien heb. Hopelijk valt het niet tegen, daarna gaan we misschien nog wat rondlopen in Antwerpen zelf.

                    Dus jullie zouden enkel 24-105 en 100-400 meenemen? Zijn er dan geen mooie aquaria waar ik de 85 1.8 zou kunnen gebruiken?

                    mir
                    Ik heb aquariumfoto's daar genomen met de 24-105 maar destijds nog met de 40D waardoor ik niet te hoog in iso mocht gaan ... dus die 85 zou wel van pas kunnen komen, en het is geen loempe zware lens dus waarom deze thuislaten.
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      doorrijden naar plankendael of paradisio
                      na de SD deze hrefst ben ik nog altijd niet bekomen van de teleurgang van de Zoo en het beperkte aantal dieren.
                      mij zien ze daar niet meer
                      En dan maar klagen dat het aantal attracties afneemt...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                        Inderdaad, Paradisio, Plankendael of Olmense zoo, een minimum aan tralies en een maximum aan mms

                        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        Persoonlijk zou ik alleen een compactje meenemen om wat familiefoto's te maken, of anders naar een andere dierentuin gaan. Laatste keer met de SD viel het me erg tegen wat betreft foto's van dieren maken in Antwerpen. (De SD was trouwens geweldig hoor)
                        De hokken hebben voornamelijk zwaar traliewerk. Ik wil wel nog een keer naar Planckendael, daar ben ik nog nooit geweest.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                          Zo we zijn terug van toch een mooie uitstap naar de zoo van Antwerpen.
                          Wat jullie vertellen klopt wel, paradisio en panckendael zijn betere parken om te bezoeken voor ons fotografen. Maar deze hebben we de afgelopen jaren nog maar bezocht. De zoo van antwerpen was zeker meer dan 10 jaar geleden. Ook Antwerpen centraal was prachtig om terug te zien. Welke lenzen had ik nu mee?

                          De 100-400 de 24-105 en de 85mm 1.8

                          Meest gebruikte zijn de 100-400 voor close-ups van de dieren en de 85mm 1.8 in de aquaria. De 24-105 heb ik minder gebruikt.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                            In plancendael staat bij mij de 100/400 op de 7D en bij mijn vrouw op de 5DmkII staat de 24/105.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik ga naar de zoo in Antwerpen en neem mee:

                              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              In plancendael staat bij mij de 100/400 op de 7D en bij mijn vrouw op de 5DmkII staat de 24/105.
                              Dat was hier ook weer het grootste gemis, een 2e body. Ik stak me op de moeite om steeds weer te wisselen met die 24-105.
                              Maar probleem is dat ik dan alles zelf moet dragen, mijn vrouw kan ik maar moeilijk opzadelen met die 2e body.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X