Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van EOS 350D naar 600D of 60D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van EOS 350D naar 600D of 60D?

    Mijn 350D wil ik gaan vervangen voor een 600D of 60D maar ik ben er nog niet uit wat nu de betere keuze is.
    Ik wil mijn lenzen blijven gebruiken en vroeg me af of deze ook goed bij de 60D passen. Mijn lenzen zijn de Tamron SP AF28-75 f2.8 XR Di, een Sigma 70-300 f4-5.6 APO Macro en een Canon EF 50mm 2.8.
    De Tamron is wel de lens die 95% van de tijd op de camera zit. De andere 2 worden sporadisch door mij gebruikt. De Sigma wil ik ooit nog wel eens vervangen door een Canon EF 70-200 f4 USM of vergelijkbaar van bv Sigma of Tamron.
    Ongeveer 30% van de foto’s die ik maak zijn met handmatige instellingen. Dit komt mede doordat je in de 350 nogal moet graven in het menu om alles in te stellen. Daarom pak je al snel een automatische functie omdat je anders gewoon te lang bezig bent voordat je een foto kunt maken.
    Ik wil wel steeds mider foto’s met de automaat maken en meer met handmatige instellingen.
    Op tweakers.net is het prijsverschil +/- 180 euro tussen de beide camera’s.

  • #2
    Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

    als je makkelijker je instellingen wil wijzigen, ben je beter af met de 60D aangezien deze het extra instelwiel heeft achteraan naast het scherm zoals elke xxD camera
    dit houdt in dat je je diafragma met het grote instelwiel achteraan naast het scherm en het kleine scrollwiel bovenaan wijzig je je sluitertijd mee

    je kan ook altijd opteren om een 2de hands 40d of 50d te zoeken en aan te schaffen
    ik ben van een 300d naar een 40d gegaan, vooral voor instelgemak, degelijkheid en handligging alsook de buffer/snelheid en wat een wereld van verschil

    qua lenzen zit je al vrij degelijk he, ik heb ook de 50mm f1.8 (typfoutje aan jouw zijde) en deze lens gebruik ik ook op mijn 40d en ben ook van plan die tamron lens aan te schaffen van zodra de middelen er zijn

    de zoomlens kan je inderdaad indien ze niet voldoet naar je mening op een xxD camera later upgraden naar een hogere klasse
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

      Ikzelf ben vorig jaar overgestapt van 350D naar 7D en ben toch ook wel heel erg tevreden met het "extra" instelwiel achteraan, in uw geval zou ik dus eerder voor de 60D gaan.
      Maar mijn beste raad is waarschijnlijk dat je best beide toestellen eens vast neemt vooraleer zoiets te beslissen...
      If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

        Bedankt voor jullie reacties.
        Mijn voorkeur gaat ook uit naar de 60D.
        De reviews geven ook al aan dat de 60D wat gemakkalijker in te stellen is.

        Ik de heb de 600D al kunnen proberen maar de 60D nog niet doordat de accu leeg was bij de fotograaf. Slordig!

        Comment


        • #5
          Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

          Zelf vind ik zo'n 60D en alles uit die reeks een pak beter in de hand liggen. En er is dat
          tweede instelwiel, bovendien een veel beter scherm dan je 350D. Ook leuk is dat je niet
          meer in het menu hoeft te duiken met je iso instelling, zoals met je 350D. (Ben zelf van
          een 350D naar een 50D gegaan en daar nog altijd zeer tevreden over.)

          Comment


          • #6
            Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

            Ik ben zelf aan het speuren waar nu de scherpste prijs zit voor exact de zelfde overstap te maken. Ik ben blij te lezen dat mensen het een goeie overstap vinden/vonden Als iemand weet waar deze momenteel t'scherpst geprijsd staat Pakket heb ik bij konijn al bekeken maar wie weet doet een andere fotoboer nog beter
            Webstek in opbouw

            Comment


            • #7
              Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

              kijk ook eventueel eens bij rubens / studio73

              art&craft is mss ook een mogelijkheid afhankelijk van waar je komt
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

                Ik heb recent mijn 60D gekocht bij www.camera.nl
                Heel deftige prijs en heel snelle levering. Ook een snel contact via mail.
                Overigens een fantastisch machien mijn 60D. Uiteraard moet ik nog een massa leren (komende van een G3)

                elo

                Comment


                • #9
                  Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

                  Ik ben van W-Vlaanderen Valt dus prima te doen t'gentse voor mij al is online natuurlijk ook een optie!

                  Ik ga enkel voor body gaan en ga een andere lens erbij nemen dan de kitlens. Denk aan de Tamron 17-50 f2.8 voor algemeen gebruik en een goed macro-tamronneke voor er nog bij
                  Webstek in opbouw

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                    Ik ben van W-Vlaanderen Valt dus prima te doen t'gentse voor mij al is online natuurlijk ook een optie!

                    Ik ga enkel voor body gaan en ga een andere lens erbij nemen dan de kitlens. Denk aan de Tamron 17-50 f2.8 voor algemeen gebruik en een goed macro-tamronneke voor er nog bij
                    of sigmakke? al gedacht aan de 150mm F2.8 van Sigma perfect combinatie tussen bereik en toch een groot diafragma (vs de 105 f2.8 en de 180 f3.5)
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

                      Ben zelf een 50D gebruiker.
                      En als ik de 60D bekijk, is dit wel een goed toestel, maar tegenover de 50D eigenlijk een stap achteruit. qua behuizing en snelheid zeker.
                      Maar hangt natuurlijk af van persoon tot persoon!
                      Wat zijn je persoonlijke vereisten? Wat wil je ermee doen? puur fotografie of filmen ook?
                      Enz............

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

                        Ook 's kijken bij art en craft in mariakerke (Gent). Goeie service, ze kennen er ook wat van zulle. En Gent is ook nie ver voor de West-Vlaming hé !! ;-)
                        Canon Eos 500 d / Canon Eos 60d / 18-200 3.5-5.6 / 100-400 4.5-5.6 / 17-55 2.8 en vele attributen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van EOS 350D naar 600D of 60D?

                          Ik heb de sigma 150 en zeer tevreden over .60D weet ik niet veel van heb tot alle tevredenheid een 7D en 5DmkII.

                          Comment

                          Working...
                          X