Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schatten op Ebay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schatten op Ebay

    Ik vraag mij af of er hier nog zijn die op jacht gaan naar koopjes op Ebay. Nieuwe lenzen zijn nu eenmaal niet goedkoop. Van de miljoenen die er reeds over de toonbank gegaan zijn liggen er een berg ergens ongebruikt opgeborgen.

    Ik heb bewust bij mijn upgrade van mijn D100 er voor gekozen om over te stappen naar een model dat oude lenzen kan ondersteunen (D7000) en kan dus nu makkelijk bijna 35 jaar aan Nikkor's gebruiken.

    Voorbeelden van lenzen die ik reeds van Ebay gehaald heb:
    MF Serie E 75-150 f/3.5
    MF Serie E 135 f/2.8
    AF 35-105 3.5-4.5

    Allemaal aan spotprijzen. Het is natuurlijk altijd een beetje gokken maar bijvb die 2 serie E lenzen hebben mij bijna niets gekost en even lichtsterk iets kopen de dag van vandaag is allesbehalve goedkoop. Beiden geven ook prachtige resultaten.

    Nog schattenjagers met info rond vondsten en eventuele aanraders?
    Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

  • #2
    Re: Schatten op Ebay

    Ik ken er niet veel van, dus begin daar ook niet aan.
    Zijn die lenzen evengoed? Heb je dan nog AF? of enkel manuele focus?

    Ben gewoon nieuwschierig, want zou er zelf niet aan beginnen.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Schatten op Ebay

      Je hebt niet altijd AF, de Serie E lenzen zijn manueel. Nu moet je wel de complexiteit daarvan niet overschatten. Mijn D7000 vertelt mij gewoon of ik naar rechts of links moet draaien en geeft een bolletje wanneer de focus juist is. Als je altijd heel snel moet zijn is dat niet handig maar 't is daarbuiten heel bruikbaar.
      Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

      Comment

      Working...
      X