Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lenzen ???

    Ik ga me een canon 7D aankopen maar weet niet welke lens ik er zou bij nemen.
    ga ik voor de 18-85 f 3.5 - 5.6 is usm welke welke als kit wordt verkocht of neem ik de body van de 7D en koop ik er de Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM apart bij welke wel duurder is.
    Dan nog een tweede vraag, ik moet ook nog een telezoom hebben en sta te twijfelen tussen de Canon EF 70-200mm f 4 L IS USM of de Canon EF 70-200mm f 2.8 L USM kwa prijsverschil is het niet veel maar zal ik met de f 2.8 welke geen IS heeft meer onzuivere foto's zal hebben.
    Bij deze wat zijn de voor en nadelen van de bovenvermelde lenzen en wat zal voor mij de beste keus zijn.
    Even bij vermelden wat ik veel fotografeer is de voetbal van mijn zoontje 6 jaar.
    Ik heb momenteel een eos 300D, dus het zal een grote verbetering zijn denk ik.

    Alvast bedankt
    Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door davy150
    Ik ga me een canon 7D aankopen maar weet niet welke lens ik er zou bij nemen.
    ga ik voor de 18-85 f 3.5 - 5.6 is usm welke welke als kit wordt verkocht of neem ik de body van de 7D en koop ik er de Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM apart bij welke wel duurder is.
    Dan nog een tweede vraag, ik moet ook nog een telezoom hebben en sta te twijfelen tussen de Canon EF 70-200mm f 4 L IS USM of de Canon EF 70-200mm f 2.8 L USM kwa prijsverschil is het niet veel maar zal ik met de f 2.8 welke geen IS heeft meer onzuivere foto's zal hebben.
    Bij deze wat zijn de voor en nadelen van de bovenvermelde lenzen en wat zal voor mij de beste keus zijn.
    Even bij vermelden wat ik veel fotografeer is de voetbal van mijn zoontje 6 jaar.
    Ik heb momenteel een eos 300D, dus het zal een grote verbetering zijn denk ik.

    Alvast bedankt
    Tja de 17-55 icm met de 7d is natuurlijk een top combinatie. Qua kwaliteit niet te vergelijken met de 18-55. De 70-200 is f4 is vele malen lichter dan de 2.8. Daarbij is de IS natuurlijk perfect, die je denk ik op de 2.8 echt wel zou missen. tja voetbal kan ook met de F4 als is een 300f2.8 IS toch ook wel weer lekker :-)
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

    Comment


    • #3
      Re: welke lenzen ???

      De lenskeuze hangt sterk af van onderwerp en je stijl van fotografie.
      Zie dit artikel:
      Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn


      Daarnaast moet je je afvragen welke kwaliteit je nastreeft. Dat heeft ook te maken met het doel. Een printje van 10 x 15 cm of een A2 aan de muur.

      Pas als dit soort zaken helder zijn kan iemand gericht advies geven.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: welke lenzen ???

        Ik gebruik een 70-200 F4 L USM - de non IS versie dus - voor de voetbalexploten van mijn zoon vast te leggen (met een 50D).
        De IS is niet vereist bij voetbal, sluitertijden liggen altijd sneller dan 1/500ste.
        Werkt perfect! (en een 7D staat ook hoog op mijn verlanglijstje, net onder de 1DmkIV, maar daar is dan weer geen budget voor )

        Voorbeeldfoto's kan je hier vinden: http://www.flickr.com/vdpsportfotograaf
        flickr.com/wernerwattenbergh
        flickr.com/vdpsportfotograaf
        http://voetbalfotografie.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: welke lenzen ???

          Als het enigszins kan zou ik voor de Eos 7D met 17-55 IS 2.8 lens gaan, beter op crop ga je niet vinden zonder naar primes over te schakelen.

          Ik zou dan zelf nog de 70-200 2.8 IS erbij nemen omdat dan beide lenzen f2.8 zijn ... maar heb je dat nodig ? Meestal niet zou ik zeggen, dus koop gerust de 70-200 f4.0 IS lens ... neem ALTIJD een IS lens.

          Als je een lens zonder IS neemt ben je goedkoper uit, dat klopt, maar IS kan je een foto bezorgen die je anders nooit zou kunnen maken zonder een statief mee te sleuren ... heb je het niet nodig (zoals voor voetbal) dan zet je IS toch gewoon uit, maar als je het niet hebt en je hebt het voor dat ene shot net wel nodig ... ben je gezien

          Ik heb IS op al mijn Canon lenzen behalve de 50mm 1.8 ... en als ze die met IS verkochten zou ik hem meteen vervangen

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: welke lenzen ???

            ik zou als je aandacht bij de voetbal ligt een 70-200 2.8 nemen, de IS heb je vaak bij voetbal en andere sporten niet nodig, je sluitertijden moeten toch wat hoger liggen ivm bewegingsonscherpte die je anders zou krijgen. Daarbij komt dat met een toptoestel als een 7D je veel profijt gaat krijgen met een 2.8 lens (lekker snel in AF), tevens kun je door lekker hoog in je ISO (de 7D kan gemakkelijk 1000 of meer aan) het eventueel gemis aan IS compenseren. De 70-200 2.8 is daarbij ook een erg lekkere portretlens en de 2.8 geeft je een erg lekkere achtergrondsonscherpte.

            Nadeel is wel dat deze lens een stuk zwaarder en groter is dan zijn "kleine" broer de F4 versie.

            Voor het bereik eronder is inderdaad de 17-55 IS de beste keuze, niet de goedkoopste.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: welke lenzen ???

              Mercie voor de uitleg ik ga morgen de 7d gaan kopen is sinds vandaag gereserveerd bij Art & Craft en ga daar zien welke lens ik erbij neem.
              Waarschijnlijk zal het de 70-200 f2.8 zijn.
              Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

              Comment

              Working...
              X