Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat te doen

    Heb net mijn eerste FF camera gekocht, een tweede hands Canon D5c.

    Nu zit ik met 2 EF-S lenzen van mijn 50D mn een 17-55mm f2.8 en een 15-85mm.

    Ik wil minstens één van de hand doen, maar kan geen keuze maken. Beide zijn goede lenzen.

    Indien ik ga voor een lichtsterke lens is het aangewezen deze op beide body's te kunnen gebruiken. Dan komt de 24-70 in aanmerking, maar die heeft geen IS en is nog duurder.

    De 15-85 is een goede allrounder en ik vind het zoom bereik wel fijn.

    Volgende lenzen interesseren me : 24-70mm f2.8 en de 24-105mm f4.

    Ben dus opzoek naar een beetje inzicht en argumenten.
    Canon 5D mkII | Canon 6D | Canon 5Dc | 24-70mm L f2.8 | 70-200mm L f4 IS | 100-400mm L | Canon 85mm f1.8 | Canon 430 EX II | Metz 48 AF-1

  • #2
    Re: Wat te doen

    Oorspronkelijk geplaatst door Bronco Bekijk bericht
    Heb net mijn eerste FF camera gekocht, een tweede hands Canon D5c.

    Nu zit ik met 2 EF-S lenzen van mijn 50D mn een 17-55mm f2.8 en een 15-85mm.
    werkt dat op een FF.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wat te doen

      je zal beide lenzen van de hand moeten doen want geen van beide werkt op FF tenzij je je 50D nog bijhoudt, dan ligt de keuze bij jou,

      wil je het handige zoombereik of wil je de lichtsterkte

      ook moet je rekening houden met crop-factor van je toestellen alsook dan in welk bereik je het meeste fotografeert

      analyseer je foto's hiervoor en maak mss gelijks ook een analyse van je diafragma, zo weet je of je nood hebt aan de 2.8 of voldoende hebt aan 4
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Wat te doen

        Geen enkele EF-S zal op die full frame gaan. Zeker niet proberen om die te "doen passen" ook.

        Dus als je 1 van die 2 lenzen houdt, dan zal die enkel bruikbaar zijn op jouw 50D.

        Wat betreft die 24-70mm, dat is een heel kwalitatieve lens, en de IS heb je eigenlijk niet echt nodig. Enig nadeeltje voor sommigen is het gewicht van de lens (950 gram), maar dat wordt al snel vergeten wanneer je de kwaliteit van de foto's bekijkt.

        De 24-105mm heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar voor wat ik erover lees is het een prima lens. Ongeveer 1/3 lichter in gewicht als de 24-70, en iets meer zoom. Dus als je niet echt die f/2.8 nodig hebt, dan is dit de beste keuze volgens mij. Maar dat hangt een beetje van jezelf af natuurlijk, het is kiezen tussen "opening" en millimeters.

        Ik weet niet wat jouw budget is, maar je kan eventueel ook 2de hands overwegen. Er zijn regelmatig dergelijke lenzen te koop die in excellente staat verkeren. Met een beetje geluk heb je al een 24-70mm voor zo'n 750€...

        mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Wat te doen

          Ja dat is de tol je je betaalt, en das nu net de reden dat ik nooit een EFs lens kocht
          dus bij de overstap naar full frame geen problemen.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X