Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon-55/250IS, goed voor vliegtuigspotten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon-55/250IS, goed voor vliegtuigspotten?

    ik ga wss de CANON EOS 550D kopen met 18/55-55/250IS mm
    Is deze goed voor vliegtuigen te spotten of niet?
    ik ga het pas in december eind dit jaar kopen voor men 16de verjaardag dus tips zyn welkom !

  • #2
    Re: Canon-55/250IS, goed voor vliegtuigspotten?

    Je kan ermee vliegtuigspotten, ja. Je mag er alleen niet te veel van verwachten - een DSLR met (kit)lens op zich is geen wondermiddel. Als het is om airliners (lijnvliegtuigen) te spotten op Brussel, kan je met een 55-250 IS vrij aardige foto's maken, als je 'm niet te veel richting 250mm gebruikt denk ik. Op een airshow kan je beter uit de voeten met een 70-300 (of langer, maar dan zit je meteen in een veel hogere prijsklasse).

    Vergeet ook niet te kijken naar andere merken: Nikon, Sony en Pentax maken ook prima camera's, lenzen,...misschien ligt het ene toestel je beter in de hand dan het andere, enz. Van Nikon is er de D3100 of D5100, bij Sony heb je de A450 (misschien nog te krijgen, ben niet zeker), de A580 en de A55 die er prima voor geschikt zijn, maar er is ook de Pentax K-X. Ze liggen erg dicht bij elkaar.

    Ohja, doe de andere forumgebruikers een plezier: hoofdletters en leestekens hebben hun bestaansredenen .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Canon-55/250IS, goed voor vliegtuigspotten?

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Je kan ermee vliegtuigspotten, ja. Je mag er alleen niet te veel van verwachten - een DSLR met (kit)lens op zich is geen wondermiddel. Als het is om airliners (lijnvliegtuigen) te spotten op Brussel, kan je met een 55-250 IS vrij aardige foto's maken, als je 'm niet te veel richting 250mm gebruikt denk ik. Op een airshow kan je beter uit de voeten met een 70-300 (of langer, maar dan zit je meteen in een veel hogere prijsklasse).

      Vergeet ook niet te kijken naar andere merken: Nikon, Sony en Pentax maken ook prima camera's, lenzen,...misschien ligt het ene toestel je beter in de hand dan het andere, enz. Van Nikon is er de D3100 of D5100, bij Sony heb je de A450 (misschien nog te krijgen, ben niet zeker), de A580 en de A55 die er prima voor geschikt zijn, maar er is ook de Pentax K-X. Ze liggen erg dicht bij elkaar.

      Ohja, doe de andere forumgebruikers een plezier: hoofdletters en leestekens hebben hun bestaansredenen .
      Danku voor de infomatie
      ma ik ben nog maar 15 jaar en heb niet super veel geld,
      en voor de d3100 had ik ook al gekeken, zien er alleby goed uit.
      ik weet het nog niet zeker welke het word.
      Danku e ;d

      Verdere info mag

      Comment


      • #4
        Re: Canon-55/250IS, goed voor vliegtuigspotten?

        Als je een toestel zoekt om mee te beginnen zit je goed bij alledrie de merken.
        Canon 1000D, Nikon 3100 en Sony a390 zijn gelijkaardig en zeer goed om je eerste stappen te zetten met een spiegelreflex.
        Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
        - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

        Comment

        Working...
        X