Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF speed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF speed

    Beste leden, ik vroeg me af welke body's de snelste AF speed hebben, al dan niet in combinatie met een bepaald objectief... zelf zit m'n bereik tussen de 18 en de 135mm.

    Graag een 'waarom'

    txs leden

  • #2
    Re: AF speed

    Om alvast één body te noemen.....

    Nikon D3s in combinatie met lichtsterk glas

    tja....en een waarom? Dat zijn de eigenschappen van de body
    Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

    Comment


    • #3
      Re: AF speed

      Oorspronkelijk geplaatst door STEREO Bekijk bericht
      Beste leden, ik vroeg me af welke body's de snelste AF speed hebben, al dan niet in combinatie met een bepaald objectief... zelf zit m'n bereik tussen de 18 en de 135mm.

      Graag een 'waarom'

      txs leden
      Welke soort snelheid wil je?

      Enkel snelle respons?

      Een hoge doeltreffendheid?

      Accuraat volgen van bewegende onderwerpen?

      In minder licht?

      Over hoeveel AF punten? Enkel het centrale, of moeten ook de buitenste punten goed meekunnen?

      En voor enkelingen onder ons: AF bij filmen?

      Comment


      • #4
        Re: AF speed

        Oorspronkelijk geplaatst door STEREO Bekijk bericht
        Beste leden, ik vroeg me af welke body's de snelste AF speed hebben, al dan niet in combinatie met een bepaald objectief... zelf zit m'n bereik tussen de 18 en de 135mm.

        Graag een 'waarom'

        txs leden
        Waarom vraag je dat? Moet je meer dan 4 scherpe foto's per seconde hebben van een snel bewegend onderwerp, bij weinig contrast en met enkel horizontale en geen schuine lijnen, in bijna complete duisternis, en bij maximale openingen kleiner dan 2.8?
        Dan kan ik je niet helpen, vrees ik.

        Comment


        • #5
          Re: AF speed

          AF ivm reactiesnelheid, bewegende objecten volgen... dus constant AF, en in low light conditions...

          Dit is mijn werk: www.hippiaden.com

          Momenteel gebruik ik een K20D, maar die heeft geen snelle AF sensor, dus keek ik links en rechts naar wat er wel beter bij me zou passen.
          btw ik gebruik alleen lichtsterke objectieven, zonder flits.

          Comment


          • #6
            Re: AF speed

            Oorspronkelijk geplaatst door STEREO Bekijk bericht
            AF ivm reactiesnelheid, bewegende objecten volgen... dus constant AF, en in low light conditions...

            Dit is mijn werk: www.hippiaden.com

            Momenteel gebruik ik een K20D, maar die heeft geen snelle AF sensor, dus keek ik links en rechts naar wat er wel beter bij me zou passen.
            btw ik gebruik alleen lichtsterke objectieven, zonder flits.

            Ik zie grote scherptediepten en redelijk zware contrasten. Daarbij hoeft de AF niet op de milimeter juist te zijn.
            Het gekozen diafragma zou volgens wat ik zo hier en daar lees ook geen invloed hebben op de snelheid, maar je verliest wel Canon AF-hulppunten indien de grootste opening kleiner is dan 2.8.
            Voor het AF-hulplicht van een canonflits hoeft die flits trouwens niet af te gaan, maar moet je wel redelijk kort op je onderwerp zitten, veronderstel ik. ik heb echter nog niemand geweten die ze uitsluitend daarvoor gebruikt.
            Een paard is geen vogelke in de lucht. De kans op verlies van focus lijkt me bij jou dus kleiner dan bij mij.
            In de maneges waar ik kom kan het wel zo donker zijn dat je bijna verplicht bent handmatig te volgen,... ook omdat al dat hakkend gehunt tussen ofwel paard ofwel muur maar niks daartussen, je aandacht voor de compositie en vooral wat binnen de scherptediepte valt, kan verstoren. Met een beetje oefening is me zoiets toch redelijk gelukt.
            Niet echt een antwoord op je vraag, sorry.

            Comment


            • #7
              Re: AF speed

              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Ik zie grote scherptediepten en redelijk zware contrasten. Daarbij hoeft de AF niet op de milimeter juist te zijn.
              Het gekozen diafragma zou volgens wat ik zo hier en daar lees ook geen invloed hebben op de snelheid, maar je verliest wel Canon AF-hulppunten indien de grootste opening kleiner is dan 2.8.
              Voor het AF-hulplicht van een canonflits hoeft die flits trouwens niet af te gaan, maar moet je wel redelijk kort op je onderwerp zitten, veronderstel ik. ik heb echter nog niemand geweten die ze uitsluitend daarvoor gebruikt.
              Een paard is geen vogelke in de lucht. De kans op verlies van focus lijkt me bij jou dus kleiner dan bij mij.
              In de maneges waar ik kom kan het wel zo donker zijn dat je bijna verplicht bent handmatig te volgen,... ook omdat al dat hakkend gehunt tussen ofwel paard ofwel muur maar niks daartussen, je aandacht voor de compositie en vooral wat binnen de scherptediepte valt, kan verstoren. Met een beetje oefening is me zoiets toch redelijk gelukt.
              Niet echt een antwoord op je vraag, sorry.
              Volgens mij heeft hij een Pentax
              Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

              Comment


              • #8
                Re: AF speed

                Oorspronkelijk geplaatst door congo Bekijk bericht
                Volgens mij heeft hij een Pentax
                Vraag het 'm anders nog eens, voor alle zekerheid.

                Comment


                • #9
                  Re: AF speed

                  Oorspronkelijk geplaatst door STEREO Bekijk bericht
                  AF ivm reactiesnelheid, bewegende objecten volgen... dus constant AF, en in low light conditions...

                  Dit is mijn werk: www.hippiaden.com

                  Momenteel gebruik ik een K20D, maar die heeft geen snelle AF sensor, dus keek ik links en rechts naar wat er wel beter bij me zou passen.
                  btw ik gebruik alleen lichtsterke objectieven, zonder flits.

                  Koop een EOS 1D Mark IV, in combinatie met een 70-200mm f/2.8 L USM (al dan niet met IS)

                  mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF speed

                    De 7D heeft ook eenheel snelle AF ,en eventueel de 70/200 erbij.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF speed

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      De 7D heeft ook eenheel snelle AF ,en eventueel de 70/200 erbij.
                      vind ik ook


                      Bart je spreekt hier over een toestel van 4000€
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF speed

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        vind ik ook


                        Bart je spreekt hier over een toestel van 4000€
                        Ja, maar TS vroeg toch eerder wat het beste was?
                        Het enige bereik waar TS het over had, was zijn mm-bereik van zijn lenzen...
                        En inderdaad, ca. 4.000 voor de body en 2.000 voor de IS versie van de lens.
                        Ik heb de Mark II in 3de hands aangeschaft en mijn 2 lenzen in 2de hands. Dus daar heeft TS dan ook weer een heel ruime marge: alles nieuw, of alles 2de hands, gaande van een Mk II over een Mk IIn tot een Mk III (de IV zal waarschijnlijk nogal moeilijk 2de hands te vinden zijn)

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: AF speed

                          D300s + nikon 70-200 2.8 VR II = bliksem snel .
                          zelfde AF als de D700 en de D3S ( van die laatste ben ik niet 100% zeker , maar volgens verschillende verkopers in winkels wel )
                          2 body's en wat lenzen ..

                          older and wiser ... my arse

                          Comment


                          • #14
                            Re: AF speed

                            zeer snel toestel met snelle AF, ook in live-view en video mode, is de sony a55, ook geschikt voor low-light fotografie.

                            vb video gemaakt met A55
                            Sony a55 α55 auto focus test 自動對焦測試 af tracking demo α55

                            Comment


                            • #15
                              Re: AF speed

                              Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                              D300s + nikon 70-200 2.8 VR II = bliksem snel .
                              zelfde AF als de D700 en de D3S ( van die laatste ben ik niet 100% zeker , maar volgens verschillende verkopers in winkels wel )
                              D3s is inderdaad nog een stuk sneller dan mijn vroegere D300 en D700, in het bijzonder op meevolgende AF.

                              Comment

                              Working...
                              X