Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 all round lens of meerdere lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 all round lens of meerdere lenzen ?

    Ik lees diverse opinies en raak er maar niet uit :
    koop ik bij een Nikon D7000 body gemakshalve één reislens Nikon 18-200 VR II (kostprijs +/- 600 euro), of kies ik beter voor hetzelfde bedrag twee of meer kwaliteitsvolle afzonderlijke lenzen ?
    Indien afzonderlijke lenzen : welke goede combinatie van lenzen kan ik kopen voor een totaal budget van +/- 600 euro zonder het mij achteraf te beklagen ?
    Ik weet dat een Nikon 17-55 f2.8, een portretlens 85 f1.8 en een telezoom 70-200 f2.8 ideaal zouden zijn, maar dat zou een veelvoud van mijn budget betekenen, en ik wil er voor een hobby niet zoveel geld tegenaan gooien.
    Ervaring is de som van je fouten.
    Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

  • #2
    Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

    Ik zou gaan voor de tamron 17-50f2.8 met nikon 70-300vr en eventueel een 85 als portretlens
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      Ik zou gaan voor de tamron 17-50f2.8 met nikon 70-300vr en eventueel een 85 als portretlens
      Ik ook.
      Tamron 17-50 2.8 non-vc € 315,-
      Nikon 70-300 VR € 355,-
      Totaal: € 670,-

      Met deze twee objectieven ben je voorlopig ruim voorzien. Je hebt groothoek, een prima kitlens die bovendien redelijk lichtsterk is (2.8) en een prachtige en zeer goede telelens. Later kun je altijd nog een aanvullend objectief kopen aan de hand van je wensen.
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

      Comment


      • #4
        Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
        Ik lees diverse opinies en raak er maar niet uit :
        koop ik bij een Nikon D7000 body gemakshalve één reislens Nikon 18-200 VR II (kostprijs +/- 600 euro)
        ik ben destijds ook met een 18-200mm gestart (op een D200)... en na verloop van tijd, wist ik veel beter wat ik echt nodig had... en heb ze dan verkocht... en de lenzen gekocht die ik wilde...

        't is een goede start!!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

          Ik heb de 18-200 op mijn D90, en ben er gewoon tevreden over. Ik kijk ook uit naar wat betere lenzen, vooral groter diafragma (op 50mm heb je max 4.8).
          De 18-200 zal ik echter nooit wegdoen, want ik vind het de perfecte reislens door het bereik, ik neem foto's op reis, ben je van plan om te reizen om te fotograferen, dan is dat een ander verhaal...

          D_oracle geef ik ook gelijk, want na een tijd weet je zeer goed wat je gemiddelde brandpuntafstanden zijn.
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

          Comment


          • #6
            Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
            I..... +/- 600 euro), of kies ik beter voor hetzelfde bedrag twee of meer kwaliteitsvolle afzonderlijke lenzen ?
            dat gaat dus niet samen!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

              Ik weet dat een Nikon 17-55 f2.8, een portretlens 85 f1.8 en een telezoom 70-200 f2.8 ideaal zouden zijn, maar dat zou een veelvoud van mijn budget betekenen, en ik wil er voor een hobby niet zoveel geld tegenaan gooien.

              Het is al een geruststelling dat je het weet, bijgevolg weet je dan ook dat je tevreden gaat moeten zijn met minder, want goede optiek heeft zijn prijs, en daar kan je niks aan veranderen, ik zou dus bij de 18-200 blijven, het verdelen van 600 euro over meerdere lenzen gaat alleen maar resulteren in een nog grotere brol, kies dus voor de minste kwaal en blijf bij een originele Nikon lens.
              Later kan je nog steeds upgraden naar kwaliteitslenzen als je de smaak te pakken hebt!

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                .......... het verdelen van 600 euro over meerdere lenzen gaat alleen maar resulteren in een nog grotere brol......
                yep..dat bedoel ik.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  dat gaat dus niet samen!
                  grt,bouk.
                  Jawel hoor, zie een aantal posts hierboven, een Tamron 17-50 2.8 en een Nikon 7-300 VR. Natuurlijk zijn er betere lenzen, maar dan ben je inderdaad een veelvoud van dit bedrag kwijt.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                    die 17-50 + 70-300 is zowat de enige kwaliteitsvolle combinatie die hij kan maken voor zijn budget.. (heb beide lenzen zelf trouwens

                    De keuze zal vnl liggen aan het gebruiksgemak. Hoe wat en waar ga je fotograferen.
                    Vnl op reis, uitstappen, enz dan wordt 2 lenzen sleuren en wisselen een heel gedoe en blijf je beter bij een 18-200. Heb je altijd bij de hand en je verliest geen shot.

                    Heb je het bereik tussen de 200 en 300mm echt nodig ?

                    Ga je je specifiek met fotografie bezig houden en daar tijd voor vrijmaken, dan zijn 2 lenzen de betere keuze.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      Jawel hoor, zie een aantal posts hierboven....
                      maar dan zou ik toch gaan zoeken in de tweedehands hoek.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        maar dan zou ik toch gaan zoeken in de tweedehands hoek.
                        grt,bouk.
                        Een tweedehands 17-55 ligt volgens mij rond de 750 euro, dan heeft hij nog geen tele. Lijkt me in dit geval dus niet echt een optie
                        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                        Our English website: www.kaichitravel.com
                        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                          Je hebt voor algemene fotografie helemaal geen 300mm nodig, zelfs geen 200mm. Heb je wel eens zo'n lange lens gebruikt? Bij focus op minder dan oneindig zijn ze korter dan aangegeven en je moet ook minstens 1.5m afstand houden. Je botst daarmee snel op beperkingen.

                          Ik zou kiezen voor 17-55/2.8 en een macro lens (85/3.5 VR of 105/2.8 VR). Een macro lens kun je ook voor portret en tele gebruiken. Beter dan 70-200 volgens mij, probeer maar eens. De 18-200 is goed maar je bent hem snel beu.
                          Last edited by Hocus Focus; 22 april 2011, 13:58.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                            Aangezien ik fotografie puur als een hobby beschouw, die zich beperkt tot het vastleggen van familiefeestjes, uitstapjes en onze jaarlijkse reis, zal het waarschijnlijk de Nikon 18-200 VR II worden.
                            Ik weet dat die lens zijn beperkingen heeft, maar door velen toch als behoorlijk goed wordt aanzien voor hetgeen ik ermee wil doen.
                            Als ik later andere objectieven wil aanschaffen, kan ik die 18-200 hopelijk nog verkopen.
                            Ervaring is de som van je fouten.
                            Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1 all round lens of meerdere lenzen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              ik ben destijds ook met een 18-200mm gestart (op een D200)... en na verloop van tijd, wist ik veel beter wat ik echt nodig had... en heb ze dan verkocht... en de lenzen gekocht die ik wilde...

                              't is een goede start!!
                              Hier hetzelfde verhaal en dezelfde conclusie. Die foto's waren niet slecht (al is er natuurlijk veel beter, het prijsverschil zit 'm ergens) maar voor familiefeestjes, uitstapjes e.d. is die kwaliteit vast genoeg. Niet iedereen wil het onderste uit de kan. Degenen die veeleisender zijn trekken meestal wel meer foto's dan het familiale gebruik dat jij voor ogen hebt. Dat kan veranderen natuurlijk als je de smaak te pakken krijgt maar ondertussen zal je ook beter weten wat je wil.
                              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                              Comment

                              Working...
                              X