Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

standaard lens canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • standaard lens canon

    uiteindelijk toch maar een topic geopend omdat ik er zelf echt niet uitkom.
    ik ben normaal gezien niet echt actief op dit forum, meer een meelezer

    ik ben sinds ongeveer een jaar eigenaar van een canon 40D
    hierbij heb ik 4 lenzen, maar deze zijn allemaal oude lenzen die ik gekregen heb van familie en kennissen, allemaal zonder iets van uitleg, dus ik haal even alle info van de lens zelf af
    EF 80-200mm 4.5-5.6 (redelijke lens, maar gebruik ik niet vaak, vanwege de mm's, omdat de 18-108 redelijk overlapt en verder als 105 bijna nooit nodig heb)
    EF 28-105mm 3.5-4.5 (het meeste gebruikt, goede afstand voor mij, maar aan de kwaliteit stoor ik mij soms)
    EF 35-80mm 4.5-5.6 II (gebruik ik zelden tot nooit)
    EF 50mm 2.5 macro (vind ik persoonlijk de beste en gebruik ik vaak)

    vanaf ik mijn body heb was ik al van plan om een nieuwe lens aan te schaffen, maar dat is er nooit van gekomen.
    eerst was ik van plan de simpele 18-55 IS te kopen, omdat deze prijs/kwaliteit toch goed is en waarschijnlijk nog beter als mijn andere lenzen.
    ik kan dus van kwaliteit alleen vergelijken met de lenzen die ik heb.

    dit zijn de lenzen die mij aanspreken: (budget ligt niet erg hoog)
    EF-S 18-55 IS (te klein bereik)
    EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS
    EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM
    eventueel EF-S 18-200mm 3.5-5.6 IS (deze vind ik al redelijk duur)
    en dan nog eventueel lenzen van tamron of sigma, maar deze ken ik niet zo goed.

    mijn vraag is dus, om dze lenzen even te vergelijken van kwaliteit met die van mij, of ik er echt wel goed aan doe om er geld te geven
    ik hoop dat het wat een duidelijke uitleg is en volledig genoeg

    Ellen

  • #2
    Re: standaard lens canon

    welke tak van fotografie heeft je meeste interesse.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: standaard lens canon

      die info was ik nog vergeten
      ik heb een jaar cursus gedaan en dat was wat vanalles, maar vanaf dan ben ik eigenlijk minder gaan fotograferen.
      het is vooral dieren en natuur wat ik doe, dus de lens moet wel redelijk snel zijn en liefst wat speling hebben in bereik.
      ook als we met vrienden iets gaan doen gaat het toestel mee, maar dus zeker niet professioneel, meer foto's maken voor de leuk ervan, maar wel van redelijke kwaliteit

      Comment


      • #4
        Re: standaard lens canon

        dan zou ik uit jouw keuze gaan voor de 17-85 die je aanhaalt

        een andere mogelijkheid omdat je zegt dat je de 28-105 het meeste gebruikt, is mss een tamron 28-75 f2.8 (lichtsterk en licht allround bereik en niet overdreven) duur

        een 18-55 IS is een kitlens voor de xxxD reeks, deze zal wel werken maar de kwaliteit zal mss minder zijn vermoed ik op een xxD reeks

        de kitlens bij een xxD reeks is die 17-85 veelal
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: standaard lens canon

          Bedankt voor je antwoord
          de 17-85 lijkt mij, maar ook prijs/kwaliteit?
          en zou hier een lichte verbetering zijn of echt een groot verschil in vergelijking met mijn oude lenzen?

          Comment


          • #6
            Re: standaard lens canon

            Ik zou eerder voor de 15-85 kiezen dan voor de 17-85...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: standaard lens canon

              de 15-18 is mij toch wel te duur, bijna het dubbel van de 17-85
              en die 2mm breedbeeld doen er mij niet zoveel om, ik mis dit zelfs maar een beetje bij mijn 28-105

              Comment


              • #8
                Re: standaard lens canon

                Bijna al de geneomde lenzen heb ik getest en de verslagen staan op mijn site.
                Hier de link naar de 15-85 mm


                Het gaat erom welke kwaliteit je nastreeft. Is je doel een scherpe foto op A4 formaat dan blijkt dat dat met veel objectieven nauwelijks mogeliojk is.

                Succes met je keuze!
                Anno
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: standaard lens canon

                  Bedankt voor de link, dit is zeker handig, maar ondanks het grootste voordeel, dat de 15-85 beter aanvoelt,blijf ik er toch bij dat ik deze niet ga nemen.
                  welke kwaliteit ik nastreef is nogal moeilijk zomaar uit te leggen, de meeste foto's worden ook niet gemaakt om af te drukken.
                  het gevoel dat ik bij mijn foto's heb is dat ze meestal nogal flets zijn

                  voorbeeld waar dit goed te zien is, dat hij gewoon niet is zoals het moet zijn zeg maar
                  komt dit enkel door mijn lens, of ligt het gewoon aan mezelf helemaal?
                  maar als ik de foto's zie van nikon d3000 + 18-55 zie en ook d90+ 18-105 zijn dit altijd gewoon scherpe foto's die eruit komen, zonder veel speciaal te doen aan de instellingen
                  Last edited by xElln; 21 april 2011, 16:53.

                  Comment


                  • #10
                    Re: standaard lens canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door xElln Bekijk bericht
                    Bedankt voor de link, dit is zeker handig, maar ondanks het grootste voordeel, dat de 15-85 beter aanvoelt,blijf ik er toch bij dat ik deze niet ga nemen.
                    welke kwaliteit ik nastreef is nogal moeilijk zomaar uit te leggen, de meeste foto's worden ook niet gemaakt om af te drukken.
                    het gevoel dat ik bij mijn foto's heb is dat ze meestal nogal flets zijn

                    voorbeeld waar dit goed te zien is, dat hij gewoon niet is zoals het moet zijn zeg maar
                    komt dit enkel door mijn lens, of ligt het gewoon aan mezelf helemaal?
                    maar als ik de foto's zie van nikon d3000 + 18-55 zie en ook d90+ 18-105 zijn dit altijd gewoon scherpe foto's die eruit komen, zonder veel speciaal te doen aan de instellingen
                    hangt er van af hoe je werkt natuurlijk

                    ik werk veelal met mijn 18-50 f2.8-4.5 van sigma op mijn 40d en heb toch geen problemen

                    anders moet je mijn site maar eens nakijken, alles vanaf december 2010 is gemaakt met de 40d
                    ik werk wel in raw maar bewerk amper bij buiten hier en daar mss wa licht en contrast
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: standaard lens canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door xElln Bekijk bericht
                      maar als ik de foto's zie van nikon d3000 + 18-55 zie en ook d90+ 18-105 zijn dit altijd gewoon scherpe foto's die eruit komen, zonder veel speciaal te doen aan de instellingen
                      Dat denk je maar, dat is meestal meer aan de gebruikers te danken dan aan de hardware.
                      Juist fletse foto's hebben veel, zo niet alles te maken met de instellingen.

                      Maak niet de fout meteen naar andere spullen te grijpen , zonder dat je weet wat je doet.

                      Het staat je natuurlijk vrij om hardware te kopen "waar altijd scherpe foto's uitkomen"
                      zonder veel aan de instellingen te doen....

                      Comment


                      • #12
                        Tja ik heb jaren de 17-85 gehad en de kwaliteit heb ik altijd heel goed gevonden. Tevens is de bouwkwaliteit echt goed. En dan ook nog zeer aantrekkelijk in prijs. Ik kan hem zeker aanraden!
                        Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                        Comment


                        • #13
                          Re: standaard lens canon

                          @ Keeskanon
                          het is niet dat ik het zo zwart/wit zie hoor, je stelt het nogal heel simpel voor.
                          ik koop absoluut niet een betere lens met de verwachtingen dat mijn foto's opeens geweldig zullen zijn. het is nu gewoon zo, dat zelfs na veel prutsen er nog altijd geen resultaat uitkomt wat ik wil, ik haal vaak scherpere foto's uit mijn bridge toestel.
                          maar toch bedankt, dan weet ik dat het toch meer aan mij ligt dan ik dacht.

                          Na deze reacties denk ik dat ik waarschijnlijk toch voor de 17-85 zal gaan, maar eerst toch nog even afwachten of er nog alternatieven voorgesteld worden

                          Comment


                          • #14
                            Re: standaard lens canon

                            kijk ook eens naar de Sigma 17-70, erg veel lens voor datgeen men ervoor vraagt en wellicht als je eens goed wil testen of het aan jezelf ligt eens een serietje maken met de 50 mm macro, deze moet toch in staat zijn om erg scherpe plaatsjes eruit te persen.
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

                            Comment


                            • #15
                              Re: standaard lens canon

                              Voor de 17-85 zou ik tweedehands kijken. Die wordt hier regelmatig aangeboden. Maar ik
                              denk toch ook dat ik voor de Sigma 17-70 zou gaan aangezien de Canon 17-85 een twijfel-
                              achtige reputatie heeft. En ook zo uit veel tests komt.

                              Comment

                              Working...
                              X