Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 demotoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 demotoestel

    Hey iedereen,

    Ondanks het feit dat ik verre van ervaren ben, wil ik naast mijn d90 toch een fullframe toestel. Velen zullen het overkill noemen(terecht), maar ik heb best wat geld over voor m'n hobby. Ik heb namelijk een andere dure hobby laten vallen...

    Maar goed, op zich moet ik dit ook niet verantwoorden(ik bescherm me gewoon tegen bepaalde verwachtte reacties).

    Nu is het zo dat ik deze camera liever op afbetaling koop(ik zie menig oog al rollen) aangezien we hier wel over een significant bedrag spreken. Ik kan hem wel in 1 keer betalen, maar houd graag een beetje reserve, en ga dit jaar ook graag nog eens op reis...

    Nu zijn de winkels die dit doen eerder beperkt, en na enig opzoekwerk kom ik uit bij Fnac. Natuurlijk hebben ze de d700 niet op stock, en indien ik hem bestel, kunnen ze me niet zeggen(zelfs niet bij benadering) wanneer ik hem heb.

    Wel hebben ze een demotoestel binnen, met natuurlijk de volle garantie, maar ook met de volle prijs van 1999euro!
    Vinden jullie dat dit kan? Ik zou zaterdag het toestel eens gaan inspecteren. Ik ga dan m'n laptop meenemen zodat ik met een exif programma de shutter count kan controleren...

    Dus hierbij vraag ik jullie mening: Zou je een demotoestel kopen aan de volle prijs indien je dezelfde garantievoorwaarden krijgt en de shuttercount niet uit de pan rijst? Ik neig dit te riskeren om een lange wachttijd te vermijden...

    Groeten,
    Maxime
    http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
    Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

  • #2
    Re: D700 demotoestel

    Natuurlijk hoef je je aankoop niet te verantwoorden.....lijkt me juist handig....Full Frame voor groothoek, DX voor tele.....

    Persoonlijk zou ik toch wel wat korting willen hebben op een Demo toestel, als je voor dezelfde prijs een splinternieuw toestel kan krijgen.

    Maar de keus is natuurlijk aan jou als je niet kan wachten

    In ieder geval een goed idee om eerst het aantal opnamens te controleren.

    btw..... vind het wel een beetje vreemd dat ze het volle bedrag rekenen voor een demo?
    Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

    Comment


    • #3
      Re: D700 demotoestel

      Nooit

      Comment


      • #4
        Re: D700 demotoestel

        Als dit hun laatste toestel is..waarmee ze bestellingen kunnen binnenhalen (toch de bedoeling van een demo-toestel). Waarom zouden ze het dan (te) goedkoop wegdoen, als ze zelf zouden moeten wachten op een nieuw (demo)toestel.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: D700 demotoestel

          Ik zou twee zaken nooit doen !

          Het eerste is een toestel op afbetaling kopen, dat kost je een jaarlijkse interest van ongeveer 14% , dat wil dus zeggen als je op 24 maanden een toestel koopt van 2000 euro
          je daarvoor rond de 106 euro per maand gaat betalen, of zegge een bedrag van 2560 euro, dus 28 % meer dan de nieuwprijs.

          Het tweede is dat ik nooit een demo toestel zou kopen, zeker niet tegen nieuwprijs, maar ook niet tegen korting , ik betaal graag voor een toestel in verzegelde verpakking, als de zegel verbroken is, mogen ze het ook houden.

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: D700 demotoestel

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            ik betaal graag voor een toestel in verzegelde verpakking, als de zegel verbroken is, mogen ze het ook houden.

            MVG, Jeff C.
            Wat dit betreft hulde aan Canon.....Nikon heeft vind ik persoonlijk de nare eigenschap hun verpakkingen níet te verzegelen.

            Wat mij betreft mogen ze dit in de toekomst toch wel héél snel gaan veranderen.
            Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

            Comment


            • #7
              Re: D700 demotoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
              Wat dit betreft hulde aan Canon.....Nikon heeft vind ik persoonlijk de nare eigenschap hun verpakkingen níet te verzegelen.

              Wat mij betreft mogen ze dit in de toekomst toch wel héél snel gaan veranderen.

              Ik werk al meer dan 10 jaar met Canon DRLR body's, Nikon..., ah ja, ik ken dat van horen zeggen ....
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: D700 demotoestel

                Even voor de duidelijkheid, ik betaal 0% rente(anders doe ik het zowieso niet), en krijg 200euro fnac korting voor toekomstige aankopen.

                Voor zover ik weet verzegelt noch Nikon, noch Canon hun producten, dus dat vind ik een rare opmerking. Sony doet dit naar het schijnt wel!
                http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                Comment


                • #9
                  Re: D700 demotoestel

                  Ik heb ooit in een winkelketen een verkoopster nogal nonchalant een body zien demonstreren, als ze dat iedere dag 1x op deze manier deed , dan ben ik zeker dat na een tijd de body vol zit van stofdeeltjes.

                  Ik zou het dus niet doen tenzij met een fikse korting+normale waarborg+grondig nazicht via grootbeeld van een PC. Afvragen of ze het geduld hebben in de winkel om dit te laten doen.

                  Het zou kunnen zijn dat het toestel in slechtere toestand staat dan een 2de hands van een voorzichtige gebruiker.
                  mvg Guido
                  Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 demotoestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
                    Even voor de duidelijkheid, ik betaal 0% rente(anders doe ik het zowieso niet), en krijg 200euro fnac korting voor toekomstige aankopen.

                    Voor zover ik weet verzegelt noch Nikon, noch Canon hun producten, dus dat vind ik een rare opmerking. Sony doet dit naar het schijnt wel!
                    Die 200 kan je dan weer steken in een mooi toekomstig objectief.....dus tóch eigenlijk een korting. Blijft wel een nadeeltje dat je het bij dezelfde winkel moet besteden....maar toch, het is íets.

                    Canon verzegeld hun producten ook niet? tja, dan trek ik mijn vorige opmerking over de kwestie verzegelen maar weer in.....geen hulde voor canon dus


                    De prijzen stijgen trouwens weer behoorlijk....bij kamera-express kan je hem voor 1849 euro krijgen. (op voorraad en nieuw)
                    Last edited by congo; 20 april 2011, 14:38.
                    Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 demotoestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
                      Dus hierbij vraag ik jullie mening: Zou je een demotoestel kopen aan de volle prijs indien je dezelfde garantievoorwaarden krijgt en de shuttercount niet uit de pan rijst?
                      Neen.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 demotoestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
                        Even voor de duidelijkheid, ik betaal 0% rente(anders doe ik het zowieso niet), en krijg 200euro fnac korting voor toekomstige aankopen.

                        Voor zover ik weet verzegelt noch Nikon, noch Canon hun producten, dus dat vind ik een rare opmerking. Sony doet dit naar het schijnt wel!

                        Na mijn 5de Canon body weet ik wel zeker dat iedere doos verzegeld was, ik heb ze telkens opengemaakt thuis, in alle rust.

                        Krediet tegen 0% bestaat niet, dan zit de meerprijs ergens in verweven, geloof me ...
                        Alleen de zon gaat verniet omhoog !

                        MVG, Jeff c.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 demotoestel

                          Dat kan echt niet : demo en de volle pot...

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 demotoestel

                            De principemens in mezelf schreeuwt hevig mee! Dat zei ik ook bij het telefonisch onderhoud: "Dat kan toch niet"! Maar inderdaad, zolang ze geen andere body's binnen hebben, verandert de prijs niet. Kijk, ik weet van mezelf dat ik die 200euro achteraf zeker nog kan gebruiken. Ik heb namelijk nog wel materiaal nodig in de nabije toekomst(statief, sbxxx, etc.). Dit spreekt de werkwijze niet goed, maar is voor mij een bijkomend voordeel. En neen, 0% rente is effectief 0% rente. Bij konijnenberg kost de body ook 1999euro dus ik zie geen verborgen kosten...

                            Ik vraag natuurlijk de mening en bekijk dit ook slechts als een mening natuurlijk.
                            Kan zijn dat iedereen me voor gek verklaart en ik het toch doe na inspectie van het toestel. Wanneer ik de 2dehandsprijzen voor dit toestel bekijk, val ik steil achterover. En laten we eerlijk zijn, de pro's die dit over het algemeen als toestel gebruiken gaan naar mijn normen alles behalve zachtaardig om met hun materiaal...
                            http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                            Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700 demotoestel

                              Het blijft je eigen keuze hé

                              Als je het renteloos op afbetaling kunt krijgen met 200€ korting op de prijs, dan is de situatie toch al anders. Als de sensor proper is...
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X