Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500d of 600d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500d of 600d

    Hoi!

    Ik heb voorlopig enkel foto's genomen met een bridge toestel maar zou me graag een spiegelreflex aanschaffen.
    Ik heb het internet al eens afgeschuimd en ben eens raad gaan vragen in een winkel.
    Daar kreeg ik de raad de 500d te kopen, volgens hen beste koop voor wat ik zoek.
    Op het internet ben ik echter op de 600d uitgekomen.
    Wat denken jullie? Ik heb van zo'n toestellen (nog) niet zo veel verstand. Is de 600d merkelijk beter?
    Ik ben maar student dus het prijsverschil speelt ook wel mee..

    Alvast bedankt
    canon 550d + EF-S 18-55 IS

  • #2
    Re: Canon 500d of 600d

    Waarom niet ook kijken naar de 550D heeft de zelfde sensor als 600D

    500D, 550D en 600D zijn allen prima toestelen om mee te starten. Vergeet niet de gene die het toestel bediend is de belangrijkste factor. Vervolgens het glas. Camera komt voor mij op de laatste plaatst.

    Persoonlijk zou ik naar de 550D kijken. ;-)

    Maar door zoek het forum eens er is al zoveel informatie te vinden. Er zijn je al vele voor gegaan met de zelfde vraag

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500d of 600d

      In het allerlaatste nummer van het Duitse Colorfoto wrodt de 600D en de 500D met elkaaar vergeleken.

      Wat betreft beeldkwaliteit is de 600D een fractie beter. Er zullen echter maar heel weinig praktijksituaties zijn waar je dat verschil in de foto terug zal zien.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500d of 600d

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Waarom niet ook kijken naar de 550D heeft de zelfde sensor als 600D

        500D, 550D en 600D zijn allen prima toestelen om mee te starten. Vergeet niet de gene die het toestel bediend is de belangrijkste factor. Vervolgens het glas. Camera komt voor mij op de laatste plaatst.

        Persoonlijk zou ik naar de 550D kijken. ;-)

        Maar door zoek het forum eens er is al zoveel informatie te vinden. Er zijn je al vele voor gegaan met de zelfde vraag
        Volledig mee akkoord, ik zou de 550D kiezen
        Op volgende link zie je een vergelijking tussen de 550d en 600D.. (heel weinig verschil dus)

        Op konijn, als je de prijs vergelijkt 550D: € 609 en voor de 600D: €729...
        120 euro meer voor een draaibaar LCD-scherm en een kleine extra automatic mode (die je normaal toch nooit gebruiken zal), dan zou voor mij de keuze heel snel gemaakt zijn...

        Je kan ook nog es terug piepen naar de 500D voor €499, maar je zal zien dat de 550D toch wel een veel groter verschil maakt met de 500D dan de 600D met de 550D

        Conclusie: persoonlijk zou ik opnieuw voor de 550D kiezen


        Groetjen

        Jonathan
        Groeten Jonathan

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500d of 600d

          het enige voordeel dat ik in de 600D zie is de ingebouwde transmitter voor een externe flits aan te sturen maar dat moet je zelf uitmaken of je dat überhaupt nodig zal hebben.
          Canon 500D/Canon 30D - EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS - EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Speedlite 580EXII

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500d of 600d

            Lees misschien nog een een paar testen zoals:

            Ever since Canon introduced its original 'Digital Rebel' back in August 2003 - famously the first 'affordable' digital SLR - the company has continually developed and refined its entry-level line with ever-more-frequent releases, adding in more and more features in the process. So true to form, almost precisely a year to the day after the advent of the EOS Rebel T2i / 550D Canon launched its next model, predictably named the EOS Rebel T3i / 600D. As usual the 550D remains in Canon's range at a lower price point, with the EOS 1100D slotting in beneath it to round off the company's offerings to entry-level SLR users.



            Alhoewel zulke testen de neiging hebben om details uit te vergroten blijkt er
            toch uit dat de verschillen, al naargelang het bedoelde gebruik, de moeite
            waard kunnen zijn om de opstap van de 550D naar de 600D te maken.
            Vooral de besluiten van de test van Cameralabs kunnen mogelijk helpen om
            in te schatten waar voor u het beste compromis ligt.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500d of 600d

              Oorspronkelijk geplaatst door Route66 Bekijk bericht
              het enige voordeel dat ik in de 600D zie is de ingebouwde transmitter voor een externe flits aan te sturen maar dat moet je zelf uitmaken of je dat überhaupt nodig zal hebben.
              Oei, die had ik blijkbaar over het hoofd zien, dat is idd wel een goeie upgrade, maar dan denk ik ook wel, als echte beginneling hoe snel zal je dit nodig hebben ;-)

              En zoals Zahra ook zei, gewoon wat tests lezen en kijken waar de grote verschillen zitten en op basis daarvan beslissen wat je denkt meest nodig te hebben

              Groeten

              Jonathan
              Groeten Jonathan

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500d of 600d

                Ik heb dan toch besloten om voor de 500d of 550d te gaan.
                Ik vind het prijsverschil toch groot voor op zich weinig extra's die ik echt nodig heb.
                Ik neem vanavond de beslissing en dan ga ik mij morgen aan de aankoop wagen!
                canon 550d + EF-S 18-55 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 500d of 600d

                  En, wat is't nu geworden?
                  Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 500d of 600d

                    Het is dan toch een 550d geworden. Helemaal anders dan verwacht..
                    Ik heb er een 18-55 kitlens bij om mee te oefenen en later beslis ik dan welk objectief ik verder wil.

                    Ik heb al een paar foto's gemaakt, weliswaar nog in de automatische stand maar ik ben echt al heel tevreden!

                    Bedankt voor de uitleg!
                    canon 550d + EF-S 18-55 IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 500d of 600d


                      En, hoe zijn de eerste indrukken?
                      Trouwens, mocht je in de toekomst bijvoorbeeld nog een flitser draadloos willen
                      aansturen dan kan dat nog door een zender op de flitsschoen te zetten.
                      Maw, in een aantal gevallen is niet-ingebouwde optie daarom nog niet onmogelijk
                      Veel plezier met de camera, je bent me al een stap voor want ik moet nog
                      beslissen en da's niet mijn sterkste kant vrees ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 500d of 600d

                        Gefeliciteerd met je aankoop. Nu is het een kwestie van veel oefenen. Bijvoorbeeld op de:
                        AV: stand waar je diafragma instelt


                        TV: stand waar je sluitertijden instelt.
                        De sluitertijd van de camera bepaalt hoeveel licht er op de sensor valt en dus ook hoeveel detail je in een foto ziet. Maar ook hoe scherp of onscherp de foto er uit komt te zien.


                        ISO (lichtgevoeligheid)


                        Belichtingsdriehoek combinatie van (bovenstaande)


                        Heel veel succes met het oefenen

                        Comment

                        Working...
                        X