Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sony] Verandering lenzenarsenaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Sony] Verandering lenzenarsenaal

    Hallo,

    Momenteel heb ik volgende lenzen: Sigma 10-20, Tamron 17-50 f2,8 en Tamron 70-200 f2,8.

    Maar ik zit met een probleem. Ik ben het gewicht van de 70-200 en het gedoe met lenzen wissel beu. Wij gaan redelijk veel op reis/uitstap, vandaar.

    Nu zit ik met het idee om mijn Tamrons te verkopen en met die opbrengst en een kleine opleg volgende te kopen:
    - Sigma 18-250mm (all round lens, ideaal om op reis mee te nemen)
    - Sony 35mm (ik fotograaf soms op een theaterfestival en dan kan de lichtsterkte handig zijn, daarnaast heb ik ontdekt dat 35mm een leuke afstand is)
    - Sony 50mm of 85mm (zelfde idee als hierboven)

    Wat is jullie idee hier over? Ik moet ook zeggen dat ik er aan gedacht heb om de 17-55 te houden en een lichtere tele-lens te nemen, maar dan zit ik weer met de lenzenwissel...

    Alvast bedankt!
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

  • #2
    Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

    Het gewicht en de lengte vd Tamron 70-200 was voor mij één vd redenen om de Sony 70-300g te kiezen, die pastte gewoon niet in mijn rugzak.
    Je hebt nu 3 lenzen van 10 tot 200mm en je gaat die vervangen ook door drie lenzen uiteindelijk, dus minder lenzen wisselen, ik weet niet of dat ook het geval gaat zijn. Je hebt wel minder gewicht om mee te sleuren. Ik denk wel dat je goed zit qua beelkwaliteit, zeker met die lichtsterke primes erbij, dus het lijkt me geen slechte keuze.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

      De 18-250 en 35mm zijn, volgens mij, ideale objectieven om op uitstap te gaan. Op grote reizen dan nog in combi met de 10-20.

      De 35 en 85 (krijgt voorkeur op de 50mm voor mij) zullen dan gebruikt worden in donkere gelegenheden en portretten.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

        Op reis heb ik eerlijk gezegd regelmatig enkel het volgende mee :
        - Sigma 8-16 & Sigma 18-250 & 28/2 & 50/1.4, of
        - CZ 16-80 & 28/2 of 50/1.4 als ik helemaal weinig mee wil.

        Als je het tele-eind weinig gebruikt, dan zou ik in jouw plaats eerder een CZ16-80 of Sony 16-105 kopen, samen met 35/1.8 en 50/1.8 (of 50/1.4 ?)...

        Wat die 85/2.8 betreft: als ik jou was, zou ik eerder wat langer sparen en een tweedehands 85/1.4 op de kop tikken .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

          Buiten de 85mm zou ik dus geen slechte zaak aandoen. Ik gebruik regelmatig de tele-kant van mn objectief. Vandaar dat ik liever 1 superzoom wil, zo moet ik niet afwisselen.

          Bedankt voor de info
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

            Wanneer je optische prestaties belangrijk vindt dan zal je niet snel een objectief kopen met zo'n groot bereik.

            Hier een test van de 18-250 mm

            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
              Wanneer je optische prestaties belangrijk vindt dan zal je niet snel een objectief kopen met zo'n groot bereik.

              Hier een test van de 18-250 mm

              http://www.slrgear.com/reviews/showp...p/product/1125
              Vind ik een beetje overdreven uitspraak. Ik heb foto's van een medereiziger in Zuid Afrika, genomen met een 18-250 en Sony a500. Foto's waar ik met minuten naar gekeken heb met open mond.
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                Ik heb me indertijd, toen ik nog de A100 had, de Tamrom 18-250 aangeschaft. Ook ik was het beu om telkens te moeten wisselen. Die lens presteerde tamelijk goed op de A100. Echter op de A700 komt die helemaal niet tot zijn recht (traag focussen en niet altijd zuiver en scherp), zodat die waarschijnlijk wer de deur uitgaat. Makkelijk is een ding, maar kwaliteit van wat je vastlegd is belangelijker volgens mij.

                Het kan natuurlijk ook zijn dat die sony 18-250 beter presteert dan die Tamron.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                  Als ik 't me goed herinner, is de Sony aangepast ofzo en stelt die daardoor sneller scherp op Sony Alphas dan de Tamron....
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                    De combinatie van 18-250mm en 35mm lijkt me uitstekend om op reis te gaan. Aangezien ik minder vaak in het telebereik fotografeer, is mijn eigen reiscombinatie 16-80mm + 35mm .
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                      Als ik nu nog een koper vind, ben ik tevreden
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                        Het zijn populaire lenzen, dus indien niet hier verkocht, dan kan het via Dyxum, markplaats, ebay geen probleem zijn .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                          ik doe dus weer het omgekeerde
                          heb eindelijk mijn lang verwachte CZ 16-80!!! en denk er dus over na om mijn tamron 18-250 weg te doen....
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                            heb eindelijk mijn lang verwachte CZ 16-80!!!
                            Gefeliciteerd !

                            16-80 is een heel interessant bereik op aps-c en valt voor velen ook onder de "allround"-noemer. Je zal deze zomer al gauw merken of je er nog toe komt de Tamron te gebruiken .
                            Voor wie regelmatig behoefte heeft aan telebereik, is het natuurlijk een ander verhaal. Zelf gebruik ik bv. op vakantie toch nog regelmatig een 18-250.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Sony] Verandering lenzenarsenaal

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Het zijn populaire lenzen, dus indien niet hier verkocht, dan kan het via Dyxum, markplaats, ebay geen probleem zijn .
                              Ze staan al op diverse plaatsen Zouden ze verkocht geraken via Dyxum? Is toch een zéér internationaal publiek hiervoor..
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X