Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500d of 600d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500d of 600d

    Hoi!

    Ik heb voorlopig enkel foto's genomen met een bridge toestel maar zou me graag een spiegelreflex aanschaffen.
    Ik heb het internet al eens afgeschuimd en ben eens raad gaan vragen in een winkel.
    Daar kreeg ik de raad de 500d te kopen, volgens hen beste koop voor wat ik zoek.
    Op het internet ben ik echter op de 600d uitgekomen.
    Wat denken jullie? Ik heb van zo'n toestellen (nog) niet zo veel verstand. Is de 600d merkelijk beter?
    Ik ben maar student dus het prijsverschil speelt ook wel mee..

    Alvast bedankt
    canon 550d + EF-S 18-55 IS

  • #2
    Re: Canon 500d of 600d

    Waarom niet ook kijken naar de 550D heeft de zelfde sensor als 600D

    500D, 550D en 600D zijn allen prima toestelen om mee te starten. Vergeet niet de gene die het toestel bediend is de belangrijkste factor. Vervolgens het glas. Camera komt voor mij op de laatste plaatst.

    Persoonlijk zou ik naar de 550D kijken. ;-)

    Maar door zoek het forum eens er is al zoveel informatie te vinden. Er zijn je al vele voor gegaan met de zelfde vraag

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500d of 600d

      In het allerlaatste nummer van het Duitse Colorfoto wrodt de 600D en de 500D met elkaaar vergeleken.

      Wat betreft beeldkwaliteit is de 600D een fractie beter. Er zullen echter maar heel weinig praktijksituaties zijn waar je dat verschil in de foto terug zal zien.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500d of 600d

        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Waarom niet ook kijken naar de 550D heeft de zelfde sensor als 600D